Aż 20 tys. wezwań do serwisów. Niemieckie i japońskie marki wzywają klientów
Wezwanie otrzymają kierowcy Mercedesa, Opla, Mitsubishi i Subaru. Producenci aut wykryli w pojazdach mnóstwo usterek. Wadliwe są newralgiczne części systemu.
Z tego artykułu dowiesz się:
Dlaczego kierowcy dostaną wezwanie
Jakie usterki wykryto
Wezwanie dla posiadaczy Opla, Mercedesa, Subaru i Mitsubishi
Mercedes do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta (UOKiK) zgłosił ponad 8,5 tys. samochodów z modeli 205 i 253 (c-klasa i GLC). Auta zostały wyprodukowane między lutym 2016 r. a listopadem 2020 r. W przypadku tych modeli Mercedesa istnieje ryzyko pożaru z powodu złej kombinacji przewodów w układzie intertyzacyjnym.
Wady wykryto również w modelach klasy e (BR 213) i amg gt coupe (BR 290). W tym przypadku problemem jest przewód dodatni dotykający rozrusznika, który może doprowadzić do zwarcia, a nawet pożaru. Z kolei w modelu 167 (GLE lub CLS) źle zamontowano przewód spustowy klimatyzacji.
Mercedes zgłosił do UOKiK również dwa modele dostawcze. Są to citan (typ 415) i sprinter (typ 907).
Wezwanie do kierowców
Opel do Urzędu zgłosił ponad 3 tys. aut. Problem dotyczy modelu movano b (druga generacja). Producent informuje o problemach z przewodem doprowadzającym paliwo.
Mitsubishi w ponad 5 tys. wyprodukowanych przez siebie aut wykryło problemy z kamerą przetwarzania obrazu. Usterka dotyczy modeli asx (GA0W), eclipse cross (GK0W), eclipse cross (hybryda GL3W), outlander (GF0W), outlander (hybryda GG0W).
Wezwanie do serwisu dostaną również właściciele lancer station wagon (CB0W, CD0W, 1997-2000), lancer (CK0A, 1996-2000), colt (CJ0A, 1996-2000), pajero pinin (h66w, 1998), space runner (N60W, N73W, 1999-2000, L400 (PA0V, PA0W, PB0V, PC0W, PD0V, PD0W, 1998-1999), pajero (V20C, V20W, V40W, V55W, 1998-2000). W tym przypadku problemem jest poduszka powietrzna.
Wezwanie do serwisu dostaną również właściciele lancer station wagon (CB0W, CD0W, 1997-2000), lancer (CK0A, 1996-2000), colt (CJ0A, 1996-2000), pajero pinin (h66w, 1998), space runner (N60W, N73W, 1999-2000, L400 (PA0V, PA0W, PB0V, PC0W, PD0V, PD0W, 1998-1999), pajero (V20C, V20W, V40W, V55W, 1998-2000). W tym przypadku problemem jest poduszka powietrzna.
Subaru odkryło problem w słynnych imprezach. W modelu xv źle zamontowano śruby mocujące tylny stabilizator.
Byłeś świadkiem ciekawego zdarzenia? Masz interesujące zdjęcia lub filmik? Podziel się z nami wysyłając na [email protected]