Auchan zapowiedział całkowite wycofanie jajek z chowu klatkowego
Auchan wycofuje jaja ze sprzedaży
Auchan Retail Polska podjął decyzję o wycofaniu ze sprzedaży jaj świeżych z chowu klatkowego. Już teraz sieć wyeliminowała ze sprzedaży jaja klatkowe pod marką własną, dzięki czemu już od stycznia bieżącego roku oferta jaj świeżych marki własnej Auchan oparta jest całkowicie na jajach z hodowli ściółkowych, wolnowybiegowych i ekologicznych.
Auchan informuje w komunikacie, że decyzja o wycofaniu ze sprzedaży jaj świeżych z chowu klatkowego innych marek jest kolejnym krokiem w stronę oferty zrównoważonej, opartej o poszanowanie dobrostanu zwierząt.
Jak podkreśla sieć, podjęta decyzja wynika także ze zwyczajów zakupowych klientów Auchan, którzy coraz bardziej zwracają uwagę na pochodzenie produktów, mając na uwadze sposób traktowania zwierząt w hodowli.
Wycofywanie jaj z chowu klatkowego jest procesem, który Auchan zapoczątkował jeszcze w 2017 roku, zobowiązując się do wycofania ze sprzedaży jaj świeżych z chowu klatkowego pod marką własną do końca 2020 roku.
Teraz francuska sieć zobowiązała się też do wycofania jaj pochodzenia klatkowego z gotowych produktów marki własnej do roku 2025.
Stowarzyszenie Otwarte Klatki docenia starania sieci Auchan
Kroki podejmowane przez sieć Auchan zostały docenione przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki, o którym zrobiło się znów głośno na jesieni 2020 roku po opublikowaniu przez organizację filmu dokumentalnego o sposobie traktowania zwierząt na fermach futerkowych.
Dzięki nowym inicjatywom Auchan zajął drugie miejsce w rankingu odpowiedzialnego biznesu (2020) sporządzonego przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Swój sukces firma zawdzięcza postępowi w wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, promocji kupna jajek z hodowli alternatywnych oraz zaprzestania promocji jajek “trójek”.
- Działanie na rzecz poprawy dobrostanu kur niosek, a także innych zwierząt hodowlanych, stanowi ważny, wpisany w strategię Auchan 2022 element polityki zrównoważonego rozwoju. Pracujemy nad tym z naszymi partnerami i hodowcami. Dialog jest na zaawansowanym etapie i wierzymy, że uda nam się dopełnić naszego zobowiązania w zadeklarowanym terminie - powiedziała Dorota Patejko, dyrektorka ds. komunikacji i zrównoważonego rozwoju w Auchan Retail Polska cytowana w komunikacie.
- Dotychczasowe działania zostały już docenione m.in. przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Cieszy nas to bardzo. Jest to również ukłon w kierunku naszych klientów, dla których obok jakości i ceny żywności, ważny jest także sposób jej produkcji. Mamy nadzieję, że klienci doceniają nasze wysiłki zmierzające do poprawy losu zwierząt hodowlanych – dodała.
- Troska o dobrostan zwierząt to obecnie niezbędny element odpowiedzialności społecznej biznesu, a stopniowa rezygnacja z jaj klatkowych to krok oczekiwany przez znaczną część polskich konsumentów. Bardzo cieszymy się, że tak duży gracz branży handlowej, jakim jest Auchan, deklaruje całkowite wycofanie jaj i produktów gotowych zawierających jaja z chowu klatkowego w składzie i prowadzi intensywne działania mające na celu wdrożenie tej deklaracji w życie. Działania Auchan jasno pokazują, że idziemy w kierunku lepszej przyszłości dla kur, bez hodowli klatkowej – stwierdziła Maria Madej, menadżerka ds. relacji biznesowych w Stowarzyszeniu Otwarte Klatki.