zakupy
Pixabay/DigestContent
Autor Komunikaty prasowe - 2 Stycznia 2020

Szwedzki trend koszmarem sektora mody. Ludzie wstydzą się chodzić na zakupy

Zakupy odzieżowe przestają być przyjemnością. Wszystko z powodu kryzysu klimatycznego, który ma wpływ na zachowania konsumentów. Czołowym takim miejscem na świecie jest Skandynawia. “Najnowszym, wywodzącym się stamtąd trendem, który pomóc ma w ograniczeniu konsumpcji, jest köpskam, czyli wstyd przed kupowaniem” - podaje “Business Insider”.

Zakupy to powód do wstydu w Skandynawii

Zakupy stały się powodem do wstydu w Skandynawii, ze względu na kwestie związane z kryzysem klimatycznym. Na określenie tego znaleziono już neologizm “köpskam”, oznaczający wstyd przed zakupami. W temacie walki o środowisko, wcześniej znane już były takie neologizmy jak "flygskam" - wstyd z powodu latania samolotami, "smygflyga" - latanie po kryjomu i "tagskryt" - chwalenie się jazda pociągiem.

Zdaniem prezesa HUI Research Jonasa Arnberga, to tylko kwestia czasu, aż termin “köpskam” trafi do codziennego użytku na całym globie.

Milion Polaków musi wymienić dowód osobisty. Grozi im nawet ograniczenie wolnościMilion Polaków musi wymienić dowód osobisty. Grozi im nawet ograniczenie wolnościCzytaj dalej

“Köpskam” jest używany przede wszystkim w odniesieniu do branży mody. Chodzi tu głównie o nieodpowiedzialność ekologiczną, gdy kupuje się zbyt duże ilości odzieży. Zdaniem ONZ przemysł modowy jest przyczyną wytwarzania większej ilości dwutlenku węgla niż wszystkie międzynarodowe loty i przemysł morski razem wzięte.

Używana odzież ma coraz więcej entuzjastów

Za sprawą trendu na “wstyd zakupowy” doszło do wzrostu zainteresowania zakupami w second handach. W Skandynawii używana odzież jest już nawet do rozdawania w formie prezentów. Wiele osób uważa za doskonały pomysł, aby dawać ubraniom drugie życie. Oprócz powodów ekologicznych, dużo ludzi stawia sobie za cel wyszukiwanie ubrań, które wpisują się w ich osobisty styl, zamiast podążać za taśmową modą z sieciówek.

“Świadomość wpływu różnych branż na środowisko może zmienić sposób zachowania młodych konsumentów. Najszybciej nastąpi to zapewne w Szwecji” - przewiduje “Business Insider”.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Antyfake - najpopularniejszy portal fact-checkingowy. Najważniejsze informacje
  2. Biznes Info. Codzienne wieści ze świata biznesu i finansów
  3. IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
  4. Biznes Info - portal o finansach małych i dużych
  5. Do końca roku musisz mieć specjalne konto do rozliczeń z fiskusem. Ma je dopiero 200 tys. Polaków
  6. Antyfake to prężnie rozwijający się portal fact-checkingowy. Walczy z dezinformacją w sieci
Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News