Wprowadzą zakaz reklamy mięsa?
By Frédéric BISSON - https://www.flickr.com/photos/zigazou76/5590013772, CC BY 2.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=34183166
Autor Radosław Święcki - 23 Lutego 2021

Zakaz reklamowania mięsa. Stanowcza odpowiedź producentów

Zakaz reklamowania mięsa, mleka i nabiału na wzór zakazów reklamy papierosów? To postulat eurodeputowanej Sylwii Spurek, który wywołał ogromną burzę w sieci. Doczekał się on stanowczej odpowiedzi Związku Pracodawców i Producentów Trzody Chlewnej Polpig.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Eurodeputowana Sylwia Spurek chce zakazu reklamy mięsa
  • Co na to producenci trzody chlewnej
  • Jak postulat europosłanki komentują przedstawiciele rządu

Wprowadzą zakaz reklamy mięsa?

Zakaz reklamy mięsa, mleka i nabiału tak jak to ma miejsce w przypadku papierosów? Nawołuje do tego niemiecki Greenpeace. Postulat ten spotkał się z przychylnością eurodeputowanej, a w przeszłości zastępczyni Rzecznika Praw Obywatelskich Sylwii Spurek.

- Już dawno powinien być zakaz reklamy każdego produktu, który szkodzi zdrowiu ludzi, negatywnie wpływa na klimat, powoduje cierpienie zwierząt, narusza prawa człowieka. Mamy zakaz reklamy i promocji papierosów - czas na zakaz promowania mięsa, mleka, nabiału – napisała kilka dni temu na Twitterze europosłanka.

Wpis byłej eurodeputowanej Wiosny Roberta Biedronia wywołał falę na ogół prześmiewczych komentarzy, w tym m.in. rzecznika rządu Piotra Mullera, który stwierdził: „Idąc dalej, partie lewicowe już niedługo wprowadzą nawet zakaz picia mleka”. Postulat skomentował również w wywiadzie dla TVP minister rolnictwa Grzegorz Puda.

Wiem, że ciężko w to uwierzyć, ale nadal na świecie i także w Polsce żyją ludzie, którzy twierdzą i uważają, że Ziemia jest płaska, Nie oznacza to jednak że cały dorobek naukowy możemy wywrócić do góry nogami – powiedział szef resortu rolnictwa.

- Weganie i weganki nie żywią się trawą i kamieniami. Zapraszam Pana po pandemii na niedzielny, wegański obiad. Zobaczy Pan, że można jeść i nie szkodzić, że wegańskie jedzenie jest nie tylko etyczne, ale i smaczne – zaproszenie tej treści skierowała wobec ministra rolnictwa europosłanka w innym wpisie.

Do zaproszenia minister odniósł się we wspomnianym wywiadzie, trzeba przyznać, że – znając kulinarne upodobania eurodeputowanej – dość nieelegancko. – Jeżeli pani europoseł zaprasza, to ja również mogę odwdzięczyć się zaproszeniem na pyszny gulasz z dodatkiem warzyw – stwierdził Puda.

Komentarz producentów

Tymczasem głos w sprawie postulatu eurodeputowanej Spurek zabrał również Związek Pracodawców i Producentów Trzody Chlewnej Polpig, stwierdzając w komunikacie, że nie jest to rzeczywisty postulat, a element promocji deputowanej.

- W mediach społecznościowych toczy się dyskusja na temat pomysłu wprowadzenia ewentualnego zakazu reklamowania mięsa, którego domaga się jedna z organizacji ekologicznych. Głos zabrali również niektórzy politycy, których wypowiedzi można traktować raczej w kategoriach elementu promocyjnego własnej osoby niż rzeczywistego postulatu. Specyfika mediów społecznościowych powoduje, że każdy nawet negatywny komentarz promuje jego treść i autora, i o to chyba tutaj chodzi – pisze w komunikacie cytowanym przez portal ceny rolnicze.pl Aleksander Dargiewicz, prezes Krajowego Związku Pracodawców Producentów Trzody Chlewnej „Polpig”.

W dalszej części Dargiewicz podkreśla, że produkty zwierzęce, w tym mięso, stanowią naturalny składnik ludzkiej diety, a ich wpływ na prawidłowy rozwój naszego organizmu jest naukowo udowodniony.

- Co więcej hodowla zwierząt i produkcja żywca stanowi istotny element polskiego rolnictwa i jego potencjału eksportowego. Inicjatywa wprowadzenia zakazu reklamy produktów zwierzęcych jest niewątpliwie sprzeczna z interesem polskiego rolnictwa i mogłaby osłabić bezpieczeństwo żywnościowe kraju – czytamy w komunikacie.

Szef Krajowego Związku Pracodawców Producentów Trzody Chlewnej „Polpig” nie kryje również zadowolenia z faktu, iż wpis eurodeputowanej wywołał negatywny wydźwięk, co w jego ocenie pokazuje, że „społeczeństwo traktuje takie opinie jako próbę narzucenia wszystkim konsumentom wąskiego i ideologicznego punktu widzenia przez mało liczną grupę osób”.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News