Wydatki na kosmetyki
Pixabay
Autor Oktawian Góral - 1 Lipca 2020

Kosmetyki kupujemy głównie w dwóch sklepach. Na produkty wydajemy średnio 100 zł miesięcznie

Na kosmetyki wydajemy przeciętnie 100 złotych miesięcznie. Kupujemy je najczęściej w Biedronce i Rossmannie. Na nasze decyzje mają wpływ przede wszystkim promocje i bliskość sklepu od domu.

Wydatki na kosmetyki nie przekraczają 100 złotych w skali miesiąca, czytamy w badaniu przeprowadzonym przez UCE RESEARCH i aplikację BLIX. Badanie wskazują również, że pandemia koronawirusa nie zagroziła branży produktów kosmetycznych.

Na kosmetyki wydajemy średnio 100 złotych

Jak wynika z badania, prawie 40% procent naszych rodaków kupuje kosmetyki raz w miesiącu. – Tempo zużywania kosmetyków zależy od wielu czynników. Należy wziąć pod uwagę m.in. indywidualne nawyki, różne pojemności opakowań i formy dozowania. Zwykle jednak te artykuły mają starczyć na miesiąc. Taki okres umożliwia producentowi rotację towarów na półce. Klientowi daje to poczucie, że produkt jest wydajny – wyjaśnia dr Justyna Żerańska z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego w rozmowie z portalem Reatailnet.

Jak wskazano w ankietach, aż 60% z nas przeznacza na comiesięczne zakupy kosmetyczne kwotę nie większą niż 100 złotych. Polacy także uwielbiają kupować produkty higieniczne stacjonarnie - robi tak ponad połowa przebadanych osób. Okazuje się, że mimo ogromnego rynku drogerii najczęściej kosmetyki kupujemy w Rossmann, Hebe i Biedronce.

DZISIAJ GRZEJE:
1. 5 tys. zł do wzięcia. Jutro rusza nabór wniosków, ale lepiej nie zwlekać
2. Nie żyje znany, nagradzany polski dziennikarz. Zabrała go poważna choroba, tragiczne doniesienia

Zakup tych marek aut lepiej przemyśl dwa razy. Na 100 aut nawet 250 zgłoszonych problemówZakup tych marek aut lepiej przemyśl dwa razy. Na 100 aut nawet 250 zgłoszonych problemówCzytaj dalej

Koronawirus nie zmienił zwyczajów

Retailnet wskazuje, że przy wyborze sklepu najczęściej decydują promocje, a także dostępny asortyment. Lubimy kupować blisko domu. Podczas pandemii koronawirusa nie zmieniliśmy częstotliwości robienia zakupów. Z badania UCE RESEARCH wynika, że 39% konsumentów kupuje kosmetyki co miesiąc. Jedna trzecia respondentów wybiera się po artykuły higieniczne raz na 2 tygodnie, a 16% ankietowanych raz w tygodniu. Tylko co dziesiąta odpowiedź wskazywała, że kosmetyki kupujemy rzadziej niż raz w miesiącu. Portal Retailnet podaje, że zakupy kosmetyków rzadko bywają impulsywne. Najczęściej po nowy produkt idziemy wtedy, gdy skończy się poprzedni.

Pandemia koronawirusa nie zmieniła zwyczajów w zakresie częstotliwości zakupu produktów. Aż 45% badanych powiedziało, że w trakcie trwania epidemii kupuje produkty kosmetyczne tak samo często jak przed nią. Co ciekawe, aż 26% nawet nie zwróciło na to uwagi - wydaje się zatem, że nawyk sięgania po żel do kąpieli podczas wizyty w markecie jest tak oczywistym faktem, że często wykonujemy go bezwolnie. 7% ankietowanych zaczęło częściej kupować kosmetyki.

– W obliczu pandemii branża kosmetyczna stała się jedną z kluczowych gałęzi przemysłu, oferując produkty o kapitalnym znaczeniu dla utrzymania higieny i odporności. Odpowiedzi konsumentów ilustrują ten fakt. Prawie połowa z nich nie zmieniła częstotliwości zakupu kosmetyków, uważając je za niezbędne do funkcjonowania. Grupa 22 proc. respondentów mogła na chwilę zrezygnować z art. zaliczanych do dóbr luksusowych – mówi Blanka Chmurzyńska-Brown z Polskiego Związku Przemysłu Kosmetycznego, którą cytuje portal Retailnet.

Promocje mają wpływ na nasze zachowania

Jeżeli chodzi o wydatki, to 41% Polaków przeznacza na kosmetyki od 50 do 100 złotych miesięcznie. 20% wskazuje, że w drogerii co miesiąc zostawiają od 100 do 200 złotych. Co ciekawe, aż 19% Polaków na produkty higieniczne wydaje miesięcznie mniej niż 50 złotych. – Ciągłe promocje na art. kosmetyczne nauczyły Polaków oszczędzania. Jeśli można kupić produkt nawet o 55 proc. taniej niż w standardowej cenie, to nie ma sensu przepłacać. Kiedyś kosmetyk za 50-100 zł był czymś normalnym. Dziś markowy podkład czy krem do twarzy łatwo jest nabyć w dobrej promocji. Dzięki temu klient ma większą ilość produktów w ww. kwocie – komentuje Joanna Baran dla Retailnet.

Okazuje się, że aż 53% Polaków planuje nadal robić stacjonarnie. Co prawda w ostatnim czasie sklepy on-line odnotowały wzrosty, jednak to osiedlowe markety nadal pozostaną miejscami, gdzie większość z nas będzie się zaopatrywała w ulubione produkty. A jeżeli chodzi o sklepy, to najczęściej kupujemy w Rossmannie - 82% z nas zadeklarowało, że kupuje tam kosmetyki, potem w Biedronce - 46% i Hebe - 30%. O wyborze sklepu decyduje jego bliskość względem domu, ilość asortymentu oraz aktualne promocje.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Za 2 tygodnie miała brać ślub. Niestety choroba pokrzyżowała plany
  2. Nietrzeźwa matka zasnęła, ojciec poszedł do baru. 3,5 letnia dziewczynka została bez opieki
  3. 500 plus. Ogromna zmiana ws. wniosku na 2021 rok
  4. Biedronka uruchamia specjalne pojazdy. Biedronkobusy same zawiozą cię na zakupy
  5. Gazprom zrobił gigantyczny przelew na konto PGNiG. Rosjanie jednak nadal nie zgadzają się z wyrokiem
  6. Wideo - Koszmarny wypadek. Z gigantycznym impetem wbił się w inny samochód. Auto aż złamało się na pół
500 plus. Ogromna zmiana w sprawie wniosku, chodzi o 2021 rok500 plus. Ogromna zmiana w sprawie wniosku, chodzi o 2021 rokCzytaj dalej

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News