wieprzowina
Pixabay
Autor Komunikaty prasowe - 20 Stycznia 2020

Wieprzowina mocno drożeje. Za chwilę będzie produktem luksusowym

Mięso jest coraz droższe, a sklepy coraz rzadziej organizują promocję — pisze Wirtualna Polska, powołując się na dane analityków z Hiper-Com Poland. Wzrost cen mięsa w latach 2018-2019 był najbardziej widoczny na cenie podgardla, bo to zdrożało aż o 32 proc. a także łopatki wieprzowej (wzrost o 22 proc.) i boczku (wzrost o 18 proc.).

Od 15 lat ceny mięsa stały praktycznie w miejscu. Jednak w ostatnim czasie jak podają analitycy, ceny te wzrosły, a to głównie za sprawą wirusa ASF w Chinach. Wzrost ceny mięsa nie był widoczny od razu, bo wielu dostawców dostarczających mięso do supermarketów było zobowiązanych dostarczać mięso po wcześniej ustalonej cenie wynikającej z wcześniej zawartej umowy.

Branża mięsna prognozuje, że ceny mięsa w I kwartale tego roku mogą wzrosnąć o nawet 20 proc.

Przez nowy pomysł na zakaz handlu w niedzielę wzrośnie szara strefa? Przez nowy pomysł na zakaz handlu w niedzielę wzrośnie szara strefa? "Pójście tą drogą byłoby niebezpieczne"Czytaj dalej

Mniej promocji na wieprzowinę

Mniej jest też już promocji na wieprzowinę. W porównaniu do roku 2018 sklepy organizowały promocje o 17 proc. rzadziej. Najbardziej mniejsząliczbę promocji odczuli jednak klienci supermarketów, tam przeceny na mięsie można było zobaczyć o 27 proc. rzadziej niż w 2018 roku.W hipermarketach ten spadek wyniósł 24 proc., a w sieciach cash&carry – 13 proc.

– Rynek mięsa wieprzowego już od dłuższego czasu przeżywa turbulencje. Były one spowodowane afrykańskim pomorem świń, zmniejszeniem pogłowia i wzrastającym deficytem w Chinach. Z naszej analizy wynika, że na przestrzeni roku najbardziej zdrożało podgardle w promocji – o prawie 32 proc. Ceny łopatki poszły w górę o ponad 22 proc., boczku – o ok. 18 proc., a szynki – o 16 proc. Wszystko wskazuje na to, iż wzrostowa tendencja utrzyma się w tym roku. W najlepszym wypadku wartości rabatowe pozostaną na obecnym poziomie – mówi Julita Pryzmont z międzynarodowej firmy Hiper-Com Poland.

Nie pozbywaj się ich, możesz sporo zarobić na sprzedaży. Meble z PRL znów są modneNie pozbywaj się ich, możesz sporo zarobić na sprzedaży. Meble z PRL znów są modneCzytaj dalej

ZOBACZ TAKŻE:

  1. IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
  2. Od teraz nowy obowiązek. Auta muszą być konkretnie wyposażone
  3. 13. emerytura jednak nie dla wszystkich. 200 tys. Polaków będzie musiało obejść się smakiem
  4. Ludzie po 50-tce będą zarabiać mniej? Nawet emerytura nie wystarczy

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News