UOKiK wydał nałożył karę na UPC.
Pixnio
Autor Julian Bakuła - 20 Sierpnia 2020

Duży operator telewizyjny musi zadośćuczynić klientom za swoje przekręty. Możliwe, że też się załapiesz na bonusy

UOKiK wydał decyzję nakazującą firmie UPC zmianę praktyk sprzedażowych stosowanych przy zawieraniu umów na odległość - telefonicznie lub przez internet. Do zawarcia umowy konieczne będzie wyraźne potwierdzenie takiej chęci przez konsumenta. Ponadto UPC będzie musiało zrekompensować poszkodowanym klientom poniesione przez nich straty jedną ze swoich usług.

UOKiK nakazał UPC zmianę praktyk sprzedażowych

W środę (19.08) Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta poinformował o podjęciu przez prezesa urzędu decyzji o zobowiązaniu UPC do zmiany praktyk sprzedażowych. Decyzja jest zwieńczeniem postępowania wszczętego z powodu licznych napływających do UOKiK skarg klientów UPC. Problematyczne praktyki sprzedażowe dotyczyły zawieranie umów na odległość, w trakcie rozmowy telefonicznej lub poprzez stronę internetową. UOKiK zarzuca UPC, że w trakcie rozmów klienci nie byli informowani o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni, podczas gdy udzielenie takiej informacji jest obowiązkowe.

Rząd chce wprowadzić nowy podatek. Eksperci: KatastrofaRząd chce wprowadzić nowy podatek. Eksperci: KatastrofaCzytaj dalej

Ponadto klienci, którzy nie przystali na wysłanie dokumentów do umowy pocztą elektroniczną nie dostawali potwierdzenia następujących w trakcie rozmowy zmian warunków kontraktu. Zmiany w warunkach umowy przeprowadzone były zatem bezprawnie, jako że aby zostały uznane wymagają one udzielonego na papierze lub innym trwałym nośniku potwierdzenia ze strony klienta. UOKiK zakwestionował również poprawność procedury przesyłania klientom w ramach potwierdzenia zmiany warunków umowy linków do dokumentów umieszczonych na stronie internetowej, jako że forma ta nie spełnia definicji trwałego nośnika.

DZISIAJ GRZEJE:
1. 10-letnia dziewczynka zaszła w ciążę. Porażające, kto okazał się ojcem
2. Podwyżki dla posłów, ale nie dla Polaków? Rząd zdecydował, wszystko jest już jasne
3. Dziennikarka "Dzień dobry TVN" odchodzi, bo była "niewygodna"? Zaskakujące doniesienia

UPC będzie musiało zadośćuczynić poszkodowanym klientom

Jak podaje UOKiK, w efekcie wszczętego postępowania UPC ma zmienić zakwestionowane praktyki zawierania umów w taki sposób, aby zmiana warunków umowy podczas rozmowy telefonicznej możliwa była dopiero po wyraźnym potwierdzeniu takiej chęci przez klienta, który musi uprzednio otrzymać od firmy potwierdzenie nowych warunków. Zmiany powinny być ponadto przedstawione na trwałym nośniku, a klienta należy poinformować o możliwości odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni od jej zawarcia. UPC ma także zrekompensować klientom, którzy od 25 grudnia 2014 r. składali do urzędu skargi na omawiane praktyki. Rekompensatą mają zostać objęci także byli klienci UPC.

Bolesne zderzenie z rzeczywistością. Przyszli emeryci będą musieli przeżyć za 30% swoich pensjiBolesne zderzenie z rzeczywistością. Przyszli emeryci będą musieli przeżyć za 30% swoich pensjiCzytaj dalej

"Osoby, które kontynuują umowę, będą mogły przykładowo: aktywować określoną ofertę telefonii mobilnej świadczonej przez UPC Polska lub podwyższyć parametry dostępu do internetu, albo korzystać ze wskazanego kanału sportowego. Usługi te będą świadczone konsumentom nieodpłatnie na okres dwóch lub trzech okresów rozliczeni owych.

Osoby, które nie są już abonentami spółki, będą mogły otrzymać kilkadziesiąt zł (20 lub 30) albo zawrzeć nową umowę na korzystniejszych warunkach finansowych, które będą obowiązywać przez dwa lub trzy miesiące" - tłumaczy UOKiK. O przysługujących im korzyściach UPC ma poinformować swoich klientów w ciągu 30 dni.

- Zawieranie umów przez telefon jest dla wielu osób wygodne, ale niesie za sobą pewne ryzyka. Z uwagi na charakter tego sposobu komunikacji istotnie ograniczona jest możliwość skutecznego przekazania konsumentowi wszystkich niezbędnych informacji.

A to może się wiązać z ryzykiem celowego lub przypadkowego wprowadzenia abonenta w błąd co do treści zawieranej umowy lub też niewłaściwym zrozumieniem jej warunków. Aby możliwość weryfikacji treści umowy nie była fikcją, przedsiębiorca, który proponuje zawieranie umów przez telefon, musi po zakończeniu rozmowy przekazać konsumentowi potwierdzenie jej warunków – np. e-mailem lub pocztą tradycyjną - czytamy w komunikacie UOKiK wypowiedź prezesa urzędu Tomasza Chróstnego.

Możesz się nieźle zdziwić. W czwartek Biedronka odda całe 100% w trakcie zakupówMożesz się nieźle zdziwić. W czwartek Biedronka odda całe 100% w trakcie zakupówCzytaj dalej

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Niemieckie media oceniły Roberta Lewandowskiego. Aż trudno uwierzyć, jakie oceny dostał
  2. Nowy zakaz dla części turystów. Dotyczy tysięcy ludzi
  3. Nad bankami i ich klientami zbierają się ciemne chmury. Po wakacjach dostaniesz mocno po kieszeni
  4. Jest miejsce, gdzie zatankujesz znacznie taniej. Paragony mówią same za siebie
  5. Polacy jeżdżą tam wyjątkowo tłumnie każdego roku. Właśnie padł rekord zakażeń
  6. Babcia zdradziła jej 7 sekretów kiszenia ogórków. Dzięki nim zawsze wyjdą idealnie twarde i chrupkie
Faszerujemy się antybiotykami, a prawdziwe lekarstwo trzymamy w kuchni. Naukowcy z Oxfordu mają dobrą radęFaszerujemy się antybiotykami, a prawdziwe lekarstwo trzymamy w kuchni. Naukowcy z Oxfordu mają dobrą radęCzytaj dalej

Koniecznie obejrzyj nieziemsko prosty i szybki przepis na przepyszny posiłek!

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News