TVP zaprezentowała cennik reklam w trakcie meczy Euro 2020
fot: Arkadiusz Ziolek/ East News.
Autor Przemysław Porzybut - 4 Lutego 2020

TVP pokazała cennik reklam. Tak drogich 30 sekund dawno nie widzieliście

TVP pokazała cennik emisji reklam w trakcie meczów Euro 2020 i ten może onieśmielać potencjalnych reklamodawców. Ceny emisji sięgają nawet 462 tys. złotych za 30 sekundowy spot. Wydatek jednak i tak może się z opłacić, bo publiczność będzie wielomilionowa, co w przeliczeniu na koszt dotarcia do jednego odbiorcy będzie sprawą wręcz groszową.

TVP najdrożej ceni mecze Polaków

TVP najdrożej wyceniło oczywiście spoty emitowane podczas meczów polskiej reprezentacji. Ten najdroższy spot trwający 30 sekund między meczem Hiszpania - Polska będzie kosztował 462 tys. złotych i będzie emitowany na antenie TVP1 lub TVP2 oraz TVP Sport.

Lepiej sprawdź swoje konto. Pieniądze z PPK mogłeś dostać i tyLepiej sprawdź swoje konto. Pieniądze z PPK mogłeś dostać i tyCzytaj dalej

Inny równie wartościowy mecz pod względem przychodów z reklam, to pierwsze spotkanie biało-czerwonych z drużyną z grupy E, gdzie emisja będzie kosztowała 410 tys. zł. Jeżeli polskiej reprezentacji uda się wyjść z grupy, to ceny emisji pojedynczego spotu w trakcie meczu wyniosą jeszcze więcej.

- Mistrzostwa Europy w piłce nożnej to najważniejsze wydarzenie sportowe bieżącego roku. Fenomen popularności zarówno dyscypliny jak i naszej Reprezentacji przyczynia się do budowania rekordowych oglądalności. Pamiętamy, że w samej telewizji mecz Polska - Portugalia cztery lata temu oglądało 16 mln widzów, co dawało nadającym go stacjom telewizyjnym 86 proc. udziału w widowni. Na Mistrzostwach Świata w Rosji w 2018 roku mecz Polska - Kolumbia przyciągnął przed telewizory 14 mln Polaków, a w internecie zanotowaliśmy niespotykaną do tej pory liczbę widzów. Święto sportowe jest też świętem komercyjnym. Przy okazji UEFA EURO akcje promocyjne szykują nie tylko oficjalni sponsorzy wydarzenia, ale też sponsorzy Reprezentacji i liczne firmy budujące swoją komunikację na wyzwalanych w trakcie meczów emocjach - poinformowała Ewelina Czuba, dyrektor Biura Reklamy TVP.

Najdroższe wesela polskich gwiazd. Setki tysięcy wydawali na nie lekką rękąNajdroższe wesela polskich gwiazd. Setki tysięcy wydawali na nie lekką rękąCzytaj dalej

Zgodnie z obowiązującymi przepisami, telewizja będzie mogła pokazać 12 minut reklam w ciągu godziny. Najdroższe będą reklamy emitowane przed, po lub w przerwie meczu. Reklamy w czasie sportowych imprez są zwykle znacznie droższe niż te, które telewizja emituje na co dzień. Dla porównania spot nadawany przy popularnym serialu "M jak Miłość" kosztuje 69,7 tys. zł.

Mistrzostwa Europy odbędą się pomiędzy 12 czerwca, a 12 lipca 2020 roku i pierwszy raz w historii gospodarzami będzie 12 miast z 11 europejskich państw. Zgodnie z zasadami licencji pierwszeństwo zakupu mają oficjalni sponsorzy tego sportowego wydarzenia. Sprzedaż czasu reklamowego rozpocznie się 10 lutego.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Tadeusz Rydzyk jest niewierzący? Padły przypuszczenia, które doprowadzą go do szału
  2. Objawy udaru mózgu. Każdy z nas powinien je znać
  3. IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
  4. Od teraz nowy obowiązek. Auta muszą być konkretnie wyposażone
  5. 13. emerytura jednak nie dla wszystkich. 200 tys. Polaków będzie musiało obejść się smakiem
  6. Zobaczyłeś banknot za wycieraczką? Jesteś w wielkim niebezpieczeństwie
Plebiscyt Plebiscyt "Mistrzowie parkowania". Straż miejska zachęca do głosowania na najgorzej zaparkowane auto [ZDJĘCIA]Czytaj dalej

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na: Google News