Tesco
Wikipedia/Burrows
Autor Paulina Musianek - 25 Września 2019

Tesco szykuje się na wielkie "odchudzanie". Powołało specjalną firmę

Tesco nawiązało współpracę z firmą doradczą, która ma pomóc sieci zmniejszyć wielkość aż 60 swoich hipermarketów Tesco działających w Polsce.

Tesco zamyka kolejne sklepy - w ciągu ostatnich 12 miesięcy zlikwidowało w Polsce 62 supermarkety. Upadek sieci jest spory - w szczytowym okresie swej działalności w naszym kraju Tesco miało 450 sklepów, dziś już o około 100 mniej. Co więcej, sieć zanotowała stratę na poziomie 55 mln zł (11 mln funtów). Problemy finansowe, ale także zmiana zwyczajów zakupowych Polaków skłoniła sieć do zmiany strategii sprzedaży. Brytyjska sieć chce skupić się na mniejszych sklepach. Nie tylko Polacy, ale również mieszkańcy innych części świata częściej dokonują zakupów spożywczych w mniejszych supermarketach, dyskontach i sklepach osiedlowych zlokalizowanych blisko domu. Wymusiło to w Tesco potrzebę sprzedania części swoich dużych powierzchni handlowych. Aby w skuteczny i szybki sposób przebudować największe hipermarkety do formatu mniejszego hipermarketu kompaktowego Tesco nawiązało współpracę z międzynarodową firmą doradczą Cushman & Wakefield. Została ona wyłącznym agentem komercjalizującym dodatkowe powierzchnie.

Tesco będzie bardziej kompaktowe

Obecnie w naszym kraju działa ok. 350 sklepów Tesco w trzech formatach: supermarketów (do 2,5 tys. mkw. powierzchni), hipermarketów kompaktowych (od 2,5 tys. do 4 tys. mkw. powierzchni) i dużych hipermarketów (powyżej 4 tys. mkw. powierzchni). Jak donoszą wiadomoscihandlowe.pl, Tesco ma w planach ograniczenie wielkości ponad 60 największych hipermarketów (do 10 tys. mkw. powierzchni), które zostaną zmniejszone średnio o 1/3 dotychczasowej powierzchni. W efekcie Tesco chce, aby większość jego placówek miała 3-3,5 tys. mkw. Firma doradcza Cushman & Wakefield pozytywnie nastawiona jest do pracy nad komercjalizacją powierzchni powstałych po “odchudzeniu” Tesco.

- Powierzchnia przy hipermarketach kompaktowych Tesco jest bardzo atrakcyjną propozycją dla najemców, którzy ustabilizowali już swoją pozycję na lokalnym rynku i szukają ciekawych ofert dalszej ekspansji. Z drugiej strony to również doskonała okazja dla nowych marek zainteresowanych wejściem do Polski. Korzystając z doskonale znanych konsumentom lokalizacji, będą mogły one otworzyć swoje pierwsze sklepy – mówi Lucyna Śliż, Associate, dyrektor rozwoju biznesu, Dział Powierzchni Handlowych, Cushman & Wakefield.- W pierwszym etapie proponujemy powierzchnie w 20, bardzo dobrych lokalizacjach, z dużą liczbą odwiedzających i silnymi obszarami oddziaływania – dodaje Lucyna Śliż.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News