Tarcza antykryzysowa wyłącznie przez internet
Pixabay
Autor Oktawian Góral - 29 Czerwca 2020

Nie złożyłeś wniosku o tarczę antykryzysową? Możesz to zrobić już tylko w jeden sposób

Tarcza antykryzysowa tylko elektronicznie. Zaszły zmiany w sposobie wnioskowania o państwowe zapomogi. Urzędnicy nie będą rozpatrywać papierowych wniosków. Ale to nie koniec nowości.

Tarcza antykryzysowa 4.0 została kilka dni temu podpisana przez prezydenta. Nowe prawo, które ma pomóc wychodzić polskiej gospodarce z kryzysu wywołanego pandemią koronawirusa wnosi sporo zmian. Najważniejszą z nich jest sposób aplikowania o fundusze. Nie będzie można już składać papierowych wniosków, wszystko odbywać się będzie za pośrednictwem platform internetowych.

Tarcza antykryzysowa tylko on-line

Tarcza antykryzysowa w swojej czwartej edycji przyniosła zmianę sposobu wnioskowania o pomoc finansową. Od 24 czerwca o pieniądze można się ubiegać wyłącznie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych Zakładu Ubezpieczeń Społecznych. - Dotyczy to m.in. dodatku solidarnościowego, świadczenia postojowego, zwolnienia ze składek (uwaga: wnioski tylko do 30 czerwca), udzielenia ulgi bez opłaty prolongacyjnej oraz odstąpienia od naliczania odsetek za zwłokę - mówi Piotr Olewiński Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa mazowieckiego w wywiadzie z radiem Plus.

DZISIAJ GRZEJE:
1. Zaskakująca decyzja popularnego banku. Klienci mają powody do radości
2. "Jest fatalnie". Marian Opania znalazł się w tragicznej sytuacji

Na stronie ZUSu podana została także dokładna instrukcja w jaki sposób należy założyć konto - jeżeli jeszcze go nie posiadamy. Zakład Ubezpieczeń Społecznych sporządził także bardzo skrupulatne opisy w jaki sposób wnioskować o pomoc - pliki przygotowane przez urzędników zawierają także obrazki, które pokazują gdzie należy kliknąć oraz, które wnioski wybrać aby skorzystać z pomocy w ramach tarczy antykryzysowej.

Miliony osób zarejestrowanych

Tarcza antykryzysowa zawiera szereg rozwiązań dla pracowników, przedsiębiorców oraz osób na umowach cywilno-prawnych. Rzecznik ZUSu wskazuje, że zmiana sposobu wnioskowania znacząco przyspieszy wypłatę środków. - Warto podkreślić, że wnioski, które klienci ZUS złożyli elektronicznie, były z zasady staranniejsze i nie zawierały tyle błędów co papierowe. Stało się tak m.in. dlatego, że formularze automatycznie wypełniają się danymi osoby, która je składa. Dodatkowo system pilnuje, aby znalazły się w nim wszystkie niezbędne informacje. Zastosowano algorytmy, które nie pozwalają na wysyłkę formularzy niekompletnych lub zawierających oczywiste błędy. Dzięki temu wnioski złożone poprzez Platformę Usług Elektronicznych były rozpatrywane szybciej, ponieważ z reguły nie wymagały przeprowadzania czasochłonnych postępowań wyjaśniających - mówi dla radia Plus Piotr Olewiński Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa mazowieckiego.

Rzecznik wskazuje na bardzo dużą liczbę spraw, które można załatwić on-line. PUE stało się elektroniczną skrzynką podawczą, za pomocą której można rozliczyć składki, sprawdzić stan swojego ubezpieczenia czy podejrzeć zwolnienia lekarskie. Na chwilę obecną na platformie zarejestrowano ponad 4 miliony kont. W trakcie trwania pandemii przyrost nowych użytkowników był największy - od marca do czerwca w PUE przybyło 600 tysięcy nowych kont, chwali się wynikiem rzecznik ZUSu w Radiu Plus.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Kobieta celowo nakaszlała w twarz rocznemu dziecku. Jego mama podała przyczynę
  2. Duża akcja CBŚP w Warszawie. Pościg, ogromny huk, uszkodzone samochody. Co tam się stało?
  3. PKW podało frekwencję do południa. Wyniki, jakich nie było od dawna
  4. Dodatkowe 4 tys. zł co miesiąc do emerytury. ZUS: coraz więcej Polaków może się załapać
  5. Aż 40 tys. polskich kierowców może mówić o wielkim szczęściu. Przepisy będą dla nich dużo bardziej korzystne
  6. Wideo - Koszmarny wypadek. Z gigantycznym impetem wbił się w inny samochód. Auto aż złamało się na pół

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News