python
flickr/Jonathan Cutrer
Autor Komunikaty prasowe - 11 Marca 2020

Specjalista od Pythona wypracował ponad 57 mln zł przychodów netto w 2019 roku

Ponad 57 mln zł przychodów netto ze sprzedaży wypracował w 2019 roku STX Next, jeden z największych software house’ów w Europie, specjalizujący się w języku Python. Osiągnięty wynik jest o blisko 20 proc. wyższy, niż w 2018 roku. Nadrzędnym celem firmy na najbliższe lata jest uzyskanie miana najbardziej rozpoznawalnej marki specjalizującej się w języku programowania Python na świecie. Wśród kluczowych celów firma wymienia także zwiększenie przychodów netto do ponad 100 mln zł oraz transformację firmy – z usługodawcy do kluczowego partnera biznesowego.

- Wypracowane w 2019 roku przychody netto ze sprzedaży są dla nas satysfakcjonujące i zgodne
z przyjętymi wcześniej założeniami. W perspektywie dwóch najbliższych lat chcemy zwiększyć je do poziomu przekraczającego 100 mln zł. Blisko 50 proc. naszych przychodów generują korporacje, około 30 proc. małe i średnie firmy, a pozostałą część start-upy – mówi Maciej Dziergwa, założyciel i prezes STX Next. - Jako jeden z największych software house’ów w Europie mamy ambitne plany biznesowe. Nieustannie rosnąca popularność języka Python determinuje nas do poszukiwania nowych specjalistów do zespołu STX Next. Prognozujemy, że do końca 2022 roku liczba członków zespołów w naszej firmie przekroczy 600 osób – dodaje.

Poznański software house działa na rynku od 2005 roku. Początkowo w firmie pracowało kilka osób, dziś to jeden z największych i najszybciej rozwijających się biznesów w Europie, którego specjalizacją jest język programowania Python. Firma posiada siedzibę w pięciu miastach w Polsce, pod koniec minionego roku STX Next otworzył także pierwszy zagraniczny oddział w holenderskiej Hadze. Zarząd spółki rozważa także ekspansję na rynek niemiecki.

Firma w ostatnich miesiącach konsekwentnie rozwija obszary takie jak ditigital transformation, machine learning, czy DevOps. Specjalizuje się również w świadczeniu usług w segmentach blockchain&cryptocurrency, finance&fintech, marketing&media, games i education. W celu sprawniejszego świadczenia usług dla klientów z amerykańskiej strefy czasowej, spółka utworzyła zdalny team developerów w Meksyku.

- Na bieżąco staramy się poszerzać wachlarz naszych usług w różnych obszarach i rozwijać nowe linie biznesowe. Tworzymy zespoły dedykowane poszczególnym projektom, które wdrażają i rozwijają dla naszych klientów rozwiązania szyte na miarę, dostosowane do obowiązujących wymagań i specyfiki w poszczególnych branżach. W zależności od potrzeb firmy, dla której świadczymy usługi możemy rozpocząć działalność na małą skalę a następnie płynnie zwiększać liczebność zespołu. Jest to jeden
z naszych wyróżników na tym rynku – mówi Maciej Dziergwa.

Wśród kluczowych celów na najbliższe lata firma wymienia także transformację – z funkcji usługodawcy chce stać się kluczowym partnerem biznesowym swoich obecnych oraz przyszłych klientów.

STX Next w 2019 roku zajął pierwsze miejsce w kategorii Python&Django Developer and Global Leader na niezależnym rankingu Clutch.co ze średnią oceną 4.8 zebraną na podstawie ponad 50 recenzji.

W ramach dodatkowych aktywności firma organizuje warsztaty programowania i liczne eventy programistyczne i agilowe w Polsce i za granicą. Do tej pory z inicjatywy STX Next odbyło się ponad 100 takich wydarzeń, a w przyszłości planowane są kolejne.

Powyższy materiał jest informacją prasową.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News