Ryanair oddaje pieniądze
Obraz Dirk Daniel Mann z Pixabay
Autor Oktawian Góral - 10 Lipca 2020

Kupiłeś bilet z nieautoryzowanej strony internetowej i chcesz odzyskać pieniądze? Ryanair podjął decyzję

Ryanair podjął bardzo ważną decyzję wobec klientów, którzy zakupili bilety przez nieautoryzowane kanały. Chodzi między innymi o bardzo popularne w Polsce serwisy Esky.pl oraz Fru.pl. Irlandzki przewoźnik wydał decyzję, która wielu może zaskoczyć.

Ryanair postanowił pójść na rękę swoim klientom, nawet tym, którzy zakupili bilety w nieautoryzowanych kanałach sprzedaży. Chodzi między innymi o bardzo popularne w Polsce serwisy Esky.pl oraz Fru.pl, które sprzedawały bilety lotnicze Ryanaira bez ważnej umowy partnerskiej. Irlandzki przewoźnik wyciąga rękę do swoich pasażerów, którym odwołano lot ze względu na pandemię koronawirusa.

Ryanair zwraca pieniądze

Ryanair uruchomił opcję "Wsparcie Pasażera", poinformował także, że w lipcu zostanie zrealizowanych aż 90 procent wszystkich zwrotów, jakie przewoźnik zobowiązał się dokonać. Dla tych, którzy nie wiedzą jak wnioskować o zwrot środków firma przygotowała specjalny film instruktażowy - jest on skierowany do wszystkich, którym pośrednicy zablokowali taką możliwość. Jak wskazuje Wprost internetowe biura podróży przekazują Ryanairowi fałszywe dane klienta, a nazwiska pasażerów są dodane do "wirtualnych" kart kredytowych, przez co zwrot środków jest niemożliwy.
Mandat dostaniesz nawet za małą naklejkę. Nieoczywiste wykroczenia, które mogą skończyć się karąMandat dostaniesz nawet za małą naklejkę. Nieoczywiste wykroczenia, które mogą skończyć się karąCzytaj dalej>
Ryanair w swoim oświadczeniu pisze - nowa opcja „Weryfikacji Klienta” pomoże tysiącom pasażerów, którzy nie byli w stanie uzyskać zwrotu w związku z faktem, iż skorzystali z usług nieautoryzowanych pośredników „maskujących dane kontaktowe klientów i dane dotyczące płatności, a następnie odmawiających odpowiedzi na prośby klientów o zwrot pieniędzy - wskazuje w swoim artykule Wprost.

Zaproszenie na oficjalną stronę

Jak podaje portal, Ryanair został zasypany skargami na internetowych pośredników, którzy odmawiali podjęcia jakiejkolwiek współpracy w zakresie wypłaty odszkodowania klientowi. Przewoźnik mówi dość takiemu stanowi rzeczy i zaprasza wszystkich swoich pasażerów na oficjalną stronę. Tam będzie można otrzymać zwrot pieniędzy.Dotyczy to również tych, którzy czują się oszukani, ponieważ na stronie nieautoryzowanego pośrednika zapłacili więcej niż wskazuje cennik na stronie www.

Zostały 3 dni na zgłoszenia. Lepiej się pospiesz, inaczej czeka cię olbrzymia karaZostały 3 dni na zgłoszenia. Lepiej się pospiesz, inaczej czeka cię olbrzymia karaCzytaj dalej

- Z powodzeniem zwracamy gotówkę milionom klientów, którzy dokonali bezpośredniej rezerwacji w Ryanairze, a dzięki temu dysponowaliśmy prawdziwymi adresami e-mail i danymi dotyczącymi płatności. Nie byliśmy jednak w stanie poradzić sobie z tysiącami zwrotów dla klientów, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem tych nieautoryzowanych witryn, gdyż te dostarczają Ryanairowi fałszywe/fikcyjne dane kontaktowe klientów i płatności podczas procesu rezerwacji.Te praktyki antykonsumpcyjne powinny zostać zbadane przez stowarzyszenia konsumentów i organy regulacyjne (CAA i CAR), aby upewnić się, że te nieautoryzowane internetowe biura podróży są zmuszone do przekazywania dokładnych danych kontaktowych klientów, aby Ryanair mógł rozpatrywać wnioski o zwroty, informować o zmianach w rozkładzie lotów i przesłać pilne powiadomienia - czytamy w oświadczeniu, pod którym podpisał się Eddie Wilson, prezes Ryanaira.

- W wielu przypadkach te nieautoryzowane biura podróży oszukują klientów, pobierając wyższe opłaty, a następnie dokonują rezerwacji na stronie internetowej Ryanair podając fałszywe dane kontaktowe klientów i kart kredytowych, a następnie żądają zwrotu pieniędzy bezpośrednio na własne konto, a w niektórych przypadkach odmawiając przekazania środków klientom. Aby chronić klientów, Ryanair stworzył teraz prosty proces „Weryfikacji Klienta” online i opublikował film instruktażowy, który umożliwia klientom zwrot bezpośrednio od Ryanaira. Aby korzystać z najtańszych lotów, klienci powinni zawsze rezerwować loty bezpośrednio w Ryanairze. Nieautoryzowane witryny wprowadzają klientów w błąd poprzez dodatkowe opłaty i podają fałszywe dane kontaktowe/płatnicze, przez co nie mogą otrzymać zwrotu ani ważnych informacji od Ryanaira - podsumował Eddie Wilson.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Ochroniarz przyłapał meżczyznę na kradzieży w sklepie. Chwilę później już nie żył
  2. Porażające odkrycie w Warszawie. Miał drut wokół bioder
  3. PKW podało frekwencję do południa. Wyniki, jakich nie było od dawna
  4. Dodatkowe 4 tys. zł co miesiąc do emerytury. ZUS: coraz więcej Polaków może się załapać
  5. Aż 40 tys. polskich kierowców może mówić o wielkim szczęściu. Przepisy będą dla nich dużo bardziej korzystne
  6. Wideo - Koszmarny wypadek. Z gigantycznym impetem wbił się w inny samochód. Auto aż złamało się na pół
Emeryci w 2021 roku mogą sporo zyskać. Waloryzacja i minimalna emerytura. Jakie czekają nas zmiany?Emeryci w 2021 roku mogą sporo zyskać. Waloryzacja i minimalna emerytura. Jakie czekają nas zmiany?Czytaj dalej

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News