Rossmann wprowadził nową metodę płatności
Wikipedia/Henryk Borawski, CC BY-SA 4.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=43342862
Autor Maria Glinka - 5 Grudnia 2020

Rossmann wprowadził nietypowe rozwiązanie w swoich sklepach. Klientów czeka spore zaskoczenie

Rossmann stawia na wygodę i innowacyjność. Od wtorku za zakupy w drogerii można płacić poprzez specjalną aplikację. Dzięki temu klienci nie marnują czasu w sklepowych kolejkach. Mimo rewolucyjnych zmian Rossmann nie planuje redukować zatrudnienia.

Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:

  • Jak działa nowa aplikacja Rossmanna
  • Jakie są powody inwestycji
  • Jak aplikacja wpłynie na poziom zatrudnienia w drogeriach

Rossmann Go debiutuje. Na czym polega nowatorska usługa drogerii?

Od wtorku 1 grudnia klienci mogą płacić za zakupy przy pomocy aplikacji Rossmann Go. Jest to usługa, dzięki której kupujący nie muszą podchodzić do kasy tradycyjnej czy samoobsługowej w celu sfinalizowania płatności. Wszystkie czynności wykonują z poziomu telefonu komórkowego.

Business Insider Polska podaje, że na początku trzeba zainstalować aplikację lub zaktualizować ją do najnowszej wersji. Niezbędne jest także wyrażenie zgody na dostęp do aparatu. Jak w praktyce wygląda nowoczesne robienie zakupów przy użyciu Rossmann Go? Klient odnajduje interesujące go produkty i skanuje kody telefonem. Następne wybiera metodę płatności: podpięta karta płatnicza, Google Pay, Apple Pay, blik lub przelew online.

Rossmann Go to usługa dostępna we wszystkich 1500 drogeriach na terenie Polski. Przy zakupach przez aplikacje nie obowiązują żadne limity produktów. Co ciekawe, wszystkie promocje naliczają się automatycznie – zarówno rabaty dostępne dla wszystkich klientów, jak i te dedykowane poszczególnym użytkowników.

Rossmann stawia na rozwój nawet w czasie pandemii

Na temat nowej aplikacji wypowiedział się wiceprezes Rossmanna Marcin Grabara w rozmowie z Business Insider Polska. Przedstawiciel zdradził, w jaki sposób drogerii udało się wdrożyć nowe inwestycje w tym trudnym, pandemicznym roku. - Okres pandemii wykorzystaliśmy na rozwój. W przeciwieństwie do innych firm nie cięliśmy budżetu inwestycyjnego, tylko odwrotnie - postawiliśmy na ekspansję - wyjawił.

Inwestycyjna strategia Rossmanna opiera się o założenia znane z innych rynków. - Jesteśmy częścią międzynarodowej, jednej z największych na świecie grupy AS Watson. W jej skład wchodzą różnego typu firmy drogeryjne. Mamy możliwość obserwowania, co się dzieje w Azji, na świecie. I bez wątpienia omnichanel [wielokanałowość - przyp. red.] jest przyszłością. Dlatego inwestujemy zarówno w sklepy stacjonarne, jak i drogerię online, aplikację. Dla nas to się nie wyklucza, tylko dopełnia - stwierdził wiceprezes.

Branża, w której jesteśmy pionierami. Zamówienia spływają z całej EuropyBranża, w której jesteśmy pionierami. Zamówienia spływają z całej EuropyCzytaj dalej

Teksty wybrane specjalnie dla Ciebie:

  1. Od soboty zmiany dla kierowców. Mandat znika na dobre
  2. Oszuści znaleźli bardzo sprytny sposób. Można stracić wszystko
  3. Odebrał telefon ws. kwarantanny. Dostał rachunek na 17 tys. zł

Rossmann reaguje na potrzeby klientów

Rossmann Go stanowi odpowiedź na zmieniające się trendy zakupowe wśród obywateli. - Polacy lubią technologiczne nowinki, nawet w porównaniu z resztą Europy, bardzo chętnie korzystamy z możliwości płacenia online. Dziś większość zakupów dokonuje się poprzez płatności elektroniczne, w naszych sklepach to 70 proc. wszystkich transakcji - tłumaczył Grabara.

Jaki wpływ na rozszerzenie możliwości płatniczych miała pandemia? Rossmann już od dawna planował nową formułę aplikacji, jednak nadejście koronawirusa przyspieszyło inwestycje. - Klienci oczekiwali od nas zakupów jeszcze bezpieczniejszych, szybszych i bezkontaktowych - wyznał wiceprezes.

Rossmann Go a pracownicy drogerii

W związku z poszerzeniem możliwości samodzielnego finalizowania transakcji zasadne wydaje się pytanie o kwestie zatrudnienia w Rossmannie. Mniejsze kolejki do tradycyjnych kas przełożą się bowiem na zmianę obowiązków pracowników, którzy dotychczas wspierali klientów przy płatnościach.

Wątpliwości w tym zakresie rozwiewa wiceprezes. - Pewnego typu czynności się automatyzują, jak skanowanie produktów czy przyjmowanie płatności, ale to absolutnie nie oznacza, że człowiek staje się niepotrzebny. Handel i praca w handlu będzie się opierała na budowaniu relacji z klientami. W tę stronę idzie świat - tłumaczył.

Rossmann, obecny w Polsce od 1993 r., zatrudnia obecnie 15 tys. osób. Wiceprezes zadeklarował, że dotychczasowy poziom zatrudnienia zostanie utrzymany, choć na pracowników czekają nieuchronne zmiany. - Przedefiniujemy pojęcie „obsługa klienta”. Tu zajdzie prawdziwa rewolucja: będziemy kładli nacisk na doradztwo, budowanie relacji z klientami, dbanie o tzw. doświadczenia zakupowe, by Rossmann w jeszcze większym stopniu niż dotąd kojarzył się z komfortem, przyjemnością - zdradził Grabara.

Już za 2 dni w Lidlu kupisz hitowe produkty supertanio. Sieciówka rzuca dwie serie tuż przed świętamiJuż za 2 dni w Lidlu kupisz hitowe produkty supertanio. Sieciówka rzuca dwie serie tuż przed świętamiCzytaj dalej

Zobacz także w naszych serwisach:

  1. Nowa groźna odmiana grypy na Mazowszu. Próbki trafiły do laboratorium
  2. Kierowca zagapił się na autostradzie. VW Passat wbił się w TIR-a
  3. Bez zaświadczenia czeka surowa kara. Powołano system kontroli
  4. Sylwester 2020/21 bez pompy. Premier ujawnił obostrzenia
  5. Ile zarabia kasjer w Biedronce? Ujawniamy pensje w sieciówce
  6. Niewiarygodne, ile zarabia Piotr Żyła, nie mieści się w głowie
  7. Powalający przepis Ani Lewandowskiej na placki ziemniaczane
Ci w domach do zapłaty 900, a mieszkaniach 700 złotych. Niebawem wprowadzą najgorszy podatekCi w domach do zapłaty 900, a mieszkaniach 700 złotych. Niebawem wprowadzą najgorszy podatekCzytaj dalej

KONIECZNIE OBEJRZYJ:

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News