
Kultowy produkt z PRL wróci na sklepowe półki w zupełnie nowym stylu. Fani nie mogą się już doczekać
Kultowe w PRL buty marki Sofix rok temu zostały wskrzeszone przez Jarosława Kamińskiego i Łukasza Konofalskiego. Teraz pojawią się w zupełnie nowej odsłonie.
Kultowe buty w PRL w nowej odsłonie
Przypomnijmy, że kultowe w PRL buty marki Sofix zniknęły z rynku w 1998 roku, gdy sąd ogłosił upadłość firmy. Czas pokazał, że buty zniknęły na 21 lat, bowiem rok temu zostały reaktywowane przez Jarosława Kamińskiego i Łukasza Konofalskiego. Biznesmeni porozumieli się z założycielami marki, zdobyli do niej prawa i ruszyli z produkcją.
Obecni właściciele marki mają jednak świadomość, że sama nostalgia nie wystarczy i szukają nowych rozwiązań, za sprawą których buty będą mogły trafić do zupełnie nowych grup. Stąd pomysł na ekologiczną odsłonę obuwia.
Z informacji „Pulsu Biznesu” wynika, że jeszcze w tym roku buty trafią na rynek w nowej wersji — ze spodami wykonanymi z kauczuku z recyklingu, wyściółką z bawełny organicznej i cholewkami z… włókien z liści ananasa. Na tym jednak nie koniec, bo w przyszłości firma zamierza produkować obuwie również z włókien jabłka i kaktusa.
— Alternatywą wobec skór zwierzęcych nie są dla nas materiały sztuczne, lecz pochodzenia roślinnego. Produkcja sneakersów z materiałów ekologicznych to kierunek, w jakim teraz zmierzamy. Sięgamy po technologie, które w pozytywny sposób zmieniają świat: zmniejszają liczbę zabitych zwierząt, obniżają emisję CO 2 oraz poziom deforestacji lasów — mówi w rozmowie z gazetą Jarosław Kamiński, prezes spółki Pi Group, zarządzającej marką Sofix.
DZISIAJ GRZEJE:
1. Rząd właśnie wprowadził 4 bardzo ważne zmiany dot. emerytur. Tarcze antykryzysowe rządu kryją nowe przepisy
2. "Nic się nie stało" Latkowskiego. Zostanie specjalnie powołany zespół, który zajmie się wykorzystywaniem dziewczynek w sopockich klubach
Nie tylko w Polsce
Z ekologiczną wersja obuwia firma chce wyjść za granicę i sprzedawać je (pod marką Frootwear) głównie w krajach europejskich.
— O rozwoju marki ekoobuwia myślimy w skali międzynarodowej. Mamy wiele pytań od klientów w Polsce dotyczących obuwia wegańskiego. Zainteresowanie produktami z tej kategorii jest jeszcze większe w krajach skandynawskich i zachodnioeuropejskich, podobnie jak wielkość domowego budżetu przeznaczanego na zakup ubrań z ekologicznych materiałów. Stawiamy na produkcję w Polsce, co pozwala nam na pełną kontrolę na każdym etapie procesu, ale również na elastyczność i szybkość działania przy projektowaniu i testowaniu kolejnych materiałów ekologicznych — tłumaczy Kamiński.
Na razie – jak przypomina „PB” - firma prowadzi sprzedaż obuwia wyłącznie w Polsce i tylko w kanale internetowym. Pandemia koronawirusa pokrzyżowała plany spółki, dotyczące wprowadzenia sofixów w sklepach stacjonarnych, co miało nastąpić w marcu br.
ZOBACZ TAKŻE:
- Kobieta płakała, była ranna, krwawiła. O krok od tragedii na Pradze-Północ
- WHO podało tragiczny bilans. Najwięcej zakażeń koronawirusem od początku epidemii
- IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
- 1200 zł dla 50 tys. Polek. Po pieniądze wystąpić mogą też mężczyźni
- Czekają nas znaczne zmiany w wywozie śmieci. Segregacja nie będzie konieczna dla części Polaków
- Przełomowa decyzja Wuhan, jest kategoryczny zakaz. Chwila, na którą czekały miliony
