PHOTO: ZOFIA I MAREK BAZAK / EAST NEWS Warszawa, Skrzynki na listy w bloku mieszkalnym
Marek BAZAK/East News
Autor Kamila Jeziorska - 18 Lutego 2021

Poczta Polska wprowadza nową usługę. Niebawem ruszy system e-doręczeń

Poczta Polska przedstawiła strategię na kolejne lata i wynika z niej, że postawi na nowoczesność, szybkość oraz bezpieczeństwo. Wszystko wskazuje na to, że bałagan w placówkach, długie kolejki czy zgubione awiza staną się przeszłością. Poczta Polska w przyszłości ma wyglądać zupełnie inaczej.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak będzie wyglądać Poczta Polska
  • Jakie są główne założenia nowej strategii
  • Na co postawi Poczta Polska

Poczta Polska z nową strategią

Poczta Polska wdraża nową strategię na lata 2021 - 2023 opartą przede wszystkim na partnerstwie, ekologii, cyfryzacji, nowoczesności, ale także efektywności, którą spółka chce wzmocnić. Poczta Polska patrzy w kierunku rosnącego rynku e-commerce, dlatego skoncentruje się na usługach kurierskich.

- Mimo pandemii Poczta Polska stale wypełniała swoją codzienną misję, za co gorąco dziękuję wszystkim Pracownikom Spółki. Nowa strategia Narodowego Operatora Pocztowego, będąca odpowiedzią na zmieniającą się rzeczywistość, wytycza kierunek, który Poczta powinna obrać, aby stać się liderem rynku KEP. Rynku, który w związku z epidemią koronawirusa i przyspieszeniem rozwoju eCommerce niezwykle się rozwinął - powiedział powiedział Andrzej Śliwka, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Aktywów Państwowych.

Pocztę Polską w przyszłości mają charakteryzować trzy przymiotniki: nowoczesna, szybka i bezpieczna. Zdaniem prezesa Poczty Polskiej, Tomasza Zdzikota, nowa strategia umożliwi realizację ambitnych planów.

- Intensyfikacja działań w obszarze usług cyfrowych oraz rynkowe zmiany w usługach kurierskich to najważniejsze zadania przed jakimi stoimy, aby zapewnić rozwój i stabilność finansową Spółki - podkreślił.

Poczta Polska uruchomi system e-doręczeń. List polecony dostaniesz online

Poczta Polska chce stworzyć w najbliższych latach utworzyć pocztowy software house, a głównym celem nowego systemu będzie zastąpienie listów poleconych.

- Choć obywatele już w tej chwili mogą wysyłać pisma drogą elektroniczną do każdego urzędu w Polsce, to podstawową rolą systemu doręczeń elektronicznych jest zastąpienie tradycyjnych przesyłek rejestrowanych, czyli listów poleconych. Osobom, które będą chciały korzystać z tradycyjnej, papierowej korespondencji, pozostawiamy oczywiście taką możliwość. Ale te osoby, które chcą ułatwiać sobie życie, będą mogły skorzystać z e-doręczeń - powiedział minister Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

To właśnie owe e-doręczenia będą stanowiły prawdziwą rewolucję w modernizacji Poczty Polskiej. Rządzący poprzez tę formę chcą doprowadzić do tego, że obieg dokumentów będzie w stu procentach cyfrowy, a w efekcie wszystkie urzędy będą komunikować się ze sobą elektronicznie. Usługa e-doręczeń ma przyczynić się do cyfryzacji państwa. Start nowego systemu został zaplanowany na 1 lipca 2021 roku.

Koniec Poczty Polskiej jaką znamy?

Jednocześnie Poczta Polska chce rozwijać się w zakresie usług kurierskich, dlatego już w tym roku wprowadzi nowy format Pocztex. Spółka postawi także na automaty paczkowe, których w tym roku ma zamiar ustawić, aż 500, a w roku 2022 ich liczba wzrośnie do 2 000. Liczba punktów odbioru zwiększy się do 20 tys.

- Rozwój zeroemisyjnego systemu energetycznego to jeden z filarów Polityki Energetycznej Państwa do 2040 r., dlatego tym bardziej cieszy mnie fakt, że Poczta Polska stawia na modernizację pocztowej infrastruktury i wykorzystanie odnawialnych źródeł energii w przedsiębiorstwie. To ważne, aby polskie firmy wprowadzały nowoczesne rozwiązania, które przyniosą nie tylko korzyści dla środowiska, ale przede wszystkim dla przedsiębiorstwa - tłumaczył wiceminister klimatu i środowiska, pełnomocnik rządu ds. OZE Ireneusz Zyska.

- Pandemia pokazała, jak bardzo nowoczesna Poczta jest potrzebna społeczeństwu i instytucjom Państwa, ale jednocześnie przyspieszyła trendy cyfryzacji usług i rozwój e-commerce. Nasza nowa strategia na lata 2021–2023 jest odpowiedzią na te wyzwania - podsumował prezes Poczty Polskiej.

Modernizacja Poczty Polskiej będzie kosztowała 1,2 mld zł w ciągu najbliższych trzech lat. Finansowanie jej z budżetu państwa będzie uzależnione od sytuacji gospodarczej, dlatego część środków będzie pochodziła ze środków własnych Poczty Polskiej oraz źródeł zewnętrznych.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News