Klienci PKO BP powinni uważać na fałszywe wiadomości od hakerów
Wikipedia
Autor Stanisław Węgrowski - 7 Października 2019

PKO BP alarmuje klientów. Trwa wielka akcja oszustów w sieci

Bank PKO BP ostrzega swoich klientów fałszywymi wiadomościami. Cyberprzestępcy wysyłają do przypadkowych osób e-maile z linkami do formularzy kredytowych.

PKO BP ostrzega klientów

Bank PKO BP poinformował w oficjalnym komunikacie na stronie internetowej o kolejnej akcji phishingowej. Cyberprzestępcy wysyłają wiadomości mailowe z linkami do formularzy kredytowych. Proszą w nich o uzupełnienie formularza, który jest potrzebny do złożenia wniosku kredytowego. Bank zaznacza, że nie jest nadawcą takich wiadomości, oraz tłumaczy, że nigdy nie rozsyła do swoich klientów maili z linkami do logowania się do serwisu internetowego. Kliknięcie w link przesłany w e-mailu może spowodować pobranie i zainstalowanie złośliwego oprogramowania. Może ono posłużyć do przejęcia poufnych danych dostępu do bankowości elektronicznej.

Skażone mięso wycofywane w pośpiechu. 5 ofiar śmiertelnychSkażone mięso wycofywane w pośpiechu. 5 ofiar śmiertelnychCzytaj dalej

PKO BP radzi, jak postępować

Bank prosi, by zachować ostrożność i mieć ograniczone zaufania w stosunku do wiadomości, w których znajduje się prośba o skorzystanie z linku lub podanie poufnych danych. Klienci nie powinni odpowiadać na maile, a także ujawniać swoich danych. Jednocześnie PKO BP prosi, aby logując się do serwisu internetowego banku, zawsze wprowadzać adres strony ręcznie - nie korzystać z linków. Bank uczula swoich klientów, aby sprawdzali poprawność adresu strony w przeglądarce oraz żeby zawsze zwracali uwagę na niestandardowy wygląd strony logowania, np. niewłaściwy adres, brak obrazka bezpieczeństwa czy nietypowe komunikaty.

Możesz ubiegać się o dofinansowanie na remont. Już 80 tys. wnioskówMożesz ubiegać się o dofinansowanie na remont. Już 80 tys. wnioskówCzytaj dalej

PKO BP kolejny raz ofiarą hakerów

Bank PKO BP podał również, co należy zrobić w sytuacji, gdy klient otworzy mail od oszustów. - W przypadku skorzystania z linku w wiadomości i podania jakichkolwiek danych na stronie internetowej przypominającej serwis iPKO, prosimy – skontaktuj się z konsultantem pod numerem 800 302 302 lub +48 81 535 60 60 - czytamy w komunikacie.

To już kolejna akcja phishingowa wymierzona w Bank PKO BP i jego klientów. Niedawno oszuści próbowali wyłudzić dane powołując się na zmianę przepisów o silnym uwierzytelnianiu, które obowiązują od 14 września.

Najbiedniejsi seniorzy nie chcą trzynastej emerytury. Chcą czegoś zupełnie innegoNajbiedniejsi seniorzy nie chcą trzynastej emerytury. Chcą czegoś zupełnie innegoCzytaj dalej

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Zapukają do drzwi i nałożą karę. Poczta zmusiła do zapłaty już 9,5 tys. osób
  2. Spiesz się z uregulowaniem długów. Wchodzi ustawa, która może cię pogrążyć
  3. Złota jesień dla seniorów. Od dziś dostaną wyższe emerytury
  4. Ślub aktorki i znanego sportowca był cichy i szybki. Po 9 dniach małżeństwa para wniosła o rozwód

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News