PKO BP ostrzega przed oszustami
Obraz Michal Jarmoluk z Pixabay
Autor Wiktoria Pękalak - 18 Grudnia 2020

Pilny komunikat wielkiego polskiego banku. Lepiej się z nim zapoznaj, sprawa jest poważna

PKO BP ostrzega wszystkich klientów przed oszustami, którzy przez telefon podszywają się pod pracowników banku. W komunikacie banku czytamy, że oszuści nakłaniają swoje ofiary do podawania poufnych danych pozwalających zalogować się do usług e-bankowości.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak działają oszuści podający się za pracowników PKO BP
  • Co ci grozi, jeśli podasz oszustowi poufne dane
  • Jak możesz ochronić się przed oszustwem

PKO BP ostrzega

PKO BP ostrzega klientów przed oszustami, którzy przez telefon podszywają się pod pracowników banku. Bank wystosował specjalny komunikat, w którym czytamy, że oszuści, powołując się na kwestie związane z bezpieczeństwem, próbują wyłudzić od nas poufne dane i nakłaniają do zainstalowania oprogramowania mające służyć zdalnej weryfikacji.

- Oszuści dzwonią do klientów i podszywają się pod pracowników banku. Jeśli podasz im dane logowania lub kod z narzędzia autoryzacyjnego albo zainstalujesz na ich polecenie podejrzane oprogramowanie - stracisz pieniądze. - czytamy w komunikacie PKO.

PKO BP ostrzega też przed wiadomościami od nieznanych osób (SMS, Messenger, WhatsApp, itp.), które podają się za kupujących na portalu sprzedażowym lub aukcyjnym i proszą o kliknięcie specjalnego linku i podanie danych osobowych.

- W rzeczywistości to oszuści chcą zdobyć Twoje poufne dane do logowania i autoryzacji transakcji lub dane Twojej karty płatniczej - informuje bank.

Potwierdzone: Rząd przygotowuje nowy program dla seniorów. Jest się z czego cieszyć, na start 40 mln złPotwierdzone: Rząd przygotowuje nowy program dla seniorów. Jest się z czego cieszyć, na start 40 mln złCzytaj dalej

Oszuści proszą zwykle o podanie danych do logowania do bankowości elektronicznej lub o pobranie ze sklepu Google Play aplikacji do zdalnej weryfikacji, takich jak: TeamViewer QuickSupport, czy AnyDesk. Dzięki temu przestępcy mogą zyskać dostęp do Twojego narzędzia autoryzacyjnego, zdobyć dane logowania do bankowości elektronicznej lub zdobyć dane z twojej karty płatniczej.

PKO BP radzi jak ochronić się przed oszustwem

PKO BP zdradził, co zrobić, by ochronić się przed utratą pieniędzy. Przede wszystkim nie instaluj na swoim urządzeniu żadnego dodatkowego oprogramowaniu. Prawdziwy pracownik PKO BP nigdy cię o to nie poprosi. Podczas rozmowy telefonicznej pracownicy nigdy nie proszą też o podawanie haseł do logowania do żadnego z serwisów (internetowego, mobilnego, telefonicznego).

Oprócz tego nigdy nie powinieneś wyłączać producenckich mechanizmów bezpieczeństwa działających na twoim urządzeniu. Bardzo ważne jest też, by nie klikać w żadne linki z nieznanych źródeł, które przychodzą do ciebie w wiadomości.

PKO BP przypomina też, że jeśli podczas rozmowy telefonicznej z konsultantem będziesz miał jakiekolwiek wątpliwości, czy osoba, z którą rozmawiasz jest prawdziwym pracownikiem, lepiej rozłącz się i skontaktuj z bankiem pod numerem 800 302 302.

Warto pamiętać, że oszuści bywają coraz bardziej przebiegli i mogą posługiwać się numerami infolinii banku, dlatego nawet jeśli numer spod którego dzwoni rzekomy konsultant będzie odpowiadał numerowi infolinii, nie oznacza to wcale, że nie rozmawiasz z uczciwą osobą.

Artykuły polecane przez redakcję Biznesinfo:

  1. Potężne wzrosty cen paliw. Z wycieczką na stację nie ma co zwlekać, będzie jeszcze drożej
  2. 66-latka znalazła na ulicy 10 tys. zł. Później policjantom opadły szczęki
  3. Zapomnisz i zapłacisz nawet 8400 zł. Od nowego roku kary dla właścicieli aut wystrzelą jak nigdy wcześniej

KONIECZNIE OBEJRZYJ:

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News