PHOTO: ZOFIA I MAREK BAZAK / EAST NEWS Sieciowa polska stacja paliw Orlen
East News, Zofia i Marek Bazak
Autor Kamila Jeziorska - 9 Lutego 2021

PKN Orlen uruchamia własne paczkomaty. Już w tym roku stanie ich 500

PKN Orlen nie składa broni i szykuje się na podbój paczkomatów. Na rynku w tym zakresie robi się coraz ciaśniej, ale Daniel Obajtek nie składa broni i z podległą mu spółką Skarbu Państwa szuka nowych rynków. Finalnie Orlen może konkurować z kolejną państwową spółką - Pocztą Polską.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jak wygląda strategia PKN Orlen w zakresie paczkomatów
  • Jakie narzędzia chce wykorzystać w tym zakresie
  • Czy odnajdzie się na rynku paczkomatów

PKN Orlen idzie po paczkomaty

PKN Orlen po zakupie Polski Press szykuje się do wejścia w kolejną branżę. Tym razem na celowniku ulubionej spółki Skarbu Państwa Jacka Sasina znalazły się nowe pozapaliwowe formy sprzedaży, które mają być realizowane w ramach programu "Orlen w Ruchu" wspólnie z Ruchem.

Prezes PKN Orlen, Daniel Obajtek podkreślił, że docelowo ma powstać 900 takich punktów w ciągu pięciu lat. Już w tym roku takich punktów będziemy mieli 40. Do zrealizowania swojego planu PKN Orlen chce wykorzystać kioski Ruchu. Przypomnijmy, że ten został przejęty przez PKN Orlen w listopadzie 2020 r., a obecnie koncern posiada 65 proc. jego udziałów.

- Nie zapominamy o kolportażu prasy. Orlen nie schodzi z kolportażu prasy, ale to wymaga pewnego procesu optymalizacji, pewnej wspólnej logistyki - powiedział prezes koncernu.

Do tego PKN Orlen chce rozwijać także branżę kurierską. Tylko w tym roku ma powstać 500 automatów do odbioru paczek. Daniel Obajtek jednak odważnie zapowiedział ich aż 500, ale ma być jeszcze więcej. W kolejne 2 lata ma ich powstać 5,5 tys., a za kilkanaście nawet 10 tys. automatów. Samych punktów odbioru paczek w tym roku ma być już 5,5 tys., a nawet 10 tys. za 5 lat.

PKN Orlen znajdzie miejsce na rynku?

- Łatwo wyobrazić sobie praktyczne zastosowanie dla nowej strategii marki Orlen. Odbierasz paczkę? Świetnie, w takim razie może przy okazji zatankujesz paliwo, bądź zrobisz zakupy w rozbudowanym dziale delikatesowym. Biało-czerwony koncern śledzi trendy i doskonale zdaje sobie sprawę, że sprzedaż paliwa to nie wszystko - mówi w rozmowie z money.pl Sascha Stockem, prezes agencji Nethansa

Czy pomysł Orlenu wypali? Ciężko jest to jednoznacznie stwierdzić, ponieważ na rynku i tak robi się ciasno. Swoje paczkomaty posiada nie tylko InPost, ale planuje z nimi wystartować także Allegro oraz Żabka. Co więcej, nawet Poczta Polska chce znaleźć swoje miejsce na rynku.

Przypomnijmy, że Poczta Polska już w październiku 2020 r. zapowiadała wejście na rynek automatów paczkowych. - Orlen "wespół w zespół" z Pocztą Polską obstawią kraj dużą liczbą paczkomatów, pozostawiając jakość usług nadal na poziomie, który możemy określić mianem "good enough". Lokalny rynek jest na tyle chłonny, że państwowi operatorzy nie powinni zachwiać pozycją tych prywatnych, a raczej upowszechnią usługę w świadomości Polaków i podzielą na dwie grupy - tych, dla których ważna jest cena oraz tych, dla których ważna jest jakość - mówi portalowi money.pl Damian Wiszowaty, twórca platformy Gonito i ekspert ds. e-commerce.

Ekspert podkreśla, że branża e-commerce wciąż się rozrasta i bardzo szybko rozwija. Jednocześnie Sascha Stockem, CEO Nethansy podkreśla, że program PKN Orlen należy traktować jako pilotażowy.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News