Pikio
Autor Komunikaty prasowe - 25 Listopada 2019

Pikio - flagowy portal grupy mediowej Iberion

Pikio.pl to flagowy projekt grupy mediowej IBERION. W tej chwili portal należy do jednej z najbardziej dynamicznie rozwijających się wydawnictw portali internetowych w Polsce. Medium o charakterze informacyjno-rozrywkowym zalicza coraz więcej odsłon i wizyt unikatowych użytkowników.

Pikio.pl zostało powołane do życia w 2014 roku przez Alberta Wójcika, prezesa grupy mediowej Iberion. Początki - jak przyznaje - nie były łatwe, a kapitał zakładowy wynosił okrągłe 5 tysięcy złotych. Przez pierwszy rok działalności firma nie przynosiła ogromnych zysków, którymi można było się dzielić - cały dochód był przeznaczany na reinwestycje w zespół oraz podstawowe usługi niezbędne do funkcjonowania portalu.

Początki Pikio i grupy Iberion

Z małego mieszkania, w którym bazowano na samodzielnej pracy, grupa Iberion przeniosła się do małego piętrowego domu na Wilanowie. Dziś grupa zajmuje duży biurowiec na Ursynowie w Warszawie. W zarządzie pojawili się natomiast wiceprezes Jan Kruś oraz Bogdan Makowski, który współtworzy pikio.pl od 2014 roku, a od 2018 pełni funkcję redaktora naczelnego portalu.

W latach 2017-2018 pikio.pl odniósł największy sukces pod kątem odsłon. Statystyki sukcesywnie rosły, a portal zaczął być zauważalny w internecie. Dzięki intensywnej pracy, zatrudnieniu większej ilości osób, a także umiejętnym zarządzaniu mediami społecznościowymi pikio.pl z ogromnym hukiem odniosło sukces. W 2016 roku witryna zanotowała 4,52 miliony odsłon, w 2017 roku liczba wzrosła prawie 10-krotnie: do 42,4 milionów odsłon. Rok 2018 przeszedł najśmielsze oczekiwania - w listopadzie pikio.pl odnotowało 78,06 milionów odsłon.

Aby umocnić pozycję portalu na rynku, pikio.pl przeszło sukcesywny rebranding. Logo portalu wcześniej bazowało na chłodnych, niebieskich kolorach i ostrych, geometrycznych kształtach. Dziś internauci wchodzący na stronę mogą cieszyć oko logiem utrzymanym w przyjaznym dla użytkownika foncie, w ciepłych, różowo-pomarańczowo-żółtych barwach. Pikio.pl utożsamia się z hasłem "Historie, które poruszają miliony".

Misja Pikio

Hasło "Historie, które poruszają miliony" jest sentencją, która ma pokazywać, że portal jest przeznaczony dla osób w każdym wieku i traktuje o sprawach społecznych, które mogą spotkać każdego i które nie są obojętne dla milionów odwiedzających stronę. Większość użytkowników to osoby młode, po 20. roku życia. Pikio.pl w ostatnim czasie odnotował jednak spory wzrost użytkowników po 50. roku życia. Badania CBOS z 2017 roku umieszczają pikio.pl wśród mediów, z których użytkownicy Internetu w Polsce najczęściej czerpią informacje.

Pikio.pl prezentuje historie prosto z życia - szczęśliwe, i te tragiczne, których bohaterami są zwykli ludzie, ale i zwierzęta. "Historie, które poruszają miliony" przyciągają przed ekrany smartfonów wszystkich, którzy chcą być na bieżąco nie tylko z kontrowersyjnymi tematami. Nie brakuje informacji o aktualnych wydarzeniach z kraju i ze świata oraz o bieżących sprawach politycznych.

Pikio w czołówce polskich serwisów internetowych

Serwis pikio.pl co miesiąc odnotowuje regularny wzrost odsłon oraz wzrost unikatowych użytkowników. Rekordowym miesiącem okazał się sierpień 2019 roku - ponad 123 miliony odsłon spowodowały, że portal nadal utrzymuje się w ścisłej czołówce polskich stron informacyjnych. Pikio.pl dorównuje takim gigantom jak np. Wirtualnej Polsce, Onetowi, TVN, Interii czy też Gazecie Wyborczej. Wyniki uzyskane w sezonie wakacyjnym nie maleją i wszystko wskazuje na to, że w najbliższej przyszłości pikio.pl może znaleźć się w topowej trójce stron o charakterze informacyjno-rozrywkowym.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na: Google News