Jakie decyzje zakupowe przynoszą Polakom największe oszczędności?
Pixabay
Autor Julian Bakuła - 20 Września 2020

Najczęściej oszczędzamy na dwóch kategoriach produktów. Można liczyć na wiele rabatów

Zdaniem niemal połowy konsumentów najwięcej okazji do oszczędności w ramach zakupów na potrzeby gospodarstwa domowego przysparzają promocje produktów z kategorii chemii domowej oraz mięsa. Oszczędności Polakom miałyby przynosić także rabaty na wędliny, napoje bezalkoholowe, słodycze oraz owoce. Czy odczucia Polaków znajdują potwierdzenie w danych rynkowych?

Polacy wskazują te wybory zakupowe jako sposób na oszczędności

Według 29 proc. Polaków oszczędnościom przy zakupach najbardziej sprzyjają promocje na chemię domową. Tak wynika z przytaczanego przez portal Interia badania UCE Research przeprowadzonego na zlecenie Hiper-Com Poland oraz AdRetail Inspirio. Drugim wyborem zakupowym najczęściej wskazywanym jako źródło oszczędności jest kupowane po cenach rabatowych mięso, które wskazało 19 proc. respondentów. Na kolejnych miejscach uplasowały się promocje na wędliny (9 proc.), napoje bezalkoholowe (8 proc.), słodycze (5 proc.) oraz owoce (5 proc.) i warzywa (4 proc.).

Niemcy ustawiają się w kolejkach po jeden rodzaj produktu, magazyny niemal puste. Polacy wcale im nie ustępująNiemcy ustawiają się w kolejkach po jeden rodzaj produktu, magazyny niemal puste. Polacy wcale im nie ustępująCzytaj dalej

DZISIAJ GRZEJE:
1. Emerytura honorowa coraz częściej przyznawana. Spełniając tylko jeden warunek, otrzymują dodatkowe kilka tysięcy złotych
2. Rząd ogłosił nowe zasady w szkołach. Mają chronić uczniów, wielu rodziców jest jednak niezadowolonych
3. Ceny w Polsce drastycznie rosną, poziom wzrostu jest zatrważający. Gorzej jest tylko w jednym kraju

W przypadku produktów niezbędnych oszczędności są bardziej odczuwalne

Według Julity Pryzmont z Hiper-Com Poland przekonania Polaków dotyczące kategorii produktów promocyjnych, które przynoszą im największe oszczędności, nie do końca pokrywają się z danymi rynkowymi. - Wyniki są ciekawe, zważywszy na to, że w ciągu ostatnich 12 miesięcy było najmniej art. mięsnych w promocji w porównaniu do innych wymienionych kategorii produktowych. Ilość rabatów na detergenty była praktycznie równa ze zniżkami na słodycze. Następnie plasowały się napoje bezalkoholowe, a dopiero później - wędliny - przytacza słowa Pryzmont portal Interia. Zdaniem ekspertki wysoka pozycja mięsa i chemii domowej w badaniu wynika z faktu, że są to produkty niezbędne w każdym domu, a przy tym stosunkowo drogie.

Poczta Polska rezygnuje z jednej usługi. Po 30. września już jej nie uświadczyszPoczta Polska rezygnuje z jednej usługi. Po 30. września już jej nie uświadczyszCzytaj dalej

Z tego względu każdy rabat, promocja czy obniżka produktów z tych kategorii jest wyraźnie odczuwalna dla konsumentów i chociaż realnie tego rodzaju promocji jest niewiele, to jednak właśnie one wysuwają się na pierwszy plan. Zdaniem Grzegorza Sadłonia z platformy Codarius tylko w ciągu ostatniego miesiąca ceny mięsa urosły o kilka procent, a chemia domowa czy gospodarcza niezmiennie stanowi jedną z najdroższych pozycji w domowych budżetach Polaków. Uwagę ekspertów przykuwają także niskie wyniki warzyw i wędlin w badaniu. Polacy nie oszczędzają w swoim mniemaniu na warzywach, bo wolą kupować je na targowiskach, gdzie płacąc więcej mogą liczyć na wyższą jakość produktów. Jeśli zaś chodzi o wędliny, dr Maria Andrzej Felińskie ze Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego wiąże ich wynik z przekonaniami Polaków na temat niskiej jakości tych wyrobów.

Sejm podjął decyzję. Wiele psów również dostanie emeryturęSejm podjął decyzję. Wiele psów również dostanie emeryturęCzytaj dalej

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Dramatyczne sceny w Brazylii. Piłkarz zadźgał prezesa własnego klubu
  2. Muzyk odleciał na antenie TVP. Prowadzący próbował go uspokoić, musiał przerwać jego wypowiedź
  3. Matka nie otrzymała świadczenia na dziecko? Może dostać je ojciec, ale pod jednym warunkiem
  4. Podobnej sytuacji nie było od 15 lat. Rzecznik rządu kreśli czarny scenariusz, PiS powinno się obawiać?
  5. Klient Biedronki opublikował demaskujący film. Oburzająca sprawa poruszyła internautów
  6. Egipskie ciemności na głównej ulicy. Nie naprawią latarni, bo złodzieje kradną kable
Komornik zapuka do drzwi i zacznie eksmisję. Strach wśród Polaków, ale wcale nie musisz opuszczać domuKomornik zapuka do drzwi i zacznie eksmisję. Strach wśród Polaków, ale wcale nie musisz opuszczać domuCzytaj dalej

Koniecznie obejrzyj:

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News