Źródło fot.:wikimedia.org
Autor Kasper Starużyk - 9 Maja 2019

Orange potężnie ukarany przez UOKiK, musi oddać pieniądze klientom

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta zobligował Orange Polska do oddania klientom pieniędzy za niekorzystne taryfy, które firma stosowała wobec swoich klientów bez ich formalnej zgody. Rekompensata pieniężna dla klientów, to jednak nie wszystko. Francuska firma musi zapłacić też 30 mln zł kary.

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Orange Polska karę już w grudniu 2016 r., jednak firma postanowiła się od niej odwołać. Sąd jednak ponownie postanowił, że praktyki stosowane przez firmę podlegają karze i rekompensacie dla klientów. 

O które umowy dokładnie chodzi? 

Kara dotyczy praktyki stosowanej przez Orange Polska polegającej na automatycznym przedłużaniu umów zawartych na czas oznaczony w sytuacji gdy klient nie podejmował żadnego działania. Jeśli przed zakończeniem kontraktu klient nie zrezygnował z usługi, została ona wydłużona o kolejny okres, bez jego wiedzy. Było to, jak opisuje UOKiK, 6 miesięcy w przypadku Neostrady oraz 12 miesięcy lub 24 miesiące w przypadku pozostałych usług stacjonarnych. Późniejsze zerwanie takiej umowy groziło dużą karą finansową, jaką na klientów nakładała firma. Tę praktykę uznano za bezprawną i godzącą w dobro klientów. 

Jaką karę zasądzono Orange Polska? 

Firma telekomunikacyjna, pomimo odwołania od wyroku w 2016 r. i przedłużeniu się sprawy, została teraz zobowiązana do zapłaty kary w wysokości 30 mln zł i usunięcia skutków stosowanych praktyk, czyli zwrotu klientom kosztów zerwania umowy, której samodzielnie przedłużali. 

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News