Fot. Jakub Kaminski/East News, 20.10.2020. Wozki sklepowe w jednym z hipermarketow.
Jakub Kaminski/East News
Autor Wiktoria Pękalak - 22 Października 2020

Niemcy masowo wykupują dwa produkty. Półki w sklepach zaczynają świecić pustkami

Powtarza się scenariusz z pierwszej fali epidemii koronawirusa. Niemcy znów masowo wykupują te same produkty, co wiosną w obawie przed tym, że w przyszłości dostęp do nich może być ograniczony. Federalny Urząd Statystyczny przeprowadził dokładną analizę, która została zaprezentowana przez „Der Spiegiel”. Co wykupują Niemcy ze sklepów?

Niemcy ruszyli na łowy

W Niemczech rośnie sprzedaż papieru toaletowego i mydła - podobnie jak wiosną, podczas pierwszej fali epidemii, kiedy sklepowe półki pustoszały. Działo się tak nie tylko w Niemczech, wzrost sprzedaży artykułów sypkich i papieru toaletowego można było zauważyć także w Polsce.

W tej chwili w związku z ogromnymi wzrostami zachorowań właściwie we wszystkich krajach europejskich konsumenci kupują coraz częściej i coraz więcej artykuły spożywcze i higieniczne. Analizy pokazują, że sprzedaż papieru toaletowego w tygodniu między 12 a 17 października była niemal dwukrotnie wyższa (o 89,9 proc.) od średniej sprzed epidemii w okresie od sierpnia 2019 r. do stycznia 2020 r., przekazał portal bankier.pl.

Niemal 2 tys. Polaków niedługo znajdzie w skrzynce specjalne wezwanie. Powód może zadziwićNiemal 2 tys. Polaków niedługo znajdzie w skrzynce specjalne wezwanie. Powód może zadziwićCzytaj dalej

Dane Urzędu Statystycznego wskazują, że sprzedaż środków dezynfekcji w badanym tygodniu była wyższa o 72,5 proc., a mydła o 62,3 proc. od średniej z okresu przedpandemicznego.

Statystyki pokazują też, że widoczny jest wzrost popytu na produkty sypkie - sprzedaż mąki wzrosła o 28,4 proc., a drożdży o 34,8 proc.

Zarówno sprzedawcy jak i politycy utrzymują, że produktów nie zabraknie i apelują do Niemców, by nie robili zapasów.

Niestety, sytuacja jest coraz gorsza. Przed nami silne wzrosty cenNiestety, sytuacja jest coraz gorsza. Przed nami silne wzrosty cenCzytaj dalej

Niemcy boją się drugiej fali

Do wzrostu popytu na wybrane produkty przyczyniło się m.in. pogorszenie nastroju konsumentów w Niemczech. W szybkim tempie rosnąca liczba przypadków zakażeń koronawirusem spowodowała m.in. załamanie się popytu na inne dobra w październiku, powiedział Rolf Buerkl z firmy badawczej GfK z siedzibą w Norymberdze. Mniej więcej ¾ konsumentów jest zdania, że pandemia koronawirusa jest dla nich poważnym lub bardzo dużym zagrożeniem. Rosną także obawy przed kolejnym lockdownem. Ponad połowa (51 proc.) Niemców „martwi się lub bardzo się martwi o przyszłość gospodarczych podstaw swej egzystencji”.

ING z ważnym komunikatem dla klientów. Czekają ich spore ograniczeniaING z ważnym komunikatem dla klientów. Czekają ich spore ograniczeniaCzytaj dalej

Buerki zauważył, że częstotliwość zakupów Niemców w sklepach będzie spadać wraz z nakładanymi ograniczeniami "będzie trudne dla sklepów, które i tak już są osłabione".

W związku z powyższym z pewnością będziemy w najbliższym czasie obserwować wzrost sprzedaży przez internet i przyspieszenia cyfryzacji.

DZISIAJ GRZEJE:

1. PKO BP apeluje do klientów. Fałszywi pracownicy banku mogą pozbawić cię wszystkich oszczędności
2. Wielki i nagły protest, Polacy i Polki wyszli na ulice. Nie wytrzymali i mają dość, zbierają się tłumy
3. Emerycie, nie musisz opłacać jednego z rachunków. Grono seniorów zwolnionych jest z opłaty

Stało się, Trybunał Konstytucyjny podjął decyzję. Smutny dzień dla Polek i PolakówStało się, Trybunał Konstytucyjny podjął decyzję. Smutny dzień dla Polek i PolakówCzytaj dalej

Nie tylko Niemcy. W Wielkiej Brytanii także strach

Brytyjczycy także boją się drugiego lockdownu. Już w połowie października widoczne były wzrosty w sprzedaży papieru toaletowego i mąki. Sprzedaż artykułów spożywczych skoczyła w samym wrześniu w Wielkiej Brytanii o 10,6 proc., podawała firma Kantar.

W tygodniu od 21 września sprzedaż mąki wzrosła o 73 proc., a sprzedaż papieru toaletowego o 64 proc.

Nie dopełnisz obowiązku w terminie, będziesz musiał zapłacić dwa razy więcej. Kierowcy muszą uważaćNie dopełnisz obowiązku w terminie, będziesz musiał zapłacić dwa razy więcej. Kierowcy muszą uważaćCzytaj dalej

Nadal daleko do rekordów z marca, kiedy wydatki na podstawowe produkty yniosły nawet 80 proc. wzrost powyżej normy. Wówczas popyt na mydło wzrósł aż o 100 proc., o 75. proc. wzrosło zapotrzebowanie na zupę, a papieru toaletowego kupowano 45 proc. więcej. Wtedy właściciele sklepu musieli zacząć nakładać ograniczenia na konsumentów tak, aby sklepy nie zostały całkowicie pozbawione asortymentu.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Ukradli bajońską sumę z taksówki w samym centrum Warszawy. Trwa obława policji
  2. Nieoficjalne: nadchodzą kolejne ważne zmiany w polskich szkołach. Rodzice powinni dobrze się przygotować
  3. Szykują się wielkie zmiany w godzinach dla seniorów. Apelowano o nie od początku
  4. Biedronka szykuje potężną niespodziankę. Będzie rozdawać vouchery na 20 złotych, musisz jednak być jednego dnia w sklepie
  5. Tragedia z samego rana. Tajemnicza śmierć 35-letniego gwiazdora, pozostawił rodzinę, "jesteśmy w żałobie"
  6. Robert Lewandowski głośno krytykowany przez Niemców. Nie było dla niego litości, wyglądał bardzo źle
  7. Bajecznie prosty przepis na ziemniaki faszerowane młodą kapustą. Swojskie danie zdobywa ogromną popularność na polskich stołach
Szykują się wielkie zmiany w godzinach dla seniorów. Apelowano o nie od początkuSzykują się wielkie zmiany w godzinach dla seniorów. Apelowano o nie od początkuCzytaj dalej

Koniecznie obejrzyj:

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News