Futro
pixabay.com
Autor Komunikaty prasowe - 18 Grudnia 2019

MISBHV – polska marka gwiazd rezygnuje z futer

Popularna na całym świecie polska marka MISBHV poinformowała o rezygnacji z używania futer zwierzęcych w swoich ubraniach i dodatkach. Marka przystępuje tym samym do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (Fur Free Retailer). Projekty z logo MISBHV noszą takie gwiazdy jak Rihanna, Cara Delevingne, Azealia Banks czy Kylie Jenner.

MISBHV to polska marka odzieżowa założona w 2007 roku, która zdobywa coraz większą popularność na światowych rynkach. Jej projekty prezentowane były między innymi na nowojorskim oraz paryskim Fashion Week. Ubrania MISBHV wybierają najbardziej znane i wpływowe przedstawicielki popkultury, takie jak Rihanna, Cara Delevingne, Azealia Banks czy Kendall Jenner. Ofertę marki znaleźć można w ekskluzywnych butikach w całej Europie, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Azji, a nawet w Australii i Arabii Saudyjskiej.

W odpowiedzi na aktualne trendy oraz coraz większy sprzeciw konsumentów wobec wykorzystywania w modzie futer zwierzęcych, marka podjęła decyzję o przyjęciu polityki fur-free. Oznacza to, że od teraz w kolekcjach MISBHV nie zobaczymy już nigdy ubrań i dodatków z prawdziwym futrem. Wraz ze złożoną deklaracją marka przystąpiła do międzynarodowego programu Sklepy Wolne Od Futer (ang. Fur Free Retailer). Jest to najlepszy dowód na to, że moda z najwyższej półki może być etyczna oraz tworzona z poszanowaniem zwierząt i środowiska naturalnego.

– Deklaracja tak popularnej marki jak MISBHV, której ubrania noszą największe gwiazdy, najlepiej odzwierciedla aktualne trendy w branży odzieżowej. Jest to jasny sygnał, że w dzisiejszej modzie nie ma miejsca na futra zwierzęce. Taka postawa oczywiście ogromnie cieszy, bo świadczy o coraz większej świadomości zarówno firm i projektantów, jak również konsumentów. Mamy nadzieję, że tym śladem podążą kolejne polskie marki – mówi Agnieszka Rolnik ze Stowarzyszenia Otwarte Klatki, koordynatorka programu Sklepy Wolne Od Futer.

Sklepy Wolne Od Futer

Program Sklepy Wolne Od Futer jest prowadzony obecnie w ponad 25 krajach na całym świecie. Jego głównym celem jest namawianie firm odzieżowych do rezygnacji z futer zwierzęcych, a także dostarczanie konsumentom informacji na temat polityki poszczególnych marek w tej kwestii. W ten sposób program pozwala podejmować świadome i etyczne decyzje zakupowe. Koordynatorem inicjatywy jest koalicja Fur Free Alliance zrzeszająca organizacje zajmujące się ochroną i prawami zwierząt. W Polsce od 2013 r. program prowadzi Stowarzyszenie Otwarte Klatki.

Do programu Sklepy Wolne Od Futer należy już ponad 1000 firm odzieżowych z całego świata, w tym znane marki i projektanci jak GUCCI, Michael Kors i Jimmy Choo, HUGO BOSS, H&M, ZARA, Topshop, KappAhl czy Cubus. Wśród polskich członków są między innymi Reserved i pozostałe marki z portfolio LPP, Solar, SIMPLE CD oraz Wojas.

POWYŻSZY ARTYKUŁ JEST INFORMACJĄ PRASOWĄ

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News