Ul. Świętokrzyska 12. Płaskorzeźby te zostały wykonane w 1955 r. przez rzeźbiarza Jana Ślusarczyka.
Wikipedia/Adam-dalekie-pole, (CC BY-SA 3.0)
Autor Wiktoria Pękalak - 30 Sierpnia 2020

Resort finansów szuka pracowników na LinkedInie. Wiemy, ile można zarobić

Ministerstwo Finansów prowadzi na kilkanaście stanowisk pracy. Ile można zarobić? Jakiego typu stanowiska oferuje resort? Jakimi kwalifikacjami trzeba się odznaczać? Czy warto aplikować?

Ministerstwo Finansów szuka nowych pracowników

Ministerstwo Finansów opublikowało za pośrednictwem znanego portalu biznesowego LinkedIn kilkanaście ofert pracy. Na oferty resortu trafił Business Insider.

"Szukasz nowych wyzwań? Chcesz pracować z ludźmi pełnymi pasji? Ministerstwo Finansów czeka właśnie na Ciebie!" - tak resort zachęca potencjalnych pracowników, by aplikować na dostępne stanowiska.

Sprawdziliśmy o jakich posadach mowa. Za pośrednictwem LinkedIn można wysyłać CV ubiegając się o następujące etaty:

  • Specjalista ds. rozwoju rynku finansowego,
  • Główny specjalista ds. rachunkowości,
  • Specjalista ds. analiz ekonomicznych,
  • Główny specjalista ds. przeciwdziałania unikaniu opodatkowania,
  • Starszy specjalista ds. regulacji praw,
  • Referendarz do spraw analitycznych,
  • Starszy specjalista do spraw projektowania procesów analitycznych i systemów informacyjnych,
  • Specjalista ds. wsparcia użytkowników systemu TREZOR,
  • Referendarz do spraw rozwoju rynku finansowego,
  • Główny specjalista do spraw podatku VAT w wydziale Rozliczeń w Handlu Zagranicznym oraz Niektórych Procedur Szczególnych, Departament Podatku od Towarów i Usług.

Business Insider zapytał Ministerstwo Finansów dlaczego zdecydowano się na rekrutację w komercyjny sposób:

"Dzisiejszy rynek pracy wymaga od pracodawców większej elastyczności jeśli chodzi o sposoby dotarcia do potencjalnych kandydatów. Dlatego Ministerstwo Finansów zdecydowało się sięgnąć po szeroko stosowane przez komercyjnych pracodawców narzędzia i metody (między innymi serwis społecznościowy LinkedIn), które pozwalają skuteczne dotrzeć do potencjalnych pracowników" - poinformował resort.

Suma jaką zarabiają pracownicy Ministerstwa Finansów jest z góry ustalona i stanowi kwotę bazową pomnożoną przez 2,6 lub 3. Kwota bazowa jest ustalana z góry każdego roku w ustawie budżetowej. Na tę chwilę wynosi ona 2 031,96 zł, zatem pracownicy ministerstwa mogą liczyć na pensję w wysokości od prawie 5300 zł do prawie 6100 zł.

Ponadto do wynagrodzenia dochodzą dodatki, takie jak 13-ta pensja każdego roku, dodatek za wysługę lat (który może być całkiem wysoki, bo wynosi od 5 do 20 proc.). Przyznawane są także nagrody za wyniki oraz nagrody jubileuszowe.

Kogo szuka Ministerstwo Finansów?

Wszystkie stanowiska wymagają od kandydatów wyższego wykształcenia, najlepiej na kierunku prawo lub administracja lub ekonomia lub finanse. Oprócz tego na wiele etatów, trzeba posiadać polskie obywatelstwo i bogate doświadczenie zawodowe. Dokładny opis wszystkich stanowisk oferowanych przez Ministerstwo Finansów można znaleźć tutaj.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News