PHOTO: ZOFIA I MAREK BAZAK / EAST NEWS Kobieta pobierajaca gotowke z bankomatu Euronetu
Marek BAZAK/East News
Autor Maria Glinka - 16 Lutego 2021

Ogromna awaria w mBanku. Wielu klientom pieniądze wyparowały z kont

mBank zmaga się z ogromną awarią. Z kont niektórych klientów zniknęły wczoraj pieniądze. Użytkownicy przez kilka godzin próbowali skontaktować z bankiem - jednak bezskutecznie. Instytucja w końcu przekazała, że doszło do błędu i wszystkie środki zostaną zwrócone poszkodowanym.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Z jakimi trudnościami mierzyli się klienci
  • Jakie działania podejmowali poszkodowani
  • Co na temat zdarzenia mówi sam mBank

Pieniądze klientów mBank zagrożone

mBank dopuścił się wczoraj fatalnego błędu. Po zalogowaniu do bankowości internetowej i mobilnej część klientów dostrzegła, że z konta zniknęła zbyt duża ilość pieniędzy. Problem ten dotyczył przede wszystkim tych osób, które w ostatnich dniach płaciły w sklepach lub wypłacały pieniądze z bankomatów.

Z komentarzy klientów instytucji na Facebooku wynika, że z utratą środków zmagały się także osoby, które wykonywały przelewy na telefon. Portal bankier.pl podaje, że niektórym poszkodowanym zdublowała się także historia płatności z weekendu (13/14 lutego).

Wszelkie próby skontaktowania się z instytucją przyniosły fiasko. Portal money.pl donosi, że infolinia mBanku nie działała przez wiele godzin. Jedynym kanałem komunikacji stał się Facebook.

Tuż przed godziną 22:00 mBank poinformował, że doszło do błędu, który zostanie usunięty „najszybciej jak to możliwe”. O godzinie 6:25 mBank zadeklarował, że rozpoczął już procedurę zwracania środków na konta klientów.

mBank z podwójnym księgowaniem

Co tak naprawdę wydarzyło się w mBanku? „Niektórzy z Was zobaczyli na swoich kontach podwójnie zaksięgowane płatności kartami. Przepraszamy za ten błąd. Pieniądze zwrócimy na Wasze konta automatycznie”, czytamy w komunikacie opublikowanym przez mBank.

Przypomnijmy, że w niedzielę 14 lutego mBank przeprowadzał prace modernizacyjne w bankowości internetowej. Czy problemy, które pojawiły się w poniedziałek 15 lutego były związane z przerwą techniczną? Być może, choć mBank nie ujawnił powodów awarii.

W dalszym ciągu nie wiadomo, jak duża była skala wczorajszych problemów. Z raportu prnews.pl za III kwartał 2020 r. wynika, że mBank jest piątym największym bankiem w Polsce, w którym konto posiada blisko 4,7 mln klientów. Potencjalne grono osób narażonych na błąd po stronie instytucji było zatem ogromne.

Wpadka wizerunkowa mBanku

Klienci nie kryją swojego niezadowolenia zaistniałą sytuacją. Pod oficjalnym postem na Facebooku pojawiły się wymowne komentarze. „Mało zawału nie dostałam. Ponad 600 zł zniknęło mi z konta. Nie można się nigdzie dodzwonić żeby złożyć reklamację!! Czat nie działa!! Żenada... Kiedy odzyskam pieniądze??!!!. 15 lat mam konto w tym banku i nigdy czegoś takiego nie przeżyłam”, czytamy we wpisie jednej z internautek.

Inni poszkodowani byli rozczarowani formą komunikacji z klientami. „Od kiedy Facebook jest głównym kanałem komunikacji z klientem??? Zero wiadomości w bankowości internetowej, zero komunikacji mailowej, czy SMS. Mam sprawdzać na fb, że od 3 dni wszystkie płatności są pobierane przez was podwójnie?”, czytamy w kolejnym komentarzu.

Wczorajsza awaria w mBanku już skłoniła niektórych klientów do rezygnacji z usług oferowanych przez instytucję. „Polecam wypełnić wniosek o rezygnację konta w trybie natychmiastowym - super satysfakcja! Polecam każdemu”, czytamy w komentarzu jednej z poszkodowanych osób. Niewykluczone, że takich osób będzie więcej. „Strach u Was pieniądze trzymać, słowo daję”, podsumował inny użytkownik.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News