LOT nie przejmie niemieckich linii lotniczych?
fot. ANDRZEJ IWANCZUK/REPORTER
Autor Komunikaty prasowe - 11 Marca 2020

Der Spiegel: LOT może wcale nie przejąć Condor Air. Przez wirusa

Właściciel LOT zrezygnuje z zakupu Condora? Takiego zdania ma być niemiecki dziennik "Der Spiegel", który powołuje się na swoje źródła, z których ma wynikać, że Polska Grupa Lotnicza planuje odroczyć zakup, a nawet zrezygnować z przejęcia niemieckiej linii lotniczej. Taka decyzja może być uwarunkowana kryzysem jaki dotknął branżę lotniczą w związku z epidemią koronawirusa.

LOT zrezygnuje z zakupu?

LOT, ale także inne linie lotnicze mogą już liczyć straty związane z zawieszeniem połączeń oraz ze zmniejszeniem popytu w związku z trwającą epidemią koronawirusa na terenie Europy i w Chinach. Jak twierdzi, były prezes LOT wiele linii lotniczych może zawirowań związanych z epidemią nie przetrwać. - Spodziewam się, że epidemii koronawirusa nie przetrwa kilka linii. Wiele ten rok skończy dużymi stratami. Na pewno pomocy publicznej będzie potrzebować wielu przewoźników, w tym LOT - mówi Sebastian Mikosz, były prezes PLL LOT, do niedawna CEO Kenya Airways, cytowany przez "Dziennik Gazetę Prawną".

Jak informuje portal "Business Insider", Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) prognozuje, że koronawirus może kosztować linie lotnicze na całym świecie nawet 113 mld dol.

Transakcja do końca kwietnia

Potencjalne straty z jakimi spotkają się przewoźnicy pokazuje z jak wielkimi problemami finansowymi będzie musiała się zmierzyć branża lotnicza. Do tego w związku z epidemią i mniejszą ilością przychodów, niemiecka linia lotnicza Condor mogłaby być warta o wiele mniej niż wcześniej, co spowodowałoby, że PGL by za spółkę zwyczajnie przepłaciło. Sam Condor również może zmagać się z problemami związanymi z koronawirusem, co może się odbić na kondycji finansowej firmy. Wartość Condora według wcześniejszej wyceny wynosiła 2,5 mld zł. Mogłoby się też okazać, że zakup Condora, jest zbyt dużym obciążeniem dla Polskiej Grupy Lotniczej w związku z tym, że pomocy publicznej może wymagać sam LOT.

Nie można jeszcze na tę chwilę powiedzieć, czy taka pomoc będzie potrzebna, ale warto zaznaczyć, że taka pomoc już raz była przyznana i była to kwota 400 mln złotych w 2014. Od tego czasu na okres 10 lat, LOT jest objęty zakazem korzystania z państwowego wsparcia. Ten ostatni warunek mógłby stanowić problem w wypadku objęcia LOT-u pomocą publiczną.

Transakcja zakupu LOT-u według wcześniejszych informacji miała ostatecznie zakończyć się z końcem kwietnia po jej zatwierdzeniu przez Komisję Europejską. Zakupu dokonuje Polska Grupa Lotnicza (PGL), która w 100 proc. należy do Skarbu Państwa, a dodatkowe wsparcie w zakresie finansowania zakupu transakcji ma zapewnić Bank Pekao wraz PKO BP i PZU.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Koronawirus. Uniwersytet Warszawski odwołuje zajęcia, Trzaskowski zwrócił się o zamknięcie szkół w Warszawie
  2. 13-letnia Marta umiera na białaczkę. Jedyna szansą jest niezwykle drogi lek
  3. IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
  4. ZUS zdradził sekret jak dostawać emeryturę o 15 proc. większą. Ma to być wyjątkowo proste
  5. Możesz zapłacić 270 zł albo nałożą na ciebie karę. Kontrole trwają w całym kraju
  6. Z ostatniej chwili: Wszystkie loty natychmiastowo odwołane. Ryanair w końcu podjął decyzję o Włoszech
Nie pozwól, żeby inflacja zabrała twoje oszczędności. Oto TOP 10 najlepszych kont oszczędnościowychNie pozwól, żeby inflacja zabrała twoje oszczędności. Oto TOP 10 najlepszych kont oszczędnościowychCzytaj dalej

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News