Lidl - klienci mogli paść ofiarami oszustwa
Autor Przemysław Terlecki - 18 Września 2019

Wielu klientów Lidla mogło zostać poważnie oszukanych

Lidl pozostaje wciąż jedną z najbardziej znanych marek w Polsce. Drugi najchętniej uczęszczany dyskont został więc wykorzystany w celu oszustwa, do którego masowo doszło w ubiegły weekend.

Lidl to niemiecka sieciówka, która cieszy się niezmiennie dobrą renomą wśród Polaków. Sklepy sieci są dobrze zaopatrzone, klienci nie zwykli narzekać na przedłuzające się kolejki, a promocje pozwalają na kupowanie towarów w atrakcyjnych cenach. Na tym właśnie Lidl zbudował swoją pozycję i zaskarbił serca wielu Polaków.

Renomę sklepu postanowili wykorzystać oszuści, którzy podszyli się pod sieciówkę i pod jej szyldem przeprowadzili w miniony weekend masową akcję, a jej ofiarami mogło paść naprawdę wielu klientów. O sprawie poinformowało Laboratorium ESET, które zajmuje się wykrywaniem wirusów oraz cyberprzestępczości. Zgodnie z informacjami ESET oszuści w ramach akcji phishingowej podszyli się pod znaną sieć i rozesłali maile do do Polaków. Wtych odbiorcy mogli dowiedzieć się, że akurat ich e-mail został wybrany przez Lidl Polska i czeka na nich nagroda - Samsung Galaxy S9 oraz iPhone X.

Wyłudzają miliony z 500 plus. Rekordzistka zgarnęła z programu drugą pensjęWyłudzają miliony z 500 plus. Rekordzistka zgarnęła z programu drugą pensjęCzytaj dalej

Lidl i klienci sieciówki ofiarami ataku

E-mail informował, że jedyne, co trzeba zrobić w celu uzyskania atrakcyjnych nagród, to wypełnienie ankiety, na którą przekierowywał odpowiedni link. To jednak nie wszystko - na końcu tejże czekała rubryka, która wymagała podania imienia, nazwiska, adresu domowego, e-maila, numeru telefonu, ale to nie koniec. Do otrzymania smartfona należało wykonać przelew na 9 złotych, a opłaty dokonać kartą kredytową. Dzięki temu oszuści nie tylko uzyskali nasze dane podstawowe, ale także numery karty bankowej.

Jak tłumaczy jednak Kamil Sadkowski, starszy anality zagrożeń z ESET, choć mail wyglądał jakby pochodził od samej sieciówki, można było znaleźć kilka detali, które go demaskowały. Mowa o dziwnym adresie nadawcy oraz treści, która, choć pisana polskimi znakami, była jak ciosana toporem.

- Mail z prośbą rzekomej weryfikacji jest formą ataku phishingowego. Swoją formą graficzną – użyciem logotypu oraz sloganem „Więcej na radość z życia!” – przypomina oficjalną komunikację sklepu. Różni się od niej detalami – jako nadawca widnieje podejrzany adres info@mail2.anaurk.info, z kolei treść, choć zawiera polskie znaki, jest napisana dość niedbale - mówi Sadkowski.

Z kolei sam Lidl przypomina, że wszlkie informacje o prowadzonych konkursach znaleźć można wyłącznie na stronie internetowej sklepu, oficjalnych kanałach społecznościowych oraz gazetkach. Jeśli jednak ktoś otrzyma podobny mail, powinien zgłosić się do Biura Obsługi Klienta.

Przechodząc na emeryturę w konkretnych miesiącach możesz dostawać dużo mniej pieniędzyPrzechodząc na emeryturę w konkretnych miesiącach możesz dostawać dużo mniej pieniędzyCzytaj dalej

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Kobiety z jednego rocznika dostaną 250 złotych więcej emerytury! Zobacz, czy jesteś na liście
  2. Starsze osoby mogą się mocno zdziwić. Biedronka wprowadza zupełnie nowy sposób płatności
  3. Najdroższy pies na świecie. Trudno uwierzyć, że tyle na niego wydano
  4. Nie żyje 10-latek, który zatruł się skażonym mięsem. Cierpiał przez prawie 8 lat

Następny artykuł Kliknij ten przycisk Google News Trafisz na stronę Wiadomości Google, gdzie w prawym górnym rogu znajdziesz przycisk "Obserwuj". Kliknij go.