Lidl wycofuje Lidlaki?
Pxhere
Autor Radosław Święcki - 17 Lutego 2020

Lidl będzie sprzedawał swój sztandarowy produkt za 1 zł. Sieć spodziewa się tłumów

Lidl przecenił swoje pluszowe zabawki Lidlaki z 9,99 zł do 1,00 zł! Eksperci nie wykluczają jednak, że może być to jedna z ostatnich tego typu akcji marketingowych.

Lidl oferuje pluszaki z serii Leśne Lidlaki spośród których klienci mogą wybierać: wilka, szopa pracza, sowę, jeża, lisa, koziorożca, sarenkę i zająca. Zwraca uwagę mocno wyprzedażowa cena produktu - 1 zł, zamiast dotychczasowych 9,99 zł.

Portal wiadomoscihandlowe zwraca uwagę, iż na polskim rynku pluszowe zabawki cieszą się znaczącą popularności, co wynikać może z faktu, że stały się narzędziem rywalizacji dwóch największych sieci dyskontowych – Biedronki i Lidla. Zaczęła w 2016 roku Biedronka swoim Gangiem Świeżaków, a już rok później pomysł podchwycił Lidl, wprowadzając Lidlaki. - Jak mówi stare przysłowie: naśladownictwo jest najwyższą formą komplementu - tak ruch Lidla komentowało wówczas Jeronimo Martins Polska.

Lidl odpowiedział przypomnieniem, że „kilka lat wcześniej pluszowe warzywa i owoce podbiły serca dzieci w Portugalii, gdzie naklejki, za które dostawało się takie maskotki, można było zbierać w Lidlu już w 2015 roku”.

Koniec akcji?

Eksperci nie wykluczają jednak, że wkrótce możemy mieć do czynienia ze zmierzhcem pdobnych akcji marketingowych.

- Programy lojalnościowe zachęcają do zwiększania konsumpcji, nawet ponad rzeczywiste potrzeby. W czasach rosnącej świadomości opinii publicznej, że zasoby naturalne nie są nieograniczone, model gospodarki rosnącej w nieskończoność zaczyna napotykać bariery, także prawne. To może oznaczać bliski koniec takich akcji, jak Gang Słodziaków czy Leśne Lidlaki – mówi Marek Zdziech, partner w firmie OC&C Strategy Consultants.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News