Lidl nie tylko sprzedaje, ale też edukuje, np. w obszarze ekologii
BiznesInfo
Autor Radosław Święcki - 13 Lutego 2021

Lidl nie będzie tylko sprzedawał, ale też edukował. Sieć weźmie się za nadmiar plastiku

Okazuje się, że Lidl nie tylko sprzedaje, ale też edukuje. Sieć zainicjowała program „Mniej Plastiku”, którego celem jest zainspirowanie młodzieży do poszukiwania rozwiązań proekologicznych. Wśród zadań z którymi młodzi będą musieli się zmierzyć, będzie zaprojektowanie ekologicznych zmian gotowych do wprowadzenia w Lidlu.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • O co chodzi w programie "Mniej Plastiku"
  • Jak duże jest zainteresowanie programem
  • Jak Lidl eliminuje plastik

Lidl wprowadza program „Mniej Plastiku”

Lidl przypomina w komunikacie prasowym, że od tego roku kraje należące do Unii Europejskiej czekają zmiany, których celem jest ograniczenie plastiku w obiegu. Od miesiąca funkcjonuje już zakaz wprowadzania do sprzedaży plastikowych przedmiotów jednorazowego użytku takich jak: sztućce, kubki, tacki, opakowania na żywność czy słomki.

Ponadto unijne kraje nakładają na producentów podatek od plastiku, jeśli dystrybuowane przez nich produkty nie mogą być poddane recyklingowi. Zmiany te jak zauważa sieć wynikają z faktu, że śmieci z tworzyw sztucznych zalegają praktycznie wszędzie i wpływają na życie i zdrowie zwierząt, mylących plastik z pokarmem.

Jak zauważa jednak Rafał Flis z Fundacji Zwolnieni z Teorii (inspiruje ona młodzież do realizowania własnych projektów społecznych), sam podatek od plastiku nie wystarczy.

- Edukacja u podstaw konsumentów powinna wejść na nowe tory. Rośnie pokolenie nowych klientów, które bierze sprawę w swoje ręce i chce działać na rzecz proekologicznej zmiany. Młodzi ludzie dobrze wiedzą, że stawką jest przyszłość planety – tłumaczy Flis, cytowany w komunikacie prasowym Lidla.

Sam Lidl zainicjował właśnie program „Mniej Plastiku”. Zakłada on, że młodzież będzie musiała zorganizować swój własny projekt na rzecz redukcji lub recyklingu plastiku zgodnie ze strategią Reset Plastic Grupy Schwarz (właściciela sklepów sieci Lidl i Kaufland), a także zaprojektować ekologiczne zmiany gotowe do wprowadzenia w sklepach Lidla.

Do programu, jak informuje Lidl, zgłosiło się od początku roku ponad 160 uczestników, skupionych w ponad 30 zespołach. Zdefiniowały one swój cel, określiły plan działania i zakończyły warsztat wprowadzający w temat programu, poprowadzony przez zespół ekspertów Lidl Polska.

Podczas warsztatu uczestnicy dowiedzieli się m.in. jakie są sposoby radzenia sobie z zanieczyszczeniem plastikiem oraz jakie metody wykorzystuje Lidl przy redukcji tworzyw sztucznych. Poznali również strategię sieci na zmniejszenie lub eliminowanie plastiku ze sklepów sieci Lidl. Sieć podkreśla, że dzięki wspomnianym warsztatom ich uczestnicy zdobyli wiedzę, która ma zainspirować ich do zaproponowania kolejnych praktycznych rozwiązań dla placówek Lidla.

Jak Lidl eliminuje plastik?

Lidl chwali się, że w obszarze eliminacji plastiku ma już konkretne osiągnięcia. Wskazuje tu m.in. wprowadzenie do oferty woreczków wielokrotnego użytku na owoce i warzywa czy „wielokrotek”, (reklamówek i toreb na zakupy wielokrotnego użytku, wykonanych w 80 proc. z surowców z recyklingu i w 100 proc. nadających się do recyklingu).

Ponadto sieć przypomina, że jako pierwsza w branży rozpoczęła znakowanie owoców i warzyw naturalnym światłem, dzięki czemu udało się rozpakować z plastikowych opakowań wybrane BIO owoce i warzywa

Lidl Polska jest firmą społecznie odpowiedzialną. Nieustannie realizujemy cele strategii REset Plastic i zmniejszamy zużycie plastiku. W dalszym ciągu będziemy podejmować działania, których celem jest wzmocnienie obiegu zamkniętego – podkreśla cytowana w komunikacie Aleksandra Robaszkiewicz, Head of Corporate Communications and CSR w Lidl Polska.

- Cieszy nas, że uczestniczymy w olimpiadzie projektów społecznych Zwolnieni z Teorii, dzięki czemu możemy przekazać zdobytą dotychczas przez nas wiedzę i edukować młode pokolenie. Mamy nadzieję, że dzięki wymianie kreatywnych pomysłów oraz doświadczeń uda nam się jeszcze bardziej eliminować ilość plastiku – dodaje.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News