Gogle VR
Pxhere
Autor Komunikaty prasowe - 16 Kwietnia 2020

Koronawirus wywołał boom na gogle VR i AR. To szansa dla przedsiębiorców?

Przymusowa izolacja w domach spowodowała duży wzrost zainteresowania technologiami rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości. Jak podaje firma badawcza International Data Corporation (IDC) sprzedaż gogli VR/AR wzrośnie w tym roku o 23,6 proc. w stosunku do roku 2019 i sięgnie 7,1 mln sztuk. I to pomimo trudności spowodowanych zakłóceniami w łańcuch dostaw. Trend potwierdza ABI Research, według której znaczny wzrost popytu po stronie konsumentów i przedsiębiorstw sprawi, że już w 2021 roku liczba ta się podwoi by osiągnąć 16 mln sztuk.

Rosnąca liczba konsumentów i pracowników pozostaje w domu i szuka rozwiązań AR i VR do współpracy oraz rozrywki dla siebie i swoich rodzin – tłumaczy Jitesh Ubrani, kierownik badań w IDC.

Zdaniem firmy badawczej silny trend wzrostowy będzie się utrzymywał w kolejnych latach i w 2024 roku osiągnie poziom 76,7 mln sztuk.

To szansa dla przedsiębiorców?

Koronawirus spowodował, że większość ludzi pozostaje w domach a co za tym idzie tradycyjne kanały sprzedaży w wielu branżach przestały funkcjonować. Z drugiej strony badania pokazują, że rośnie po stronie konsumentów zainteresowanie technologią AR i VR .

To stwarza szansę dla przedsiębiorców - mówi Mikołaj Tocki, dyrektor zarządzający agencji eContentLAB, oferującej rozwiązania oparte na technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR) i wirtualnej rzeczywistości (VR).

Technologia AR pozwala na kontakt klienta z produktem w skali jeden do jednego bez konieczności znalezienia się w fizycznym sklepie. Wystarczy telefon i dowolny przedmiot możemy zobaczyć w miejscu, w którym aktualnie się znajdujemy. Dobrać kolor włosów, wybrać kosmetyki, obejrzeć mieszkanie, które chcielibyśmy kupić, zobaczyć meble czy sprzęty domowego użytku. Aplikacja AR to zatem dobre narzędzie dla przedsiębiorców, gdyż mogą pokazać swoje produkty w środowisku, w którym znajduje się klient. Teraz jest odpowiedni moment by rozważyć uruchomienie tego kanału sprzedaży – dodaje Tocki.

Szansę jaką daje przedsiębiorcom technologia rozszerzonej potwierdzają badania konsumenckie. Okazuje się, że – jak podaje „Retail Perceptions” - aż 40 proc klientów byłoby skłonnych wydać więcej pieniędzy w sklepie, który oferowałby możliwość obejrzenia produktu za pomocą rozszerzonej rzeczywistości. Ponadto 71 proc konsumentów deklaruje, że robiłoby częściej zakupy w sklepie, który oferowałby tą technologię.

Technologia AR to dobre rozwiązanie dla rynku e-commerce. Kontakt z niemal realnym przedmiotem sprawia, że decyzja zakupowa jest dużo bardziej świadoma niż w przypadku zdjęć czy filmów. To z kolei stwarza szansę na szybszą decyzję o zakupie i mniejsze prawdopodobieństwo zwrotu – mówi Mikołaj Tocki.

Artykuł jest komunikatem prasowym.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News