Kaufland
pxhere
Autor Komunikaty prasowe - 24 Stycznia 2020

Niemiecka sieć oskarżona o sprzedaż przeterminowanej żywności. Klient apeluje o ostrożne zakupy

Czy Kaufland sprzedaje przeterminowane produkty zaklejając ich daty przydatności do spożycia? Tak twierdzi jeden klient i ma na to dowody.

Czy Kaufland umyślnie zakleja daty ważności produktów?

- W Kauflandzie znalazłem takie oto cuda: kiełbaska krakowska sucha z indyka, oklejona w taki sposób, aby nie można było odczytać terminu przydatności do spożycia - pisze oburzony czytelnik WP, jak podaje portal. Według pana Jacka produkt był sprzedawany po dacie zdatności do spożycia, a sklep próbował to zakamuflować.

Kiełbasa była przeceniona

Kiełbasa była co prawda produktem z przeceny, jednak z etykiety ciężko cokolwiek więcej wyczytać. - Co ciekawe, naklejka została podzielona na dwie części. Po jej zerwaniu, jak widać, daty przydatności do spożycia nie da się odczytać, bo zrywa się wszystko - mówi pan Jacek. Na etykiecie jest widoczny tylko rok, a resztę trudno rozeznać.

Już za trzy dni kierowcy zapłacą nową, specjalną opłatę. Nałożona została tylko na właścicieli konkretnych autJuż za trzy dni kierowcy zapłacą nową, specjalną opłatę. Nałożona została tylko na właścicieli konkretnych autCzytaj dalej

Nie tylko jedna sztuka

Według pana Jacka nalepki, które zakrywały datę ważności znajdowały się nie jedynie na jednej sztuce, a na większości kiełbas. Z tego względu jego zdaniem jest to umyślne działanie sklepu. - To jest robienie z ludzi idiotów. Moim zdaniem ten produkt był przeterminowany, ale nie udowodnię tego, bo pod naklejką nie widać konkretnej daty - powiedział pan Jacek.

Co na to Kaufland

Biuro prasowe sieci Kaufland częściowo przyznaje się do błędu, że daty na produkcie nie były widoczne, jednak winę zrzuca na brak dokładności pracowników w przyklejaniu naklejek.

- Dyrekcja sklepu zwróci uwagę pracowników na konieczność dołożenia większej staranności przy naklejaniu etykiet, by podobna sytuacja się nie powtórzyła. Pragniemy podkreślić, że poprawność informacji zamieszczanych na etykietach ma dla nas niezwykle istotne znaczenie, dlatego też jest na bieżąco monitorowana, a na kwestię poprawnego naklejania etykiet zwracamy uwagę naszym pracownikom - komentuje Łukasz Pawlicki z biura prasowego sklepu, jak cytuje WP.

Najbardziej absurdalne podatki w Polsce. Jedne budzą zdziwienie, inne wywołują śmiechNajbardziej absurdalne podatki w Polsce. Jedne budzą zdziwienie, inne wywołują śmiechCzytaj dalej

Pan Jacek jest sceptyczny, co do tego wytłumaczenia i nie ukrywa oburzenia. - Zrobili to jakoś dziwnie, jakby byli sprytniejsi, to by naklejali całe naklejki na etykietę, a tam był tylko kawałek nalepki w tym konkretnym miejscu - komentuje.

Klient powinien wiedzieć, co kupuje

Mężczyzna wyjaśnia, że będąc konsumentem ma prawo wiedzieć, co kupuje i czy jest to jeszcze zdatne do jedzenia. Zwłaszcza, że jak twierdzi, znalazł w tym samym sklepie łososia, który był przeterminowany o trzy dni. - Muszę przyznać, że praktyki Kauflanda są zaskakujące i wydają się być standardem - kwituje czytelnik WP.

Biuro prasowe sklepu Kaufland nie skomentowało domysłów

Biuro prasowe sklepu Kaufland zapewnia, że przeprowadza szkolenia dla swoich pracowników na temat sprawdzania przydatności artykułów do spożycia. Kwestię domysłów czytelnika na temat umyślnego, w jego opinii, zaklejania dat na kiełbasach biuro zostawiło bez komentarza.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Najczęstsze objawy kobiecych nowotworów. Nie wolno ich lekceważyć
  2. IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
  3. Od teraz nowy obowiązek. Auta muszą być konkretnie wyposażone
  4. 13. emerytura jednak nie dla wszystkich. 200 tys. Polaków będzie musiało obejść się smakiem
  5. Świadczenie 500 plus zniknie
Kosztowniejsze od samochodów, często nawet od domów. Najdroższe rasy psówKosztowniejsze od samochodów, często nawet od domów. Najdroższe rasy psówCzytaj dalej

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News