Kaufland rośnie w siłę. Przejmuje kolejne sklepy po Tesco i stale zaskakuje swoich klientów nowymi rozwiązaniami
Pixabay/sferrario1968
Autor Wiktoria Pękalak - 19 Listopada 2020

W Polsce rośnie sieciówkowe monstrum. Dyskonty mają się czego obawiać

Kaufland rośnie w siłę z zawrotną prędkością. Od początku roku niemiecka sieć otworzyła 12 nowych sklepów. Siedem z nich została przejęta po Tesco. Nie oznacza to jednak, że Kaufland ma zamiar się zatrzymywać. Cały czas udoskonala swoją ofertę, by jak najbardziej zadowolić swoich klientów.

Kaufland rośnie w siłę

Kaufland coraz bardziej podbija polski rynek. W swojej strategii sieć stawia między innymi właśnie na ekspansję, która sprawdza się, co widać po wynikach.

- Silna ekspansja jest jednym z kluczowych elementów strategii sieci Kaufland. W związku z tym nieustannie monitorujemy rynek i poszukujemy nowych miejsc pod inwestycje, zarówno w największych miastach, jak i mniejszych miejscowościach. - informowało biuro prasowe Kauflandu, cytowane przez portal dlahandlu.pl.

Kaufland otwiera kolejne sklepy, wiele nowo otwartych placówek do miejsca przejęte po sieci Tesco, która powoli wycofuje się z polskiego rynku.

- Od początku br. nasza sieć powiększyła się o 12 nowych sklepów – w tym 7 przejętych po Tesco, dzięki czemu Kaufland w Polsce obejmuje dzisiaj już 225 marketów. Nadal uważnie przyglądamy się możliwościom, jakie oferuje nam polski rynek i panująca na nim aktualnie sytuacja, rozważając przy tym potencjalne lokalizacje w każdej części Polski - czytamy dalej w komunikacie.

Portal przypomina też, że Kaufland czeka w tej chwili na decyzję UOKiKu ws. przejęcia kolejnej lokalizacji po Tesco. Ma to być 10. sklep, który zamieni szyld z brytyjskiego Tesco na niemiecki Kaufland.

Efekty działań spółki wyraźnie widoczne są w liczbach. Pod koniec sierpnia Kaufland opublikował sprawozdanie finansowe za rok 2018/2019, które kończy się z lutym 2020 r. Według zawartych tam danych przychody firmy w Polsce wzrosły o 7,2 proc. do 10,62 mld zł, a zysk netto wyniósł 356,3 mln zł.

To ogromny wzrost zważywszy na fakt, że rok wcześniej przychody Kauflandu wyniosły 9,90 mld zł, a zysk netto 117,67 mln zł.

  1. NFZ pokazał stawki. Łóżko na dobę to ponad 800 złotych
  2. Niewiarygodna wpadka w "Jeden z dziesięciu". Odpowiedź przejdzie do historii programu, rozbrajające
  3. Ściąganie należności nie ominie nikogo, będą nowe reguły. Zalegający z opłatami mają spore powody do obaw

Wydaje się, że Kaufland doskonale orientuje się w oczekiwaniach swoich klientów. Kilka dni temu sieć opublikowała komunikat, w którym informuje, że firma zdecydowała się wdrożyć nowe rozwiązania, dzięki którym klienci będą mogli w łatwy sposób zaplanować zakupy i zapoznać się z ofertą promocyjną.

“W punktach obsługi klienta znajdujących się we wszystkich marketach Kaufland dostępne są już specjalne terminale informacyjne. Urządzenia umożliwią m.in. zapoznanie się z pełną ofertą promocyjną obowiązującą danego dnia w sklepie, a także dają dostęp do wielu funkcjonalności dla uczestników Programu lojalnościowego PAYBACK. Posiadacze kart PAYBACK, korzystając z terminala, w szybki i wygodny sposób zarejestrują kartę, aktywują kupony umożliwiające zebranie dodatkowych punktów podczas zakupów, a także sprawdzą saldo punktów dostępnych na koncie” - poinformowano w komunikacie sieci Kaufland.

Integracja rozwiązań cyfrowych z działaniami promocyjnymi ma ułatwić klientom Kauflandu planowanie zakupów i jednoczesne korzystanie z benefitów oferowanych przez sklep.

- Jedna z obietnic, którą składamy naszym klientom, brzmi: „Jeszcze więcej oszczędności”, dlatego osoby odwiedzające sklepy Kaufland każdego dnia mogą liczyć na różnorodne promocje. Zdajemy sobie jednak sprawę z tego, że nie wszyscy planują zakupy z wyprzedzeniem. Mając to na uwadze, sięgnęliśmy po nowe rozwiązania, dzięki którym klienci bezpośrednio w sklepie zyskują pełną wiedzę na temat przygotowanych dla nich ofert promocyjnych. Mamy nadzieję, że w ten sposób będziemy sprzyjać jeszcze większym oszczędnościom – informowała cytowana w komunikacie Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej Kaufland.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News