
Kaufland przeprowadzi rewolucję. Zakupy zmienią się raz na zawsze
Kaufland wprowadził nowy sposób pakowania świeżych owoców i warzyw. Niemiecka sieć wykonała kolejny krok w stronę redukcji plastiku i wprowadziła opakowania wielokrotnego użytku - informuje portal Wiadomoscihandlowe.pl. Woreczki z tkaniny pojawiły się w sklepach 10 października.
Kaufland nie chce już “zrywek”
Kaufland wprowadził do swoich sklepów nowy, ekologiczny sposób pakowania świeżych owoców i warzyw. Od 10 października w sklepach niemieckiej sieci można dostać woreczki wielorazowego użytku. W opakowaniu znajdują się dwa woreczki które są wykonane z tkaniny i można je prać w pralce. Ekologiczne torby są sprzedawane w cenie 2,99 zł. Wprowadzenie worków ma na celu ograniczenie zużycia plastiku. Ekologiczne siatki mają przyczynić się do zastąpienia tzw. “zrywek”, czyli cienkich torebek foliowych które są w marketach darmowe i w zasadzie po każdym użyciu wyrzucane. Wprowadzenie woreczków na ma szansę przyczynić się do redukcji wykorzystania plastiku nawet do 445 ton w skali roku.
- Produkty świeże, takie jak owoce i warzywa, cieszą się szczególnym zainteresowaniem naszych klientów. Zwrot ku naturze widać nie tylko w koszyku zakupowym, ale i w podejściu do kwestii ochrony środowiska. Zdajemy sobie sprawę, że jako sieć handlowa, to na nas spoczywa obowiązek oferowania klientom wyboru i korzystania z różnych ekologicznych zamienników, zgodnych z ich wartościami. Cieszymy się, że świadomość ekologiczna rośnie i wspólnie z naszymi klientami możemy przyczynić się do ograniczenia zużycia plastiku – tłumaczy w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl Justyna Przybylska, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej sieci Kaufland.
Kaufland chce być jeszcze bardziej eko
Tym samym Kaufland kontynuuje swoją eko-politykę. Jeszcze w sierpniu 2019 roku we wszystkich placówkach niemieckiej sieci w Polsce zostały wprowadzone torby na zakupy wielokrotnego użytku. Konsumenci mają teraz szeroki wybór ekologicznego asortymentu. W marketach sieci Kaufland można dostać wytrzymałą papierową torbę z certyfikatem FSC, poręczną torbę na ramię, torbę bawełnianą, a także ażurową plecionkę oraz torbę dużych rozmiarów, która została wykonana z tworzywa sztucznego w 80 proc. pochodzącego z recyklingu. Obecnie w 11 marketach niemieckiej sieci w Polsce przeprowadzane są testy pakowania wędlin, serów, a także produktów garmażeryjnych do opakowań własnych, które będą przynoszone przez klientów. Sieć zapowiada, że to nie koniec proekologicznych zmian. Następne działania na rzecz ochrony środowiska mają być wprowadzane jeszcze w 2019 roku.
Kaufland to niemiecka sieć sklepów oferująca artykuły spożywcze oraz produkty codziennego użytku, należących do niemieckiej grupy Schwarz, do której należy także sieć sklepów Lidl. W całej Europie Kaufland ma ok. 1200 sklepów i zatrudnia ok. 150 tys. pracowników. W Polsce sieć dysponuje obecnie 212 marketami i zatrudnia 16 tys. pracowników. Asortyment sprzedawany w sklepach sieci liczy ok. 15 tys. produktów.
ZOBACZ TAKŻE:
- Zapukają do drzwi i nałożą karę. Poczta zmusiła do zapłaty już 9,5 tys. osób
- Spiesz się z uregulowaniem długów. Wchodzi ustawa, która może cię pogrążyć
- Wszyscy z prawem jazdy zapłacą. Szykujcie się na wydatek
- Carrefour ominie zakaz handlu w niedzielę. Znalazł zaskakujący sposób
- Hanna Lis ofiarą cyberprzemocy. Mężczyzna wyzywał ją i groził jej śmiercią
- Z ostatniej chwili: opozycja przejmuje Senat, PiS stracił większość
