fot: Arkadiusz Ziolek/ East News. 17.05.2020. n/z Logo sieci handlowej Kaufland.
East News, Arkadiusz Ziolek
Autor Kamila Jeziorska - 4 Grudnia 2020

Kaufland ze sporymi kłopotami. Przekroczył granice dobrego smaku?

Kauflandkafu opublikował reklamę w sieci, która bardzo szybko zniknęła z wirtualnej przestrzeni. Wszystko za sprawą wzbudzanych kontrowersji i złożonego w tej sprawie zawiadomienia. Czy faktycznie jest, aż tak źle?

Kaufland oburza reklamą

Kaufland ze swoją kampanią reklamową w stylu "365 dni" Blanki Lipińskiej wystartował już w sierpniu tego roku. Filmik pojawił się w sieci bardzo szybko, ale w podobnym tempie zniknął z wirtualnej przestrzeni. Dlaczego?

Na ekranie widzimy kobietę i mężczyznę, a ten obiecuje jej sławne 365 dni na zakochanie się w nim. Następnie mężczyzna rozbiera kobietę i prowadzi ją w stronę łózka - powodów możemy się tylko domyślać. Ostatecznie jednak ona wycofuje się i tłumaczy, że jest już zakochana. Wcale nie chodzi tutaj o osobę, a o hamburgera roślinnego.

400 tys. odwiedzin w 4 miesiące. W ten weekend kontrola może dosięgnąć także ciebie400 tys. odwiedzin w 4 miesiące. W ten weekend kontrola może dosięgnąć także ciebieCzytaj dalej

"Daj sobie 365 dni na zakochanie się w produktach roślinnych" - głosi reklama Kauflandu przygotowana przez agencję Feno. Spot nawiązuje do ekranizacji powieści polskiej pisarki. Film mimo niepochlebnych recenzji cieszył się dość dużą popularnością w kinach i na platformie Netflix.

"K-take it veggie to pyszne i zdrowe produkty, które rozpieszczą podniebienie zarówno wegan, jak i wegetarian. Teraz w Kauflandzie znajdziesz pełen wybór produktów roślinnych, w których się zakochasz" - cytuje opis reklamy portal Wirtualne Media. Nietrudno wywnioskować, że reklama wzbudziła prawdziwe poruszenie wśród odbiorców.

Teksty wybrane specjalnie dla Ciebie:

  1. Od soboty zmiany dla kierowców. Mandat znika na dobre
  2. Oszuści znaleźli bardzo sprytny sposób. Można stracić wszystko
  3. Odebrał telefon ws. kwarantanny. Dostał rachunek na 17 tys. zł

Kaufland i seksualizacja

W sprawie reklamy wpłynęło do Rady Etyki Reklamy zawiadomienie skierowane przez Stowarzyszenie Twoja Sprawa. Jaki jest finał sprawy?

"Reklama produktów marki własnej K-take it veggie sklepów Kaufland przedstawia półnagich aktorów, których zachowanie i gesty nacechowane seksualnie sprawiają, że odbiorca bardziej koncentruje się na seksualności modeli występujących w reklamie oraz nawiązaniach do aktu seksualnego, niż na faktycznie reklamowanym produkcie" - napisała organizacja w zawiadomieniu.

Wspaniałe wieści dla emerytów i rencistów. Mogą liczyć na dużo więcej pieniędzyWspaniałe wieści dla emerytów i rencistów. Mogą liczyć na dużo więcej pieniędzyCzytaj dalej

"Erotyka i seksualizacja celowo wykorzystane przez twórców reklamy jest wyłącznie zabiegiem marketingowym w żaden sposób nie związanym z produktami reklamowanymi w danym spocie" - podnosi Stowarzyszenie Twoja Sprawa i uważa, że jest to "klasyczny przykład seksualizacji kultury oraz braku odpowiedzialności społecznej - braku odpowiedzialności za ochronę najmłodszych przed nieodpowiednimi dla nich przekazami".

Komisja Etyki Reklamy nie rozpatrzyła skargi organizacji i nakazała wnioskodawcy skierowanie reklamy do odpowiedniego organu zajmującego się interpretacją prawa oraz oceną zgodności reklamy z jego literą.

Specjalna ulga podatkowa już działa. Odliczysz nawet 3250 zł, wystarczy zrobić tylko jedną rzeczSpecjalna ulga podatkowa już działa. Odliczysz nawet 3250 zł, wystarczy zrobić tylko jedną rzeczCzytaj dalej

Zobacz także w naszych serwisach:

  1. Nowa groźna odmiana grypy na Mazowszu. Próbki trafiły do laboratorium
  2. Kierowca zagapił się na autostradzie. VW Passat wbił się w TIR-a
  3. Bez zaświadczenia czeka surowa kara. Powołano system kontroli
  4. Sylwester 2020/21 bez pompy. Premier ujawnił obostrzenia
  5. Ile zarabia kasjer w Biedronce? Ujawniamy pensje w sieciówce
  6. Niewiarygodne, ile zarabia Piotr Żyła, nie mieści się w głowie
  7. Powalający przepis Ani Lewandowskiej na placki ziemniaczane

KONIECZNIE OBEJRZYJ:

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News