
Kaufland jako pierwszy w Polsce oferuje nowy typ produktów znanej marki. Klienci żądni podobnych nowości
Kaufland dostosowuje ofertę do zmieniających się nawyków żywieniowych Polaków. Asortyment sieciówki rozszerzy się o coraz bardziej popularne produkty na bazie roślin. Wszystko dzięki współpracy z jedną z wiodących firm spożywczych - Nestle. Tym samym Kaufland rzuca wyzwanie Biedronce, która już od roku oferuje klientom bezmięsne zamienniki.
Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:
- Jakie są nowe nawyki żywieniowe wśród Polaków
- Jakie produkty bezmięsne oferuje Kaufland
- Które sieci handlowe proponują żywność roślinną
Kaufland reaguje na potrzeby klientów i wzbogaca ofertę
Kaufland reaguje na nowe trendy żywieniowe wśród obywateli. Według najnowszych wyliczeń po roślinne zmienniki produktów zwierzęcych sięgają najchętniej młodsi konsumenci mieszkający w dużych polskich miastach. W ich koszykach zakupowych najczęściej można znaleźć mleko roślinne, gotowe dania bezmięsne (np. burgery, falafele) i pasty kanapkowe. Wiadomości Handlowe podają, że roczna wartość sprzedaży tych trzech kategorii produktowych osiągnęła poziom 440 mln zł.
Dlatego też Kaufland postanowił rozszerzyć swoją ofertę o wyjątkowe produkty. Na półkach sklepowych pojawią się roślinne towary od marki Garden Gourmet, która działa w ramach przedsiębiorstwa Nestle. Portal Spożywczy podaje, że Kaufland będzie jedynym sklepem zewnętrznym, w którym klienci zakupią produkty tej firmy.
Kaufland z nowymi produktami roślinnymi
Dzięki zaangażowaniu Nestle na sklepowych półkach w sieci handlowej Kaufland klienci znajdą wegańskie zamienniki surowego mięsa mielonego oraz burgerów: Sensational Mince/Mielone oraz Sensational Burger. Co więcej, oferta zostanie wzbogacona o cztery, roślinne produkty bazowe, z których można przyrządzić takie dania jak wegańskie burgery, wegetariańskie fileciki, klopsiki roślinne czy warzywne.
Wprowadzenie wegetariańskich i wegańskich zamienników to jeden z głównych punktów nowej strategii Nestle, który dzięki współpracy z siecią handlową Kaufland doczeka się realizacji. - Produkty na bazie roślin to obecnie jeden z kluczowych obszarów badań i rozwoju w naszej firmie. Jesteśmy przekonani, że tzw. dieta planetarna to dieta przyszłości – oznajmił Marcin Popławski, Dyrektor Dywizji Kulinarnej Nestlé w Polsce.
- Ze względu na walory produktów roślinnych coraz częściej sięgają po nie zarówno zdeklarowani weganie czy wegetarianie, jak i osoby, które starają się jedynie ograniczyć mięso w codziennej diecie. Ten coraz silniejszy trend stanowi o ogromnym potencjale tego segmentu rynku – dodał przedstawiciel spółki.
Teksty wybrane specjalnie dla Ciebie:
- Będą zmiany w obostrzeniach. Maseczki już nie dla wszystkich
- Agata Duda nagle prosi wszystkich o pomoc, nie jest dobrze
- Premier podjął twardą decyzję. Masowe kontrole już pewne
Kaufland zagrożeniem dla Biedronki? Inne sieci również starają się zdobyć zaufanie klientów
Uzupełniając ofertę o roślinne produkty, Kaufland rzuca wyzwanie swojemu głównemu konkurentowi na rynku handlowym - Biedronce. Dyskont o korzeniach portugalskich oferuje klientom bezmięsne zamienniki od marki własnej Go Vege.
- Stale pracujemy nad asortymentem, by jak najwięcej klientów mogło znaleźć produkty odpowiednie dla konkretnej diety w atrakcyjnych cenach - przekazał Marcin Domański, dyrektor handlowy odpowiedzialny za rozwój marek własnych w sieci Biedronka.
W 2019 r. Biedronka wzbogaciła asortyment o 15 nowych produktów wegańskich lub wegetariańskich. Na klientów czekają takie produkty jak m.in. ekologiczny napój owsiany. Największą popularnością cieszy się jednak tofu i hummus, których sprzedaż wzrosła w tym roku o odpowiednio 160 proc. i 40 proc. Kaufland z 6 artykułami od renomowanej firmy Nestle może stać się dużą konkurencją dla Biedronki. Tym bardziej, że jest to jedyne miejsce poza oficjalną siedzibą, w którym klienci mogą zakupić roślinne zamienniki od tej znanej i uwielbianej firmy.
Jednak Biedronka to nie jedyny rywal sieci handlowej Kaufland na roślinnym rynku w Polsce. Coraz więcej bezmięsnych produktów oferuje także Żabka. Na sklepowych półkach można znaleźć m.in. napoje i smoothies roślinne (Foodini, Alpro i Starbucks), desery (Nutri Vege) czy dania gotowe i burgery (Szamamm i Dobra Kaloria). W tym roku wprowadzono także nowatorskiego, zielonego hot-doga bez mięsa. Przedstawiciele sieci zapewniają, że już niebawem do sklepów trafią kolejne, nowe produkty na bazie roślin.
Równie szeroki wybór produktów bezmięsnych oferuje Auchan. Wiadomości Handlowe donoszą, że w sklepach pod tym szyldem na klientów czeka ok. 350 produktów wege. Wszystko dzięki współpracy z wieloma markami m.in. Polsoja, Bezmięsny, Dobra Kaloria, Vegeidealni, Primavika, Joya, Verys czy Bez Deka Mleka.
Zobacz także w naszych serwisach:
- Rodzinna awantura na Woli. Tragiczny finał kłótni
- Nadchodzi koniec legendy - pożegnamy Volkswagena Passata
- Belgia. Polski kierowca spłonął w kabinie swojego TIR-a
- Niemcy ścigają Polaków. Skala przestępstw poraża
- Kupiłeś te produkty w sieciówce? Wyrzuć je natychmiast
- Za 4,50 zł kupisz dom we Włoszech. Warunki są zaledwie dwa
- Wielka radość w rodzinie Adama Małysza. Wspaniała nowina
- Kultowe ciasto Snickers, teraz bez pieczenia. Niebywała pyszność
KONIECZNIE OBEJRZYJ:
