Kaufland stawia na produkty roślinne
Marek Bazak/East News
Autor Maria Glinka - 2 Grudnia 2020

Kaufland jako pierwszy w Polsce oferuje nowy typ produktów znanej marki. Klienci żądni podobnych nowości

Kaufland dostosowuje ofertę do zmieniających się nawyków żywieniowych Polaków. Asortyment sieciówki rozszerzy się o coraz bardziej popularne produkty na bazie roślin. Wszystko dzięki współpracy z jedną z wiodących firm spożywczych - Nestle. Tym samym Kaufland rzuca wyzwanie Biedronce, która już od roku oferuje klientom bezmięsne zamienniki.

Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:

  • Jakie są nowe nawyki żywieniowe wśród Polaków
  • Jakie produkty bezmięsne oferuje Kaufland
  • Które sieci handlowe proponują żywność roślinną

Kaufland reaguje na potrzeby klientów i wzbogaca ofertę

Kaufland reaguje na nowe trendy żywieniowe wśród obywateli. Według najnowszych wyliczeń po roślinne zmienniki produktów zwierzęcych sięgają najchętniej młodsi konsumenci mieszkający w dużych polskich miastach. W ich koszykach zakupowych najczęściej można znaleźć mleko roślinne, gotowe dania bezmięsne (np. burgery, falafele) i pasty kanapkowe. Wiadomości Handlowe podają, że roczna wartość sprzedaży tych trzech kategorii produktowych osiągnęła poziom 440 mln zł.

Dlatego też Kaufland postanowił rozszerzyć swoją ofertę o wyjątkowe produkty. Na półkach sklepowych pojawią się roślinne towary od marki Garden Gourmet, która działa w ramach przedsiębiorstwa Nestle. Portal Spożywczy podaje, że Kaufland będzie jedynym sklepem zewnętrznym, w którym klienci zakupią produkty tej firmy.

Kaufland z nowymi produktami roślinnymi

Dzięki zaangażowaniu Nestle na sklepowych półkach w sieci handlowej Kaufland klienci znajdą wegańskie zamienniki surowego mięsa mielonego oraz burgerów: Sensational Mince/Mielone oraz Sensational Burger. Co więcej, oferta zostanie wzbogacona o cztery, roślinne produkty bazowe, z których można przyrządzić takie dania jak wegańskie burgery, wegetariańskie fileciki, klopsiki roślinne czy warzywne.

Wprowadzenie wegetariańskich i wegańskich zamienników to jeden z głównych punktów nowej strategii Nestle, który dzięki współpracy z siecią handlową Kaufland doczeka się realizacji. - Produkty na bazie roślin to obecnie jeden z kluczowych obszarów badań i rozwoju w naszej firmie. Jesteśmy przekonani, że tzw. dieta planetarna to dieta przyszłości – oznajmił Marcin Popławski, Dyrektor Dywizji Kulinarnej Nestlé w Polsce.

- Ze względu na walory produktów roślinnych coraz częściej sięgają po nie zarówno zdeklarowani weganie czy wegetarianie, jak i osoby, które starają się jedynie ograniczyć mięso w codziennej diecie. Ten coraz silniejszy trend stanowi o ogromnym potencjale tego segmentu rynku – dodał przedstawiciel spółki.

Premier potwierdził, kiedy Polacy mogą zacząć się szczepić. 6,5 mln osób załapie się w pierwszej kolejcePremier potwierdził, kiedy Polacy mogą zacząć się szczepić. 6,5 mln osób załapie się w pierwszej kolejceCzytaj dalej

Teksty wybrane specjalnie dla Ciebie:

Kaufland zagrożeniem dla Biedronki? Inne sieci również starają się zdobyć zaufanie klientów

Uzupełniając ofertę o roślinne produkty, Kaufland rzuca wyzwanie swojemu głównemu konkurentowi na rynku handlowym - Biedronce. Dyskont o korzeniach portugalskich oferuje klientom bezmięsne zamienniki od marki własnej Go Vege.

- Stale pracujemy nad asortymentem, by jak najwięcej klientów mogło znaleźć produkty odpowiednie dla konkretnej diety w atrakcyjnych cenach - przekazał Marcin Domański, dyrektor handlowy odpowiedzialny za rozwój marek własnych w sieci Biedronka.

W 2019 r. Biedronka wzbogaciła asortyment o 15 nowych produktów wegańskich lub wegetariańskich. Na klientów czekają takie produkty jak m.in. ekologiczny napój owsiany. Największą popularnością cieszy się jednak tofu i hummus, których sprzedaż wzrosła w tym roku o odpowiednio 160 proc. i 40 proc. Kaufland z 6 artykułami od renomowanej firmy Nestle może stać się dużą konkurencją dla Biedronki. Tym bardziej, że jest to jedyne miejsce poza oficjalną siedzibą, w którym klienci mogą zakupić roślinne zamienniki od tej znanej i uwielbianej firmy.

Jednak Biedronka to nie jedyny rywal sieci handlowej Kaufland na roślinnym rynku w Polsce. Coraz więcej bezmięsnych produktów oferuje także Żabka. Na sklepowych półkach można znaleźć m.in. napoje i smoothies roślinne (Foodini, Alpro i Starbucks), desery (Nutri Vege) czy dania gotowe i burgery (Szamamm i Dobra Kaloria). W tym roku wprowadzono także nowatorskiego, zielonego hot-doga bez mięsa. Przedstawiciele sieci zapewniają, że już niebawem do sklepów trafią kolejne, nowe produkty na bazie roślin.

Równie szeroki wybór produktów bezmięsnych oferuje Auchan. Wiadomości Handlowe donoszą, że w sklepach pod tym szyldem na klientów czeka ok. 350 produktów wege. Wszystko dzięki współpracy z wieloma markami m.in. Polsoja, Bezmięsny, Dobra Kaloria, Vegeidealni, Primavika, Joya, Verys czy Bez Deka Mleka.

Sprzedaż przy pomocy feeda produktowego – wskazówki dla każdego e-commerce!Sprzedaż przy pomocy feeda produktowego – wskazówki dla każdego e-commerce!Czytaj dalej

Zobacz także w naszych serwisach:

  1. Rodzinna awantura na Woli. Tragiczny finał kłótni
  2. Nadchodzi koniec legendy - pożegnamy Volkswagena Passata
  3. Belgia. Polski kierowca spłonął w kabinie swojego TIR-a
  4. Niemcy ścigają Polaków. Skala przestępstw poraża
  5. Kupiłeś te produkty w sieciówce? Wyrzuć je natychmiast
  6. Za 4,50 zł kupisz dom we Włoszech. Warunki są zaledwie dwa
  7. Wielka radość w rodzinie Adama Małysza. Wspaniała nowina
  8. Kultowe ciasto Snickers, teraz bez pieczenia. Niebywała pyszność
Lepiej zmień samochód, za chwilę nie wjedziesz do miasta. Ministerstwo Klimatu szykuje potężne obostrzeniaLepiej zmień samochód, za chwilę nie wjedziesz do miasta. Ministerstwo Klimatu szykuje potężne obostrzeniaCzytaj dalej

KONIECZNIE OBEJRZYJ:

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News