Ikea w Polsce będzie rozwijała się w segmencie małych sklepów
fot. Ro/action press/REX/Shutterstock/EAST NEWS
Autor Komunikaty prasowe - 3 Marca 2020

Zaskakująca decyzja Ikei. Sieć zupełnie zmieni wiele dotychczasowych rozwiązań

Ikea nie będzie otwierać więcej sklepów wielkopowierzchniowych w Polsce oprócz placówki w Szczecinie i skupi się zgodnie z obecnym trendem na rynku na mniejszych sklepach oraz punktach odbioru produktów. 

Ikea przechodzi na mniejszy format

Ikea już nie chce wielkich placówek i wielkoformatowy sklep w Szczecinie, który będzie otwarty w przyszłym roku to ostatnia tego typu placówka. Szwedzki sklep z wyposażeniem wnętrz skupi się na ekspansji w segmencie mniejszych sklepów. - Współcześni konsumenci coraz bardziej cenią sobie wygodę i swój czas, mniej chętnie wybierają się do odległych sklepów, za to coraz chętniej kupują online — uzasadnia w rozmowie z wiadomościamihandlowymi.pl prezes Ikea Polska Carolina Garcia Gomez.

ZUS oddaje Polakom podatek, wystarczy spełniać jeden warunek. Niektórzy dostaną nawet po kilkaset złotychZUS oddaje Polakom podatek, wystarczy spełniać jeden warunek. Niektórzy dostaną nawet po kilkaset złotychCzytaj dalej

Przede wszystkim mowa o sklepach, które będą bliżej centrum miasta, a więc i bliżej klientów oraz ich powierzchnia będzie wynosiła około 10-15 tys. mkw lub będzie to tzw. format City o powierzchni 5 tys. mkw, który jest już obecnie testowany w jednej z warszawskich galerii handlowcyh. Jak klienci postrzegają tego typu mniejszą placówkę? - Znają duży, standardowy format, z pełnym asortymentem, natomiast tutaj mają wyeksponowany i dostępny od ręki ograniczony asortyment, ale oczywiście, przy wsparciu naszych pracowników, mają możliwość zamówienia pełnego asortymentu oraz usług w kanale online - tłumaczy prezes Ikea Polska.

Produkty za które już za miesiąc będziesz płacił dużo więcej. Wszystko przez podatkiProdukty za które już za miesiąc będziesz płacił dużo więcej. Wszystko przez podatkiCzytaj dalej

I dodaje: - Dzisiaj bardziej chodzi o doświadczenie zakupowe, sklepy pełnią bardziej funkcję ekspozycyjną, klienci przychodzą do nas, by obejrzeć produkty, dotknąć ich, wypróbować, dowiedzieć się więcej, uzyskać wsparcie personelu przy podejmowaniu decyzji zakupowej – a niekoniecznie po to, by osobiście zabrać zakupy do domu. My im je dostarczymy w dogodny dla nich sposób.

e-Ikea


Do tego dochodzi rosnący rynek e-zakupów, który w przypadku Ikei stanowi 10 proc. ogólnych przychodów grupy w Polsce, dlatego rozważane są też formaty „logistyczne” będące mniejszymi punktami odbioru zamówień online.

Ciekawym również pomysłem jaki rozwija szwedzki sklep jest otwarcie niezależnych restauracji Ikea, które miałyby się znaleźć w niektórych miastach europejskich na terenie galerii handlowych. W wypadku jednak Polski nic nie wskazuje by restauracje Ikei funkcjonowały osobno.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Wzruszający pogrzeb Polki i jej córeczek w Kanadzie. Zginęły pod kołami pirata drogowego
  2. Przez tydzień jedli tylko fast foody. "Śmieciowa" dieta wpłynęła na ich mózgi
  3. IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
  4. ZUS zdradził sekret jak dostawać emeryturę o 15 proc. większą. Ma to być wyjątkowo proste
  5. Możesz zapłacić 270 zł albo nałożą na ciebie karę. Kontrole trwają w całym kraju
  6. Gdzie kręcono "Ranczo"? Jest w zupełnie innym miejscu niż wielu myśli, turyści je uwielbiają
TOP 10: Tanie smartfony o zadziwiająco wysokiej jakości. Nie musisz wydawać fortuny na szybki i dobry telefonTOP 10: Tanie smartfony o zadziwiająco wysokiej jakości. Nie musisz wydawać fortuny na szybki i dobry telefonCzytaj dalej

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News