Kiedyś nazywały się całkiem inaczej. Dziś pewnie nawet ty nie pamiętasz ich starych wcieleń

Autor Julian Bakuła - 31 Sierpnia 2020

Wiele znanych firm od dawna działających na polskim rynku zmieniało przez lata swoje nazwy. Marki, które mogą się wam wydać nowe, to często nowe odsłony niegdysiejszych gigantów. Przykładem może być bank BZ WBK, który zmienił nazwę na Santander Bank Polska. Rebranding - chociaż ryzykowny - może służyć poprawie wizerunku firmy. Czasem tego rodzaju krok wiąże się po prostu z przejęciem marki przez nowego właściciela.

Nie tylko BZW BK przeszło rebranding

Wiele marek, które Polacy znali przez lata, nagle jakby zapadło się pod ziemię. Z drugiej strony jak grzyby po deszczu zaczęły jakby znikąd pojawiać się nieznane nikomu marki, które mogły się wydać całkiem nowe.

Tymczasem bardzo często nieznana marka wcale nie znaczy, że pojawiła się zupełnie nowa firma, lecz może wynikać ze zmiany nazwy przez gracza od dawna już obecnego na polskim rynku. Przykładem może być bank BZ WBK, który - jak podaje Business Insider - zmienił nazwę na Santander Bank Polska, kilka lat po tym, jak kontrolę nad nim przejęła hiszpańska Grupa Santander.

Jednak przykładów takiego rebrandingu jest znacznie więcej. Może się on wiązać nie tylko ze zmianą właściciela firmy, ale także z polityką wizerunkową i chęcią "odświeżenia" marki.

Nie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News