
Empik likwiduje część swoich księgarni. Popularna sieć przegrała z pandemią
Empik potwierdza zamknięcie księgarni Mole Mole, tłumacząc, że w obecnych realiach nie widzi potencjału do dalszego prowadzenia i rozwoju tego formatu. Sieć informuje również o odstąpieniu od ponad 40 umów najmu w galeriach handlowych.
Empik zamyka księgarnie
Empik potwierdza podane kilka dni temu przez serwis Wirtualny Wydawca informacje o zamknięciu księgarni Mole Mole. Portal przypomina, że Mole Mole to sieć kameralnych księgarń (powierzchnia od 70 do 250 metrów kwadratowych), które pojawiły się w 2017 roku, jako nowy koncept Grupy Empik. Pod koniec ubiegłego roku sieć obejmowała 20 księgarń.
- Podjęliśmy decyzję o zamknięciu projektu sieci księgarni stacjonarnych Mole Mole. Mole Mole był projektem rozwijającym się, ale w obecnych realiach nie widzimy potencjału do dalszego prowadzenia i rozwoju tego formatu – komentują w rozmowie z portalem przedstawiciele Mole Mole.
Pod koniec kwietnia Grupa Empik poinformowała w komunikacie prasowym, że ze względu na pandemię koronawirusa i jej ekonomiczne skutki zarząd sieci podjął decyzję o odstąpieniu od ponad 40 umów najmu w galeriach handlowych, co oznacza, że lokalizacje te nie wznowiły działalności 4 maja.
Empik nie wyklucza dalszych wypowiedzeń umów w lokalizacjach, w których przy obecnych warunkach najmu prowadzenie rentownej działalności będzie trwale niemożliwe. - Obecnie prowadzone są negocjacje w zakresie modyfikacji warunków najmu, odzwierciedlających nową rzeczywistość ekonomiczną – informuje sieć.
DZISIAJ GRZEJE:
1. Rząd szykuje nowy podatek. Dotknąć on może bardzo wielu Polaków
2. Andrzej Duda zabrał głos ws. doniesień o dymisji. Jest oficjalne stanowisko
Centra handlowe odnotują spadki
Empik prognozuje, że ze względu na stan epidemii centra handlowe zanotują znaczące spadki odwiedzalności. - Nowy reżim sanitarny, zamknięte kina, ograniczony dostęp do stref fitness i rozrywki, foodcourtów, a także potencjalne bankructwa mniejszych sieci, spowodują, że duże centra handlowe stracą znacząco na swojej atrakcyjności. Jednocześnie trwale zmienią się zakupowe nawyki części klientów, którzy coraz chętniej i częściej będą korzystać z zakupów online – czytamy w komunikacie sieci.
Empik podkreśla, że już teraz notuje trzycyfrowe wzrosty w sprzedaży online i digital, której udział w ubiegłym roku zbliżył się do 40 proc. obrotów, zaś w tym roku oczekiwany jest jego dalszy znaczący wzrost. Firma zapowiada dalsze inwestycje w tym obszarze.
ZOBACZ TAKŻE:
- We wtorek mija bardzo ważny termin dla wszystkich Polaków. Ostatnia chwila na załatwienie sprawy
- Najważniejsze badania profilaktyczne. Każdy powinien je wykonywać
- IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
- 1200 zł dla 50 tys. Polek. Po pieniądze wystąpić mogą też mężczyźni
- Czekają nas znaczne zmiany w wywozie śmieci. Segregacja nie będzie konieczna dla części Polaków
- Koniec z 14-dniową kwarantanną dla przyjezdnych. Będą nowe zasady przekraczania granic europejskiego państwa
