Dzień Kobiet Empik
Empik
Autor Kasper Starużyk - 3 Marca 2020

Dzień Kobiet w biznesie

Dzień Kobiet to doskonała okazja do odnowienia i wzmocnienia kontaktów z twoimi biznesowymi partnerami lub relacji z pracownikami twojej firmy.

Czy wiesz, że Polska znajduje się w statystycznej czołówce, jeśli chodzi o udział kobiet w biznesie? Stanowiska managerskie zajmuje 34% kobiet, a w 8% firm prezesem jest kobieta (źródło: PAP).

Dzień Kobiet w historii

Corocznie, na całym świecie, świętujemy Międzynarodowy Dzień Kobiet – International Women's Day (IWD). Święto to wywodzi się od Narodowego Dnia Kobiet obchodzonego w Stanach Zjednoczonych już 28 lutego 1909 r.

W Europie Dzień Kobiet obchodzimy od 1910 r., dzięki niemieckiej aktywistce ruchu feministycznego Clarze Zetkin – za stałą datę przyjęto dzień 8 marca.

Co sprawi przyjemność każdej kobiecie?

Niezależnie od upodobań i potrzeb, każda kobieta ucieszy się z okazanej pamięci i wdzięczności za owocną współpracę i nieocenioną pomoc w rozwoju firmy.

Naszą wdzięczność możemy wyrazić w bardzo wymierny sposób poprzez mniejszy lub większy gest i symboliczny upominek, na przykład:

  • kobiecy długopis - zawsze przydatny w biznesie to prezent praktyczny
  • na początku marca nie jest jeszcze za późno na wręczenie praktycznego i jednocześnie pięknego kalendarza książkowego, na przykład w stylu glamour, który swoimi złotymi elementami po prostu urzeka, a jego kieszonkowy rozmiar sprawia, że jest całkiem poręczny
  • torba na laptopa, to doskonały pomysł szczególnie dla mobilnej biznes woman, podobnie dużą radość sprawi lekkie etui na laptopa
  • każda kobieta uwielbia mieć przy sobie swoje ulubione drobiazgi – może je przechowywać w niedużej kosmetyczce
  • po godzinach większość kobiet sukcesu z przyjemnością zasiądzie do lektury – na pewno interesującą propozycją jest tematyczny album lub książka o najbardziej inspirujących kobietach w historii świata

Jakie korzyści biznesowe daje nam Dzień Kobiet?

Ocieplanie wizerunku marki i pozytywny wpływ na relacje panujące wewnątrz firmy to psychologiczna podstawa w każdym biznesplanie.

Możemy być rekinami biznesu, ale kiedy sprawiamy negatywne wrażenie, a kontakt z nami ogranicza się często tylko do briefów, raportów i faktur, stajemy się słabym partnerem i pracodawcą. Specjaliści z branży PR i HR zachęcają do tego, aby także Dzień Kobiet wykorzystać w strategii budowania świadomości marki w oczach klientów i partnerów biznesowych.

Wykorzystanie miłego gestu przy takich okazjach pozwoli na zwiększenie zadowolenia pracowników, a przez to na budowanie ich lojalności.

Jeśli nie zapomnimy o naszych klientach i partnerach biznesowych, na pewno będziemy przez nich dobrze widziani i oni również będą pamiętać o nas w swoich planach i projektach.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News