Kierowcy diesla muszą pamiętać o kontroli wtryskiwaczy
public domain pictures
Autor Radosław Święcki - 3 Maja 2020

Jeśli nie zadbasz o ważną rzecz w samochodzie, może cię to kosztować krocie. Wielu kierowców wciąż ją ignoruje

Jeździsz dieslem? Pamiętaj o kontroli wtryskiwaczy. Lekceważenie ich stanu technicznego może w konsekwencji doprowadzić do dość kosztownych awarii.

Kierowcy diesla – uważajcie na wtryskiwacze!

Wtryskiwacze to jeden z najdroższych elementów nowoczesnego diesla. Ich żywotność określana jest na 200-250 tys. kilometrów, choć – jak zwraca uwagę serwis moto.pl - przyspieszone zużycie spowodować może np. stosowanie niskiej jakości (zanieczyszczonego) oleju napędowego. Z przywołanych przez serwis opinii mechaników wynika, że najniższą trwałość mają produkty marki Delphi, a wśród wtryskiwaczy z dłuższą wytrzymałością wskazują Siemensa, Boscha czy Denso.

Co jeszcze skraca żywot wtryskiwaczy? Chociażby nieprawidłowy montaż po naprawie silnika, czy zapowietrzenie układu paliwowego. Może zdarzyć się tak, że pojawienie się któregoś ze szkodliwych czynników spowoduje, że wtryskiwacze odmówią posłuszeństwa już po 50 tys. kilometrów.

Polacy zaczęli pilnie poszukiwać jednego rodzaju nieruchomości. Popyt na nie jest olbrzymiPolacy zaczęli pilnie poszukiwać jednego rodzaju nieruchomości. Popyt na nie jest olbrzymiCzytaj dalej

Mechanicy nie mają wątpliwości, że jedyną możliwością uniknięcia kosztownych problemów powstałych przez usterkę wtryskiwaczy jest ich wnikliwa kontrola przy przebiegu 150-200 tysięcy kilometrów. Dzięki fachowo przeprowadzonej diagnostyce komputerowej istnieje możliwość określania aktualnej ich aktualnej kondycji.

DZISIAJ GRZEJE:
1. Rząd szykuje nowy podatek. Dotknąć on może bardzo wielu Polaków
2. Morawiecki zapowiedział częściowe otwarcie granic. Nie powiedział całej prawdy, ogromne rozczarowanie

Jakie koszty regeneracji?

Choć koszt regeneracji wtryskiwaczy to wydatek rzędu 2-4 tys. zł, to w przypadku lekceważenia ich stanu technicznego, musimy liczyć się z awariami, które będą nas kosztować znacznie więcej.

Zasadnicze zmiany po pandemii zapowiedziało już 8 polskich banków. Wzrośnie koszt usług, ale to nie wszystkoZasadnicze zmiany po pandemii zapowiedziało już 8 polskich banków. Wzrośnie koszt usług, ale to nie wszystkoCzytaj dalej

- Jeśli po drodze degradacji ulegnie dwumasowe koło zamachowe, DPF i rozrusznik, naprawa może stać się po prostu nieopłacalna – przewyższy wartość 8-10-letniego samochodu – podaje moto.pl.

Z kolei w markach premium, gdzie często występuje utrudniony dostęp do wielu podzespołów, naprawa kluczowych elementów eksploatacyjnych powiązanych z wtryskami może przekroczyć 5-6 tysięcy złotych.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Tragiczne wieści z pogotowia. Nie żyje ratownik medyczny, nieoficjalnie mówi się o jednej przyczynie
  2. Jakie choroby są przeciwskazaniem do zrobienia prawa jazdy? Warto je znać przed rozpoczęciem kursu
  3. IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
  4. 1200 zł dla 50 tys. Polek. Po pieniądze wystąpić mogą też mężczyźni
  5. Czekają nas znaczne zmiany w wywozie śmieci. Segregacja nie będzie konieczna dla części Polaków
  6. Premier Polski nie powiedział całej prawdy o częściowym otwarciu granic. Wielu Polaków będzie wściekłych
Nie chciałbyś siedzieć w tych autach podczas wypadku. Popularne samochody niemal jak pułapka, wszyscy kierowcy powinni wiedziećNie chciałbyś siedzieć w tych autach podczas wypadku. Popularne samochody niemal jak pułapka, wszyscy kierowcy powinni wiedziećCzytaj dalej

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News