CCC przyznaje, że zeszły rok był trudny
Wikipedia/Krugerr
Autor Radosław Święcki - 6 Marca 2020

CCC ma problemy. Doniesienia o sytuacji firmy mogą budzić niepokój

CCC miała w zeszłym roku 27,4 mln zł straty netto jednostki dominującej wobec 59,3 mln zł zysku rok wcześniej - wynika z raportu opublikowanego przez spółkę.

Raport finansowy spółki CCC za 2019 rok poddaje analizie PAP Biznes.

Zysk netto spółki z działalności kontynuowanej wyniósł w 2019 r. 18,4 mln zł wobec 223,5 mln zł rok wcześniej. Przychody grupy wyniosły wzrosły o 24 proc. rdr do 5,845 mld zł wobec 4,726 mld zł rok wcześniej. Marża brutto ze sprzedaży wyniosła 49,4 proc. wobec 50,1 proc. w 2018 r.

Z wyliczeń PAP Biznes wynika, że w samym czwartym kwartale zysk netto jednostki dominującej CCC wyniósł 120,9 mln zł, zysk operacyjny grupy wyniósł 127,2 mln zł, a przychody 1,715 mld zł.

Na początku stycznia CCC przedstawiło wstępne wybrane dane finansowe za IV kwartał. Szacowało wtedy, że EBITDA wyniosła 298 mln zł, zysk operacyjny 119 mln zł, a przychody 1,716 mld zł.

Spółka podała w raporcie, że skonsolidowane przepływy netto z działalności operacyjnej w 2019 r. wyniosły 986,6 mln zł.

Na koniec 2019 r. wskaźnik dług netto/EBITDA wyniósł blisko 3,0x.

Na koniec 2019 roku grupa CCC była obecna w 29 krajach – w 23 sprzedaż prowadzona jest w ponad 1.200 sklepach stacjonarnych, a w 15 poprzez kanał online. W minionym roku klienci CCC nabyli we wszystkich kanałach sprzedaży ponad 50 mln par obuwia.

CCC komentuje

Sama spółka w komunikacie prasowym przyznaje, że mijający rok był trudny, gdyż dochodziło do zdarzeń, które nie pozwalały CCC pokazać swojego potencjału.

- 2019 był trudnym wynikowo rokiem, w którym doszło jednak do kilku zdarzeń jednorazowych, nie pozwalających Grupie CCC na uwolnienie pełni swojego potencjału. W szczególności dotyczy to problemów z nowo wdrożonymi systemami informatycznymi, których rozruch utrudnił odpowiednie zatowarowanie sklepów, przez co sprzedaż kolekcji wiosna-lato 2019 nie była optymalna. W 2019 roku podjęto też istotne decyzje dotyczące obecności Grupy na rynkach Europy Zachodniej – ich wspólnym mianownikiem jest poszukiwanie rentowności poprzez zmniejszanie sieci sprzedaży i koncentrację na najbardziej perspektywicznych sklepach - czytamy w komunikacie.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News