Carrefour odwraca się od TVP
eastnews/Piotr Molecki
Autor Radosław Święcki - 28 Listopada 2020

Carrefour odwraca się od TVP. Wszystko przez mowę nienawiści wobec osób LGBT

Francuska centrala Carrefoura poinformowała na Twitterze o wycofaniu reklam z TVP. Powód? Treści uderzające w osoby LGBT, które nie odpowiadają wartościom firmy. Zwróciła na nie uwagę jedna z użytkowiczek Twittera.

Carrefour wycofuje reklamy z TVP

Praktycznie nie ma tygodnia, by nie było głośno o TVP. Tylko w ostatnich dniach mieliśmy informacje o kolejnych rekordowych środkach jakie publiczny nadawca w przyszłym tygodniu otrzyma, a nie dalej jak wczoraj cała Polska dowiedziała się, że telewizja Jacka Kurskiego od pewnego czasu emituje własną, jak się okazało dość nieudolną wersję hitowego programu TTV „Googlebox” pod nazwą „Studio Motel”, w której tzw. zwykli ludzie oglądają i zachwycają się wystąpieniami Jarosława Kaczyńskiego. Jak się później okazało część tych osób, rodzina jednego z posłów Prawa i Sprawiedliwości.

Ale ten tydzień to również zamieszanie dotyczące współpracy na linii TVP – Carrefour. Wszystko zaczęło się od wpisu na Twitterze użytkowniczki o Nicku Claire Underwood (takie nazwisko nosi jedna z bohaterek popularnego serialu „House of Cards”), w którym poinformowała o reklamie francuskiej sieci, która ukazała się na portalu TVP VOD, zestawiając zrzut ekranu przedstawiający reklamę sieci oraz artykuły znajdujące się pod hasłem „tęczowa zaraza” na stronie portalu TVP INFO.

- Czy wiecie, że kupujecie reklamy w polskiej grupie nadawców publicznych TVP finansując obrzydliwą nienawiść do LGBT? – takie pytanie do francuskiej sieci skierowała użytkowniczka Twittera.

Na reakcję Carrefoura nie trzeba było długo czekać. - Dzień dobry, te treści nie odpowiadają naszym wartościom. Po otrzymaniu Pani sygnału wstrzymaliśmy trwającą kampanię. Podwoimy naszą ostrożność w tym obszarze wraz z polskim oddziałem Carrefoura – czytamy w odpowiedzi sieci zamieszczonej na Twitterze.

Lidl i Biedronka prześcigają się w promocjach na Black Friday. Sieci rozdają produkty za darmoLidl i Biedronka prześcigają się w promocjach na Black Friday. Sieci rozdają produkty za darmoCzytaj dalej

DZISIAJ GRZEJE:

  1. Obostrzenia podczas świąt 2020 już pewne. Niestety potwierdziło się to, czego się wszyscy obawiali
  2. Ważny apel Episkopatu. Wiele osób będzie nim oburzonych
  3. Godziny dla seniorów ograniczone. W jeden dzień przed Świętami zrobisz spokojnie zakupy
Właśnie trwają prace nad nową opłatą. Będziemy płacić nawet o 120 złotych więcej, poniedziałek sądnym dniemWłaśnie trwają prace nad nową opłatą. Będziemy płacić nawet o 120 złotych więcej, poniedziałek sądnym dniemCzytaj dalej

Co na to TVP?

Do sytuacji szybko odniósł się również szef portalu TVP INFO Samuel Pereira podkreślając, że jego portal "nie ma i nigdy nie miał rubryki >>tęczowa zaraza<<". Jednocześnie Pereira zwrócił uwagę, że kierowany przez niego portal nie będzie konsultował artykułów z „francuskim sklepem spożywczym”.

- Jesteśmy portalem informacyjnym, informujemy. Nie wiem skąd pomysł, żeby konsultować artykuły z francuskim sklepem spożywczym. Kto z firmy Carrefour Polska miałby decydować, którą informację podać, a którą ocenzurować i na jakiej podstawie prawnej miałby podejmować taką decyzję? - napisał na Twitterze Pereira.

W ostrych słowach do informacji Onetu odniósł się również szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej Jarosław Olechowski.

- Nowe standardy „dziennikarskie”. Redakcja publikuje artykuł na podstawie nieprawdziwych oszczerstw anonimowego internetowego trolla z leadem, któremu przeczy ostatni akapit tekstu. Wszystko bez żadnej weryfikacji. Upadek – napisał Olechowski.

W późniejszym komentarzu dla Onetu Carrefour Polska zapewnia, że przestrzega „najwyższych standardów w zakresie poszanowania różnorodności", a wspomniana reklama została błędnie wyświetlona.

- Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dotyczącego m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.) - napisał Carrefour Polska dodając, że nie planuje zmiany swojej dotychczasowej polityki reklamowej.

Trzynastek na razie nie będzie. Premier podjął twardą decyzjęTrzynastek na razie nie będzie. Premier podjął twardą decyzjęCzytaj dalej

ZOBACZ TAKŻE W NASZYCH SERWISACH:

  1. Para prezydencka zachęca do pomocy przed świętami. Warszawski Bank Żywności potrzebuje wsparcia
  2. Samochód ciężarowy z wielka siłą wbił się w osobówkę. Koszmarny finał nieudanego wyprzedzania - Wideo
  3. Monstrualna obniżka cen w Rossmannie. Niemal wszystko kupisz prawie za darmo
  4. Świetne wiadomości dla naszych przyszłych emerytur. ZUS ujawnił nowe dane, mamy się z czego cieszyć
  5. Planujesz teraz zakupy? Mogą prosić cię o jedną rzecz, która okaże się wielkim oszustwem
  6. Przywiązali Małysza do kaloryfera, zaczęli bez wytchnienia ciągnąć za nogi. Apoloniusz Tajner przerwał milczenie
  7. Doskonale smakuje i świetnie wygląda. Ciasto bez pieczenia „Góra lodowa” już jest wielkim hitem
Wydano dowody osobiste z poważnymi błędami. Nawet 10 tys. dokumentów do natychmiastowej wymianyWydano dowody osobiste z poważnymi błędami. Nawet 10 tys. dokumentów do natychmiastowej wymianyCzytaj dalej

KONIECZNIE OBEJRZYJ:

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News