
Carrefour wycofuje reklamy z TVP. Podał jeden powód
Carrefour tym razem przyciągnął odbiorców telewizji internetowej nie za sprawą oferowanych przez siebie promocji, ale tym, gdzie wyświetla swoje reklamy. Konkretnie chodzi o platformę TVP VOD oraz homofobiczne treści w telewizji publicznej. Sprawa wstrząsnęła światem mediów.
Carrefour wycofuje reklamy z TVP VOD
O tym, że TVP tworzy kontrowersyjne społecznie materiały infomacyjne, wiemy nie od dziś. Mimo to poszczególne znane osoby oraz marki nie mają problemu z występowaniem pod szyldem polskiej telewizji publicznej. Jak się okazuje, Internauci są bardzo czujni o czym przekonał się Carrefour.
Jedna z polskich Twitterowiczek o wymownym pseudonimie Claire Underwood poinformowała za pomocą swojego konta, że reklama Carrefour ukazała się na portalu TVP VOD. Jednocześnie zestawiła zrzut ekranu przedstawiający reklamę oraz artykuły znajdujące się pod hasłem "tęczowa zaraza" na stronie internetowej TVP Info.
"Czy wiecie, że kupujecie reklamy w polskiej grupie nadawców publicznych #TVP, finansując obrzydliwą nienawiść do LGBT? "- cytuje wpis polskiej Claire Underwood w swoim artykule portal Wirtualne Media.
Sprawa odbiła się ogromnym echem, bowiem o tej samej sprawie poinformowało konto TvpStop. "Droga Grupo Carrefour, doceniamy, że podjęłaś kroki, aby wycofać swoje reklamy z obraźliwej "Gazety Polskiej". Czy zrobisz to samo ze swoimi reklamami w TVP? - zapytano w anglojęzycznym tweecie.
Do informacji przedstawionych przez Claire Underwood odniósł się sam Carrefour deklarując podwójną czujność oraz zatrzymanie emitowania reklam w TVP. Decyzja sieci supermarketów spowodowała oburzenie wśród dziennikarzy TVP.
DZISIAJ GRZEJE:
- Obostrzenia podczas świąt 2020 już pewne. Niestety potwierdziło się to, czego się wszyscy obawiali
- Ważny apel Episkopatu. Wiele osób będzie nim oburzonych
- Godziny dla seniorów ograniczone. W jeden dzień przed Świętami zrobisz spokojnie zakupy
Carrefour zapowiada wzmożoną czujność
- Jesteśmy portalem informacyjnym, informujemy. Nie wiem skąd pomysł, żeby konsultować artykuły z francuskim sklepem spożywczym. Kto z firmy Carrefour Polska miałby decydować, którą informację podać, a którą ocenzurować i na jakiej podstawie prawnej miałby podejmować taką decyzję? - napisał w swoim tweecie Samuel Pereira, przedstawiający się na Twitterze jako szef tvp.info.
Portal Wirtualne Media zapytał o całą sprawę sieć Carrefour, która w oświadczeniu podkreśliła pełne poszanowanie dla różnorodności swoich klientów.
"Wskazana w poście na Twitterze reklama, została błędnie wyświetlona w związku z zautomatyzowanym zakupem kampanii reklamowych na platformach VOD, na co natychmiast zareagowaliśmy wstrzymując ją oraz wdrażając silniejsze wykluczenia dla tego rodzaju automatycznych kampanii reklamowych (wykluczenia dot. m.in. tematów związanych z rasizmem, dyskryminacją, seksem, przemocą, itp.). Nasza sieć nie planuje zmian swojej dotychczasowej polityki reklamowej" - napisano.
Sprawą zajął się także portal Onet. Artykuł nie umknął Jarosławowi Olechowskiemu, Dyrektorowi Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, który także wypowiedział się za pomocą swojego Twittera.
- Redakcja publikuje artykuł na podstawie nieprawdziwych oszczerstw anonimowego internetowego trolla z leadem, któremu przeczy ostatni akapit tekstu. Wszystko bez żadnej weryfikacji. Upadek - napisał. Cóż, w obliczu tak licznych głosów w dyskusji pozostaje tylko czekać na ten najważniejszy, Francisa Underwooda - może jego odpowiednik także znajdzie się w Polsce.
ZOBACZ TAKŻE W NASZYCH SERWISACH:
- Para prezydencka zachęca do pomocy przed świętami. Warszawski Bank Żywności potrzebuje wsparcia
- Samochód ciężarowy z wielka siłą wbił się w osobówkę. Koszmarny finał nieudanego wyprzedzania - Wideo
- Monstrualna obniżka cen w Rossmannie. Niemal wszystko kupisz prawie za darmo
- Świetne wiadomości dla naszych przyszłych emerytur. ZUS ujawnił nowe dane, mamy się z czego cieszyć
- Planujesz teraz zakupy? Mogą prosić cię o jedną rzecz, która okaże się wielkim oszustwem
- Fantastyczna wiadomość dla polskich skoczków. Są gotowi do występu, mają mnóstwo szczęścia
- Doskonale smakuje i świetnie wygląda. Ciasto bez pieczenia „Góra lodowa” już jest wielkim hitem
KONIECZNIE OBEJRZYJ:
