Carrefour rezygnuje ze sprzedaży popularnego produktu zimą
Flickr/kmaschke, https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/
Autor Maria Glinka - 13 Stycznia 2021

Carrefour wycofuje się z szumnej promocji. Dostępne produkty okazują się niesmaczne i niezdrowe

Carrefour podejmuje odważne kroki i wyprzedaje popularny produkt. Choć jego przechowywanie nie sprawia większych problemów, to jest pozbawiony autentycznego smaku. W ten sposób francuska sieć handlowa rozpoczyna promowanie artykułów sezonowych.

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jaki produkt wycofuje Carrefour
  • Dlaczego sieć handlowa zdecydowała się na ten krok
  • Jak na tę decyzję zareagowali klienci

Carrefour stawia na owoce sezonowe

Carrefour wyprzedaje wszystkie truskawek ze wszystkich francuskich placówek. Ostatecznie owoce mają zostać wycofane z oferty do początku nowego sezonu. Jest to pierwsza decyzja Yoanna Alarçona, nowego dyrektora działu świeżych produktów we francuskim oddziale sieci Carrefour. Dzięki temu zamierza rozwijać nową politykę sezonowości owoców i warzyw.

- Moja pierwsza decyzja w Carrefour: koniec ze sprzedażą truskawek w styczniu. To nie są owoce na tę porę roku. Są zupełnie pozbawione smaku - czytamy we wpisie dyrektora Carrefour na portalu społecznościowym.

Menadżer przypomniał, że w okresie zimowym można zakupić inne, pyszne owoce np. kiwi czy jabłka. Natomiast „truskawki wrócą do oferty już za kilka tygodni”.

Wiadomości Handlowe wskazują, że truskawki, dostępne obecnie w sklepach pod szyldem Carrefour, są uprawiane w Afryce. Ku rozczarowaniu miłośników truskawek najbardziej popularną odmianą pozostaje Elsanta, która jest łatwa w przechowywaniu, ale praktycznie pozbawiona smaku.

PKS na oku Sasina. Ministerstwo aktywów przedstawiło plan działaniaPKS na oku Sasina. Ministerstwo aktywów przedstawiło plan działaniaCzytaj dalej

Natomiast w sezonie truskawkowym, który trwa od marca do sierpnia, Carrefour oferuje owoce pochodzące z Hiszpanii. Są to artykuły o zdecydowanie większych walorach smakowych, do spożywania których zachęca francuska sieć handlowa.

Klienci reagują na nową politykę Carrefoura

Użytkownicy Twittera z radością przyjęli decyzję nowego dyrektora Carrefour. Pod wpisem pojawiło się mnóstwo pozytywnych komentarzy, choć niektórzy internauci domagali się także zdecydowanego zaostrzenia nowej polityki sezonowej.

Zdaniem komentatorów identyczne kroki należy podjąć względem innych owoców i warzyw sezonowych. Za przykład podają pomidory pochodzące z półkuli południowej, które są wybierane pod kątem trwałości, a nie zalet smakowych.

- Wierzchołek góry lodowej. A co z pomidorami, sałatą, cukinią, papryką, bakłażanem? Też nie rosną zimą - czytamy w jednym z komentarzy. Dyrektor przyznał, że zgadza się z opinią, jednak strategia musi być realizowana krok po kroku. - Mamy zamiar odnieść sukces i jeśli coraz więcej z Was będzie nas o to prosić, możecie liczyć na mnie, że popracuję nad tą zmianą - czytamy w odpowiedzi.

Mimo deklaracji ze stron władz na Twitterze pojawiły się zdjęcia owoców wykonane przez klientów Carrefoura już pod ogłoszeniu decyzji o ograniczeniu sprzedaży truskawek. Dyrektor zapewnił, że przyjrzy się tej sprawie, a nowa polityka sezonowości w dalszym ciągu obowiązuje.

Carrefour to francuska sieć hipermarketów i supermarketów założona w 1960 r. Od lat uchodzi za jednego z liderów handlowych na rynku francuskim obok takich spółek jak E.Leclerc, Auchan czy Intermarche. Pierwszy sklep pod szyldem Carrefour został otwarty w Polsce w 1997 r.

Artykuły polecane przez redakcję BiznesInfo:

KONIECZNIE OBEJRZYJ:

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News