
Carrefour wycofuje swoją platformę z Polski. Kluczowy projekt wygaszony
Platforma Carrefour Marketplace, zwana "internetowym targiem" została wycofana przez sieć z Polski na początku kwietnia tego roku – informują wiadomoscihandlowe.pl. Eksperci nie mają wątpliwości, że Carrefour wybrał dość niefortunny termin na wygaszanie projektu.
Carrefour wycofuje „internetowy targ”
Carrefour Marketplace w Polsce ogłoszono wiosną 2017 roku i jeszcze w tym samym roku rozpoczęły się jego testy. Jak przypominają wiadomoscihandlowe.pl, platforma ta była swoistym "internetowym targiem", umożliwiającym producentom żywności i innych wyrobów sprzedawać artykuły za pośrednictwem strony internetowej Carrefoura. Jeszcze w ubiegłym roku projekt ten był przez sieć rozwijany, za jej pośrednictwem można było nabyć ok. 500 tys. produktów. Ale – jak przypomina portal – liczba sprzedających pozostawała stosunkowo niewielka (ok 350 podmiotów), wskutek czego sieć doszła do wniosku, że Carrefour Marketplace nie ma przyszłości.
Wygaszanie projektu odbyło się wiosną tego roku i jak zauważa portal, stało się to przed wybuchem pandemii koroanwirusa w Polsce. Termin dość niefortunny, ponieważ wprowadzona przez rząd w drugiej połowie marca narodowa izolacja doprowadziła do ogromnego wzrostu zainteresowania zakupami online. Na nowej sytuacji zyskali właściciele platform typu market place, tacy jak chociażby Empik czy Allegro. Według portalu możliwe, że Carrefour nie zdecydowałby się na wycofania projektu, gdyby mógł przewidzieć tak wielkie zainteresowanie handlem w sieci.
DZISIAJ GRZEJE:
1. Rząd właśnie wprowadził 4 bardzo ważne zmiany dot. emerytur. Tarcze antykryzysowe rządu kryją nowe przepisy
2. Jarosław Jakimowicz wpadł w szał na antenie. W emocjach wykrzyczał homofobiczne hasła
Carrefour odpuszcza sprzedaż online?
Tymczasem przedstawiciele biura prasowego sieci w rozmowie z portalem wiadomoscihandlowe.pl podkreślają, że wycofanie Carrefour Marketplace nie oznacza rezygnacji z walki o klienta w obszarze e-commerce.
- Carrefour, działając zgodnie z przyjętą strategią transformacji digitalowej, testuje oraz wdraża nowe, w tym pionierskie, koncepty, a do dalszego rozwoju wybiera projekty, które w największym stopniu odpowiadają na zmieniające się potrzeby współczesnych klientów oraz charakteryzują się największym potencjałem – informuje biuro prasowe.
- Działania sieci w zakresie e-commerce zakładają intensywne rozbudowywanie e-grocery poprzez usługę click & collect oraz współpracę z zewnętrznymi partnerami oraz rozwój oferty własnej produktów niespożywczych, o czym będziemy komunikować wkrótce – dodano.
Z przywołanego przez portal wywiadu, jakiego udzielił mu prezes sieci Christophe Rabatel wynika, że Carrefour ma ambicję, by stać się największym graczem na rynku sprzedaży żywności w Polsce. Najwyraźniej jednak – jak zauważa portal - Carrefour zamierza się skupić na samodzielnym sprzedawaniu produktów, a nie pośredniczeniu w transakcjach zawieranych z klientami przez innych sprzedawców.
ZOBACZ TAKŻE:
- Niedobór żelaza może mieć poważne konsekwencje zdrowotne. Jak go rozpoznać i uzupełnić?
- Andrzej Duda zapowiedział kolejne 500 plus. Kto, kiedy i na co dostanie nowy bon
- IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
- 1200 zł dla 50 tys. Polek. Po pieniądze wystąpić mogą też mężczyźni
- Czekają nas znaczne zmiany w wywozie śmieci. Segregacja nie będzie konieczna dla części Polaków
- Atak w przedszkolu, 39 osób rannych, większość to dzieci. Dramatyczne wiadomości ze świata
