Black Friday
Obraz Free stock photos from www.rupixen.com z Pixabay
Autor Kasper Starużyk - 23 Października 2020

Takiego Black Friday jeszcze w Polsce nie było. Wyjaśniamy, jak się do niego przygotować

Tegoroczny Black Friday wypada równo za tydzień. W piątek 27 listopada, odbędzie się prawdziwe święto zakupów. Amerykańska tradycja przecen i promocji doskonale przyjęła się nad Wisłą, dzięki wielkim obniżkom. Tegoroczny Black Friday będzie jednak inny.

Pandemia koronawirusa przyniosła prawdziwą rewolucję w polskim handlu. Zamknięte galerie handlowe w czasie najostrzejszego lockdownu przyczyniły się, do tego że rynek e-commerce przeżył prawdziwy rozkwit. – Rozwój e-commerce w Polsce zmienił nawyki Polaków. Kiedyś robiliśmy rozeznanie w sklepach stacjonarnych, jednak pandemia sprawiła, że coraz częściej sięgamy do internetu i z wyprzedzeniem szukamy rzeczy, które chcielibyśmy kupić pod koniec roku – wskazuje w rozmowie z Interią Marta Nasiadka, Senior SEM Specialist w DevaGroup.

Cyfrowy Black Friday

Polacy naprawdę pokochali promocje związane z Black Friday. Jak wskazuje ekspertka, aż 74 proc. Polaków planuje w przyszły piątek skorzystać z rabatów i obniżek. Co jednak ciekawe, podejście do promocji jest uzależnione od płci. Jak podaje interia, kobiety zaczynają wyszukiwać informacje o obniżkach już na początku września. To właśnie wtedy internetowa wyszukiwarka Google notuje wzrost zainteresowania wyszukiwaniem takich fraz jak "botki damskie", "kurtka zimowa damska", czy "buty zimowe damskie".

Wypuszczono wyjątkowy banknot, przedstawia nastoletniego Karola Wojtyłę. Lepiej kup go teraz, potem będzie wart fortunęWypuszczono wyjątkowy banknot, przedstawia nastoletniego Karola Wojtyłę. Lepiej kup go teraz, potem będzie wart fortunęCzytaj dalej

Tegoroczny Black Friday będzie naprawdę wyjątkowy. Do tej pory panował umowny podział na piątkowe promocje w sklepach stacjonarnych i poniedziałkowe przeceny w ramach Cyber Monday na platformach internetowych. Ograniczenia liczby klientów w sklepach spowodują, że znaczna część klientów w tym roku do marketów stacjonarnych nie zawita w ogóle. W 2019 roku aż 40 proc. wszystkich zakupów zrobionych w ramach promocyjnego piątku odbyło się on-line. Jak wskazuje Gazeta.pl, w tym roku ten procent może być znacznie większy, a nawet przekroczyć połowę wszystkich zysków z Black Friday.

Jak przypomina Gazeta.pl, w związku z promocjami przygotowywanymi na Black Friday przed marketami z AGD i elektroniką w Stanach Zjednoczonych ustawiały się kilometrowe kolejki. Takie obrazki bardzo szybko przywędrowały nad Wisłę, ponieważ Polacy kochają rabaty i promocje. Black Friday już za lekko ponad miesiąc, jednak pandemia koronawirusa nie odpuszcza. Zarówno klienci, jak i sprzedawcy muszą zachowywać dystans społeczny, a na terenie marketów obowiązywać mogą restrykcje, między innymi limity klientów. Wielu do sklepów w ogóle nie wejdzie. Znaczna część osób na samą myśl o tym już teraz postanowiła, że nawet nie planuje wizyt w centrach handlowych.

Wszystkich Świętych z decyzją rządu. Już znamy plan, co do cmentarzyWszystkich Świętych z decyzją rządu. Już znamy plan, co do cmentarzyCzytaj dalej

Amerykańskie sklepy idą o krok dalej. Jak donosi Gazeta.pl, są markety które sprzedają... czas w sklepie. Tak! Klient może sobie zarezerwować przedział czasowy, w którym wejdzie poza kolejką do marketu i zrobi zakupy w "promocji". Musi jednak za ten przywilej zapłacić.

Na zmiany w handlu muszą się szykować wszyscy. Sklepy stacjonarne powinny zapewniać komfort zakupów w koronawirusowej rzeczywistości, zaś sprzedawcy on-line dobrze oszacować swoje moce przerobowe. – Powinni oni dokładnie przemyśleć plan działania na ten okres i zastanowić się, czy samodzielnie sprostają obsłudze wolumenu zamówień, który może wzrosnąć nawet o kilkaset procent. – wskazuje Karol Milewski, Chief Revenue Officer w Omnipack w wywiadzie dla portalu Gazeta.

DZISIAJ GRZEJE:

1. Rząd szykuje specjalne mandaty dla rodziców. Wystarczy, że dziecko w szkole zrobi jedno
2. Pawłowicz mówiła o "menelach, którzy ją zaatakowali". Oni mają nagranie, jest w sieci
3. Wszystkich świętych z decyzją rządu. Już znamy plan, co do cmentarzy

Jak przygotować się na Black Friday?

Pamiętać należy, że Black Friday od Bożego Narodzenia dzieli miesiąc. Jest to zatem doskonała okazja, aby nieco taniej zaopatrzyć się w prezenty dla całej rodziny. Za oceanem wyprzedaże potrafią osiągnąć nawet 70 proc., w Polsce póki co jest to nieosiągalne, ale i tak jest taniej niż w pozostałe dni roku. Wiele osób będzie zatem polowało na przecenione towary. Jak przygotować się do Black Friday, by wyjść ze sklepu z prawdziwymi skarbami i poczuciem zaoszczędzonych pieniędzy?

Po pierwsze: gazetki. Przed wyruszeniem na zakupowe łowy należy się zorientować w asortymencie i przecenach znacznie wcześniej. Sklepy na długo przed Black Friday wypuszczą marketingowe gazetki. Warto nad nimi przysiąść i poświęcić jeden wieczór by zastanowić się, co tak naprawdę chcemy zakupić. Warto prócz samych gazetek odwiedzić profile w mediach społecznościowych naszych ulubionych marek. Dostępne tam informacje zdecydowanie pozwolą nam na sprawne zaplanowanie zakupów. Ponadto niektóre z marek mogą w mediach społecznościowych oferować dodatkowe kody rabatowe, które jeszcze bardziej obniżą cenę towarów.

Po drugie: rozpiska. Warto sporządzać listę zakupową. W dniu Black Friday banery reklamowe będą nas kusić. Wszystko będzie najlepsze i najtańsze. Warto nie ulegać pokusie. Po wcześniejszym zapoznaniu się z ofertami i wybraniu interesujących nas produktów powinniśmy się ich trzymać, inaczej możemy zostawić w sklepie pieniądze na produkty, których tak naprawdę nie potrzebujemy.

Lepiej mieć w portfelu gotówkę. PKO BP, ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank Polska oraz Bank Millennium zapowiedziały przerwę technicznąLepiej mieć w portfelu gotówkę. PKO BP, ING Bank Śląski, mBank, Santander Bank Polska oraz Bank Millennium zapowiedziały przerwę technicznąCzytaj dalej

Po trzecie: śledź ceny. Niestety, wciąż są sklepy, które na kilka dni przed Black Friday sztucznie podnoszą ceny, by w dniu promocji wrócić do cen pierwotnych, ale z wielkim bannerem "promocja" lub "50 proc. taniej". Nie dajmy się zwieść. Gdy już wypatrzymy wymarzone produkty śledźmy ich ceny. Możemy robić to ręcznie, codziennie zaglądając na stronę internetową sklepu lub też skorzystać ze specjalnych stron albo aplikacji na telefon.

Po czwarte: budzik. W znakomitej większości sklepów promocje na Black Friday ruszają zaraz po północy. Pamiętaj, że chętnych aby zapłacić mniej jest wielu, często zainteresowanych jest więcej niż przecenionego towaru. W tym wyjątkowym dniu warto już o północy mieć przygotowane wszystkie zakładki ze stronami wypatrzonych przez nas produktów. Aby zdążyć przed innymi.

Rząd szykuje specjalne mandaty dla rodziców. Wystarczy, że dziecko w szkole zrobi jednoRząd szykuje specjalne mandaty dla rodziców. Wystarczy, że dziecko w szkole zrobi jednoCzytaj dalej

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Protest po skandalicznym orzeczeniu Trybunału Konstytucyjnego. "To piekło milionów Polek"
  2. To już oficjalne. Od jutra cała Polska zostanie objęta czerwoną strefą
  3. Biedronka ma już sposób na obejście zakazu handlu. I wcale nie chodzi o dostawy do domów
  4. Ujawniamy gdzie zatankujesz i nie przepłacisz. Nie wierzyliśmy, że na stacji można kupić tak tanie paliwo
  5. Szpital na Stadionie Narodowym szuka chętnych do pracy. Znamy stawkę za godzinę
  6. Brat Otylii Jędrzejczak zginął na jej oczach. Jego ostatnie słowa złamały nam serce
  7. Najczęściej popełniane błędy w pieczeniu ciast. Ich skutki są koszmarem, a tak łatwo ich uniknąć
Nie masz wysokiej pensji? Możesz dostać nawet 37 tys. złotych. Nowa odsłona rządowego programuNie masz wysokiej pensji? Możesz dostać nawet 37 tys. złotych. Nowa odsłona rządowego programuCzytaj dalej

Koniecznie obejrzyj:

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News