Biedronka i Lidl stoczą bój o klientów
Flickr
Autor Julian Bakuła - 15 Lipca 2020

Biedronka i Lidl zaostrzają walkę o klientów. My tylko na tym zyskamy, szykują się ostre cięcia cen

Dwie największe sieci dyskontów w Polsce, Biedronka i Lidl, zareagowały na koronawirusa na dwa odmienne sposoby. Czy któraś z sieci popełniła błąd? Niekoniecznie. Odmienne strategie przetrwania w trudnych czasach w obu przypadkach wynikają ze specyficznej sytuacji każdej z sieci. Wiele wskazuje na to, że wkrótce Biedronka i Lidl stoczą prawdziwy rynkowy pojedynek.

Biedronka i Lidl obrały różne ścieżki

Jak podaje Wirtualna Polska, niedługo może zaostrzyć się walka o klienta na rynku dyskontów w Polsce. Aktualne działania sieci Biedronka i Lidl mogą na to nie wskazywać, ale to tylko cisza przed burzą. Dwie odmienne strategie obrane przez popularne sieci w pierwszej połowie roku 2020 są zdaniem ekspertów uzasadnione w obu przypadkach. Jakie działania podjęły Biedronka i Lidl? "Z porównania dwóch pierwszych kwartałów 2019 i 2020 roku wynika, że w Biedronce spadła ilość gazetek promocyjnych o 23 proc." - informuje Wirtualna Polska. Z kolei Lidl zwiększył ilość wydawanych przez siebie gazetek promocyjnych. Zwiększyła się również ilość stron w gazetkach Lidla.

W przypadku Biedronki spadek ilości gazetek z promocjami może wynikać z przenoszenia akcji promocyjnych do Internetu, ale poza tym wiąże się przede wszystkim z silną pozycją Biedronki na rynku. Sieć uznała, że wobec trudnej sytuacji konsumpcyjnej związanej z pandemią koronawirusa, z którą Biedronka radzi sobie jednak stosunkowo dobrze w porównaniu do konkurencji, może zrezygnować w pierwszym półroczu 2020 roku z tego rodzaju zabiegów promocyjnych mających na celu zdobycie klientów i przeczekać ten okres mniejszym kosztem. - W tym roku sytuacja była specyficzna. W pierwszym kwartale Biedronka przygotowała ofertę związaną z epidemią, a w drugim - odtwarzała sprzedaż całego asortymentu. Mogła to realizować w oparciu o mniej intensywne promocje niż w 2019 roku, bo w ostatnich miesiącach jej konkurencja miała się gorzej, głównie w segmencie hipermarketów. Zagrożenie związane z koronawirusem zweryfikowało przydatność formatu dyskontowego w wydaniu Biedronki - czytamy w Wirtualnej Polsce słowa dra Falińskiego ze Stowarzyszenia Forum Dialogu Gospodarczego.

Z kolei Lidl dostrzegł w tej sytuacji szansę na nadgonienie konkurenta i przyciągnięcie klientów w czasie, gdy inne inne sieci nie są w stanie prowadzić intensywnych kampanii promocyjnych. "Suma promocji gazetkowych w Lidlu wzrosła o 8,1 proc. Jak podsumowuje ekspert z Grupy AdRetail, niemiecki dyskont ma dużo mniej sklepów niż Biedronka i nie jest aż tak widoczny na każdym kroku. Obserwując działania konkurenta, mógł wybrać przeciwną strategię, by go dogonić. Z pewnością ten ruch został dostrzeżony przez klientów Lidla" - komentuje Wirtualna Polska.

Oprócz emerytury można wyciągnąć ogromny dodatek. Da ci potężny zastrzyk gotówki, nawet 6-krotność pensjiOprócz emerytury można wyciągnąć ogromny dodatek. Da ci potężny zastrzyk gotówki, nawet 6-krotność pensjiCzytaj dalej

DZISIAJ GRZEJE:
1. Masz stary dowód osobisty? Gratulacje, możesz zyskać ogromne pieniądze
2. Niemcy masowo wykupują ze sklepów jeden produkt. Hurtownie też już puste
3. ZUS rusza na kontrole. Urzędnicy będą prześwietlać każdego, kto skorzystał z rządowej pomocy

Kto wygra pojedynek o klientów - Biedronka czy Lidl?

Jak informuje Wirtualna Polska, te dwie odmienne strategie mogą stanowić przygotowanie do pojedynku na rynku dyskontów w Polsce, który Biedronka i Lidl stoczą w drugiej połowie roku. Konsumenci zaczną wtedy bardziej dotkliwie odczuwać straty finansowe poniesione w wyniku pandemii koronawirusa, jako że wygaśnie część świadczeń antykryzysowych. W związku z tym niezawodnym sposobem na przyciągniecie klientów będzie skierowanie do nich atrakcyjnej oferty promocyjnej. To przede wszystkim na tym polu Lidl będzie konkurował z Biedronką. "Według eksperta, w trzecim kwartale br. walka pomiędzy tymi dwoma sieci się zaostrzy" - podaje Wirtualna Polska.

Niemal 40 tys. Polaków już niebawem otrzyma wezwania. Powód jest poważnyNiemal 40 tys. Polaków już niebawem otrzyma wezwania. Powód jest poważnyCzytaj dalej

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Wystarczyła chwila nieuwagi. Roczny chłopczyk wypadł z okna na 4 piętrze bloku.
  2. Są ofiar. Tragedia w górach. Smutne wieści ze świata
  3. PKW podało frekwencję do południa. Wyniki, jakich nie było od dawna
  4. Dodatkowe 4 tys. zł co miesiąc do emerytury. ZUS: coraz więcej Polaków może się załapać
  5. Aż 40 tys. polskich kierowców może mówić o wielkim szczęściu. Przepisy będą dla nich dużo bardziej korzystne
  6. Wizje Jackowskiego są straszne. Ale widok jego kuchni onieśmiela, klasa sama w sobie
Zaczęło się, matki z dnia na dzień straciły tysiące złotych. Problem może dotyczyć tysięcy kobiet, lepiej sprawdź kontoZaczęło się, matki z dnia na dzień straciły tysiące złotych. Problem może dotyczyć tysięcy kobiet, lepiej sprawdź kontoCzytaj dalej

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News