Biedronka z ukłonem w stronę polskich producentów. Owoców i warzyw będzie więcej.
Biedronka, materiały prasowe
Autor Kamila Jeziorska - 30 Stycznia 2021

Biedronka podjęła kluczową decyzję. Fantastyczny gest w stronę Polaków

Biedronka tym razem robi ukłon w stronę polskich dostawców i producentów warzyw oraz owoców. Od początku pandemii sieć sklepów podkreśla, że stawia na polskie produkty, ale tym razem cała kampania nabiera tempa. Co tym razem szykuje Biedronka?

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Jakie są zamiary Biedronki
  • Dlaczego Biedronka zdecydowała się na taki krok
  • Jaki ma być finał akcji

Biedronka stawia na Polskę

Biedronka zazwyczaj słynie z tego, że kusi klientów promocjami, jednakże od pewnego czasu poprzez swoje działania stara się także wspierać polską gospodarkę. Zaktywizowane działanie sieci sklepów w tym obszarze możemy obserwować od początku pandemii koronawirusa.

Tym razem Biedronka stawia na współpracę z polskimi dostawcami i producentami warzyw oraz owoców. Plany w tym zakresie są bardzo ambitne, bowiem w opublikowanym przez siebie komunikacie Biedronka informuje o tym, że "na koniec 2021 roku 90 proc. sprzedaży tych warzyw i owoców, które są uprawiane w Polsce, będzie pochodzić od krajowych producentów, przy zwiększonym udziale dostaw od małych rodzinnych gospodarstw rolnych".

Jednocześnie za działaniem sieci sklepów kryje się dodatkowy cel, czyli dbanie o środowisko. Portugalski potentat, właściciel Biedronki, Jeronimo Martins chce, aby droga dostawy była krótsza z pola na półkę, a to niewątpliwie wpłynie w przyjazny sposób na środowisko.

- Naszą strategią jest współpraca z polskimi dostawcami świeżych warzyw i owoców. Chcemy, aby naszymi dostawcami mogli również zostać mniejsi producenci, którzy nie operują w skali całego kraju. Lokalni kupcy, których zadaniem będzie przede wszystkim praca w terenie, pomogą mniejszym gospodarstwom nawiązać współprace z najbardziej przewidywalnym i pewnym odbiorcą na rynku, jakim jest sieć Biedronka - mówi Marek Walencik, dyrektor kategorii warzyw i owoców w sieci Biedronka.

Biedronka wspiera rodzimą gospodarkę

Biedronka podkreśla, że rolnik podejmujący współpracę z siecią sklepów nie będzie musiał posiadać profesjonalnej floty transportowej. Biedronka przede wszystkim będzie stawiać na jakość oferowanych produktów.

"Pierwsze efekty nowego rozwiązania w postaci lokalnej oferty jabłek, ziemniaków, czy pomidorów będą widoczne w sklepach sieci Biedronka od wiosny br. W 2020 roku ze wszystkich uprawianych na terenie Polski warzyw i owoców, które sprzedała sieć Biedronka, ponad 70% warzyw i owoców pochodziło bezpośrednio od producentów, a nie pośredników" - napisano w komunikacie Biedronki.

Biedronka ma także uruchomić od 1 lutego specjalny formularz, który będzie umożliwiał rolnikom zgłoszenia do współpracy.

- Przez 25 lat razem z naszymi dostawcami rozszerzaliśmy ofertę wysokiej jakości produktów świeżych i teraz robimy kolejny krok. W ten sposób dajemy impuls do rozwoju dla mniejszych gospodarstw rolnych w Polsce - dodał Walencik.

Przypomnijmy, że Biedronka podjęła działania na rzecz poszanowania praw zwierząt i nie oferuje w swoich sklepach jajek z chowu klatkowego. Z kolei latem tego roku mieliśmy okazję poznać Gang Fajniaków, którego postacie propagowały ekologię, a cała zabawa pomagała wspierać polską gospodarkę.

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News