Przez błąd informatyczny Biedronka pozbyła się najdroższych produktów
wikimedia.org/Henryk Borawski
Autor Radosław Święcki - 29 Kwietnia 2020

Biedronka przypadkiem oddała klientom najdroższe produkty za darmo. Stanowisko UOKiK nikogo nie zostawia obojętnym

Błąd systemu informatycznego spowodował, że klienci sieci Biedronka zamiast otrzymać gratis trzy najtańsze produkty, za darmo dostawali produkty najdroższe. Sieć żąda od pracowników zwrotu towarów, a w ich obronie staje Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Biedronka oddała najdroższe produkty

Zamieszanie w sklepach sieci Biedronka. W miniony weekend, w nocy z soboty na niedzielę trwała akcja "Biała noc". Od północy do 6 rano w marketach sieci klienci mogli skorzystać z promocji - przy zakupie 20 produktów trzy najtańsze miały być darmowe. Tymczasem przez błąd informatyczny w pierwszych godzinach trwania akcji kasy fiskalne naliczały błędnie gratisowe produkty. W efekcie zamiast darmowych najtańszych produktów, klienci nie zapłacili za trzy najdroższe produkty.

Właśnie się zaczęło. Świetne wiadomości dla miliona PolakówWłaśnie się zaczęło. Świetne wiadomości dla miliona PolakówCzytaj dalej

- Rekordziści płacili 20 zł za towary warte ponad 1000 zł., a jeśli ktoś kupił 20 lizaków po 99 groszy i np. elektronikę po 500 zł, to wychodził z towarami za 1200 zł, za które zapłacił niecałe 20 zł.- podaje Wirtualna Polska.

DZISIAJ GRZEJE:
1. Waloryzacja emerytur i rent 2021. W przyszłym roku będzie podwyżka, wiadomo już ile naprawdę zyska każdy emeryt
2. Po dekadach występów wysokość emerytury Maryli Rodowicz zasmuca. Nie może odpocząć, wciąż musi pracować

UKOiK po stronie klientów

Z informacji portalu wynika, że sieć zmusza swoich pracowników do zwrotu zakupionych towarów. Głos w tej sprawie zabrał w programie WP „Koronawirus” prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Tomasz Chróstny.

GW: Zdruzgotane pielęgniarki przerywają milczenie. Twierdzą, że rządzący ukrywają prawdę o epidemiiGW: Zdruzgotane pielęgniarki przerywają milczenie. Twierdzą, że rządzący ukrywają prawdę o epidemiiCzytaj dalej

- Z tego co wiemy błąd tkwił po stronie systemu informatycznego Biedronki. Liczę na to, że właściciel sieci Jeronimo Martins podejdzie do tej sytuacji prokonsumencko. Pamiętajmy o tym, że pracownicy Biedronki również są konsumentami, gdy korzystają z asortymentu sklepu, więc również są wówczas chronieni – tłumaczył szef UOKiK.

- Traktuję to jako ryzyko leżące po stronie przedsiębiorcy, które firma powinna wziąć na siebie – dodał Chróstny.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Michał Wiśniewski od lat zmaga się z nieuleczalną chorobą. Jest praktycznie niewidoczna
  2. Poważny problem z turystami na Śnieżce. Władze apelują. Sytuacja coraz bardziej wymyka się spod kontroli
  3. IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
  4. 1200 zł dla 50 tys. Polek. Po pieniądze wystąpić mogą też mężczyźni
  5. Czekają nas znaczne zmiany w wywozie śmieci. Segregacja nie będzie konieczna dla części Polaków
  6. Przed chwilą Biedronka wydała nagły komunikat. Sieć ostrzega wszystkich klientów
Ile tracą na wartości samochody kompaktowe? Warto sprawdzić, ile warte jest teraz twoje autoIle tracą na wartości samochody kompaktowe? Warto sprawdzić, ile warte jest teraz twoje autoCzytaj dalej

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News