Biedronka kara za parkowanie
pxhere.com
Autor Maria Glinka - 24 Lutego 2020

Wysokie mandaty za parkowanie pod Biedronką. Możesz zapłacić nawet 150 złotych

Biedronka i Aldi stały się problematycznymi miejscami dla zmotoryzowanych klientów. Konsumenci skarżą się na brak rzetelnych informacji dotyczących zasad korzystania z parkingu. W związku z nieprzestrzeganiem reguł zarządca nalicza opłaty w wysokości 90 zł do nawet 150 zł i nie uznaje reklamacji klientów.

Biedronka i Aldi - parkingowy chaos

Biedronka i Aldi niewystarczająco określiły przepisy dotyczące korzystania z parkingów. W 2019 r. do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęło ponad sto zgłoszeń od klientów, uskarżających się na niejasne zasady pozostawiania samochodów przed sklepami. Również rzecznicy konsumentów informowali o negatywnych doświadczeniach klientów.

Za brak rejestracji możesz zapłacić aż 1000 zł. Wielu Polaków wciąż o tym zapominaZa brak rejestracji możesz zapłacić aż 1000 zł. Wielu Polaków wciąż o tym zapominaCzytaj dalej

Za parkingi przy Biedronce i Aldim odpowiedzialna jest spółka TD System. W roszczeniach konsumenci powołują się na niedookreślone zasady korzystania z parkingu, nieprawidłowe oznakowanie i nieprzyjmowanie reklamacji.

Niejasne zasady parkingowe bolączką klientów

W zależności od lokalizacji parkingu pierwsze 60 lub 90 minut jest bezpłatne dla klientów sklepu. Jednak, aby móc skorzystać z tego przywileju należy pobrać bilet z parkomatu i umieścić go w widocznym miejscu za przednią szybą samochodu. Jeżeli klient tego nie zrobi, zarządca parkingu jest uprawniony do naliczenia opłaty w wysokości 90 zł lub 150 zł - podają wiadomoscihandlowe.pl.

Klienci korzystający z parkingu zwracają uwagę na ich nieodpowiednie oznakowanie. W związku z parkingowym chaosem konsumenci nie wiedzą, że należy pobrać bilet. Niejednokrotnie dochodziło do sytuacji, w których drukowali bilet, ale nie umieszczali go we wskazanym miejscu. Nie było po prostu informacji, że jest to konieczne.

Reklamacje osób, które np. zabrały bilet ze sobą, przesłały jego skan oraz paragon są rozpatrywane negatywnie. TD System nie akceptuje również skarg osób, których bilet spadł na podłogę wewnątrz pojazdu. Parokrotnie zdarzało się, że zarządca parkingu naliczył opłatę zanim klient zdążył pobrać bilet i wrócić do samochodu.

Najdroższe samochody świata. TOP 10 pięknych aut wartych fortunęNajdroższe samochody świata. TOP 10 pięknych aut wartych fortunęCzytaj dalej

UKOIK zabiera głos w sprawie

Tomasz Chróstny, prezes UKOIK, zwrócił uwagę, że niedopuszczalne jest wprowadzanie klienta w błąd poprzez złe oznakowanie parkingu. Za nieetyczne uznał wymaganie zapłaty w sytuacji, gdy konsument nie zna swoich praw i obowiązków. Przypomniał, że podstawowym uprawnieniem klienta jest prawo do informacji.

Prezes poinformował, że regulaminy i praktyki zarządców zostaną zweryfikowane w kontekście naruszania zbiorowych interesów konsumentów. Złamanie takich uprawnień mogłoby dać podstawy pod postępowanie właściwe. W tym momencie trwa postępowanie wyjaśniające, nieskierowane przeciwko konkretnej firmie. UKOIK zapowiada, że w przyszłości zajmie się regulaminami parkingowymi także przy innych sklepach.

ZOBACZ TAKŻE:

  1. Żałoba w Policji: wrzątek zalał kojec. Przejmujące zdjęcia poległych psów
  2. Pierwsza pomoc przy ataku padaczki. Każdy powinien wiedzieć jak pomóc
  3. IBERION grupą mediową przyszłości. Jakie wartości wyznaje firma?
  4. ZUS zdradził sekret jak dostawać emeryturę o 15 proc. większą. Ma to być wyjątkowo proste
  5. Możesz zapłacić 270 zł albo nałożą na ciebie karę. Kontrole trwają w całym kraju
  6. Ogromna burza wokół Park od Poland. Przykre skargi i znikająca strona, wyjątkowo zagadkowa sprawa
TOP 10 najdroższych polskich filmów. Budżety, które przyprawiają o zawrót głowy [GALERIA]TOP 10 najdroższych polskich filmów. Budżety, które przyprawiają o zawrót głowy [GALERIA]Czytaj dalej

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News